Lucca

Reviews over Lucca

Héérlijk gezellig stadje

Liliane Op t Roodt
    2-6-2019

Prachtig, gezellig, ommuurd stadje. Het ronde stadsplein is gebouwd op de funderingen van het Romeinse theater. De wallen, kerken, tuinen....terrasjes, restaurantjes, gewoon, weer een héérlijk Toscaans stadje. Wel veel verkeer. Niet in de stad, maar we huurden een auto, en soms.....Omgeving ook prachtig, van daaruit waren we naar Postoia, Montecarlo (klein maar leuk) Massa (vervallen en verloederd) Carrara (bezoek zeker de indrukwekkende mamergroeven) Montecati ni, en de kleinere, maar niet te vergeten middeleeuwse dorpjes Ghivizzano,Bagni di Luca en Barga.

Gereisd Met partner in mei 2019

Geweldig!

Mirthe Peppenster
    22-11-2018

Ik ben hier 5 dagen geweest en het was super. De mensen waren erg vriendelijk en het eten was heerlijk. Het is een oude stad dus heel mooi om door te lopen em te genieten. De stad loopt in cirkel dus je raakt de weg niet snel kwijt. Er is een station die je naar plaatsen in de buurt kan brengen. Dus je kan ook makkelijk naar andere mooie plaatsen in de buurt reizen Ik zou iedereen aanraden om hier heen te gaan en te genieten van t mooie Italië

Gereisd Met vrienden in september 2016

Niet te groot, leuk, authentiek, gezellig

Cindy
    21-7-2018

Als gezin is het onwijs leuk om een fiets te huren waar je met z’n allen op kan. Fiets samen rond over de stadsmuur en eet een lekker ijsje ergens in het stadje! prima om in een ochtend te doen en aansluitend lekker een strandje te pakken!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Het bezoeken waard

Hans
    29-9-2017

Leuke mooie oude ommuurde stad. Deze muur kan je met een gehuurde fiets goed rond rijden. Maar ook het "verdwalen" in Lucca is de moeite waard. Veel mooie en leuke winkels en natuurlijk de gebruikelijke kerken zijn het bezoeken waard. Dat samen met de leuke gezellig terrasjes en restaurants een pracht stad om te bekijken.

Gereisd Met partner in september 2017

gezellig maar wat een corrupte hufters

r de lange
    1-7-2017

leuke stad om te bezoeken. de kater komt later. na een jaar kregen wij drie (!) parkeerboetes, zelfs twee waar 15 minuten tussen zit. op dezelfde parkeerplek!? heel vreemd want we hebben echt voor elke minuut betaald. wees gewaarschuwd, zet je auto buiten de stadsmuren

Gereisd Met partner in juli 2016
Lucca scoort een 9 uit 10, op basis van 111 reviews