Montecatini Terme

We hebben een aantal aanbieders voor Montecatini Terme voor je op een rij gezet:

vakanties Montecatini Terme

Reviews over Montecatini Terme

Voor herhaling vatbaar!

Foka,
    20-7-2018

Mooie plaats, centraal en Pisa, Florence, Luca en Sienne makkelijk te bereiken. Mooie bergen, natuur, druivenranken, en olijven., beekjes. In de steden de prachtige historische gebouwen, nauwe straatjes . Ook de Italiaanse keuken is erg goed! Heerlijk gegeten.

Gereisd met partner in juli 2018

Prima vakantie

Peter,
    3-9-2017

Montecatini-Terme heeft hele aardige kanten. Het park is schitterend, de oude baden zijn een bezoekje waard en Montecatini Alto (dat bovenop een berg ligt) een must-see. Zeker gaan met de funicolare (kabeltrein). Verder kun je vanuit Montecatini uitstekend met de trein of bus naar andere steden zoals Lucca (halfuur), Florence (uur), Pisa (uurtje) Viareggio (halfuur). Het centrum heeft veel winkels en je vindt hier verschillende restaurants. Een nadeel: de voetpaden zijn niet overal geweldig en een sommige gebouwen zijn verouderd (die worden aangepakt).

Gereisd met partner in augustus 2017

Fantastisch...

fam. van Schijndel,
    21-8-2017

Montecatini Terme... een plek die niet meteen bij iedereen tot de verbeelding zal spreken. Ik ken dit plekje uit de verhalen van mijn Italiaanse oma en mijn vader. Ik ben nu zelf 46 jaar oud en vond dat het tijd was om het eens met eigen ogen te bekijken. Het is inderdaad een erg leuk stadje. Mooie hotels worden afgewisseld met leegstaande en vervallen oude panden (erg,erg jammer). Ook prijzen wij de levendigheid van het centrum; op een zomeravond is het goed vertoeven bij La Cascina... mooi designterras in het centrum van Montecatini. Jammer is het feit dat er, daar schrokken wij van, rond een uurtje of 23.00 's avonds wel erg veel jonge meiden zich prostitueren in en rondom Montecatini. Ook Buggiano Castello is erg leuk; vooral restaurant S. Elena... mooi buitenterras met uizicht over de vallei; Montecatini- Terme- Alto en Borgo Buggiano. Toppers; bezoek Pisa, Firenze en het geboortedorpje van mijn oma Pontito ( San Quirico, Stiappa, Castelvecchio)..

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Functionele plaats maar niet bijzonder

Herman,
    5-8-2017

Montecatini Alto is echt een leuk oud centrum met een mooi uitzicht.

Naar Montecatini Terme gingen we voor de boodschappen. Het centrum zelf trok ons niet/ Het kwam nogal doods over en er waren simpelweg veel leukere alternatieven in de buurt. De termen hebben we niet bezocht. We kwamen simpelweg tijd te kort.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

prachtig

Elisa van Leeuwen,
    24-7-2017

Wat een mooie stad met mooie gebouwen en tuinen. De tuinen zijn zeker de moeite waard om er heen te gaan, Voor 6 euro kan je naar binnen en heerlijk slenteren en genieten van de rust. Ga met de funicolare naar boven en geniet van het pittoreske dorpje Alto, waar je heerlijk kunt eten en van het geweldige uitzicht over termen kunt genieten. Ga met de funicolare naar boven en wandel dan weer naar beneden via de loop route, niet de route precies langs de funicolare want die is erg stijl. drink een biertje op een van de terrassen of neem een heerlijke maaltijd in een van de goede en vele restaurants. de markt op donderdag is zeker een aanrader en je kan er naast gratis parkeren. met de trein kan je een heerlijk uitstapje maken naar de stad Florance, zet de auto op P3 waar hij gratis mag staan en reis voor 5.50 pp naar Florance toe, geniet daar van een prachtige stad om dan dromend weer terug te rijden in de trein..

Gereisd met partner in juni 2017
Montecatini Terme scoort een 7,8 uit 10, op basis van 246 reviews