Siracusa

We hebben een aantal aanbieders voor Siracusa voor je op een rij gezet:

vakanties Siracusa

We hebben een aantal aanbieders voor Siracusa voor je op een rij gezet:

Reviews over Siracusa

Aanrader om er een dag door te brengen.

fam. Hoekstra
    5-5-2018

Vanuit Catania met de trein naar dit leuke dorp gereisd, makkelijk te doen en goedkoop reizen in Italië. Een leuk dorp met nog authentieke straatjes; je waant je in vroegere tijden wanneer je daar doorheen loopt. Je kunt om het dorp lopen aan de buitenkant langs de zee met dat prachtige blauw/groene heldere water. In het dorp zelf ligt een leuke haven en er is elke dag een uitgebreide markt met verse vis, groenten en allerlei verse kruiden: aanrader. Omdat gedeelte te bereiken loop je over de brug die het dorp met het "vaste" land verbindt. Op een aantal plekken kun je aan het strand zonnen met je voeten in de zee. Overal leuke restaurantjes waar de heerlijke geuren van eten om je heen waaien wanneer je door het hart van het dorp loopt. Ook een mooie boulevard langs de haven met een park voor de nodige verkoeling.

Gereisd Met vrienden in april 2018

Niet te missen op Sicilië

Verweggistan
    18-4-2018

Siracusa is ontzettend veelzijdig. Natuurlijk de bouwwerken uit de oudheid en Ortigia, het geweldige schiereiland. Maar ook de kleine en grote haven, de levendige binnenstad en in de directe omgeving de prachtige stranden en mooie natuur. Minder druk dan Taormina maar minstens net zo leuk.

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Oct 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heerlijk verdwalen in alle prachtige straatjes

Jorien
    31-7-2017

Ortigia, het schiereilandje bij Siracusa, is rijk aan prachtige ornamenten uit de barok. Fijne sfeer, je kan heerlijk struinen door alle smalle straatjes. Wel behoorlijk toeristisch, maar nog net niet té. Ga hier niet heen voor het strand, maar wijd daarvoor uit naar bijvoorbeeld Fontane Bianche. Goede uitvalsbasis voor het zuidoosten van Sicilië.

Gereisd Alleenreizend in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

prachtig stadje aan de zee

Michelemb5
    2-7-2017

mooi stadje met gezellige straatjes, een fort met uitzicht op de zee, een mooie fontein met papyrus en de tempel van Apollo. Je bent verplicht om je auto te parkeren op een parking voor de stad, anders heb je een boete. Het verkeersbord ZTL wil zeggen alleen toegankelijk voor de bewoners.

Ortigia (Siracusa) is een bezoek meer dan waard!

Apeltown
    7-5-2017

Een prachtige oude stad, met veel geschiedenis. Smalle straatjes/steegjes, veel restaurantjes. In de meivakantie geweest, nog prima temperaturen en weinig toeristen.

We zijn naar Catania gevlogen. Verder met de Interbus: Een reis van 5 kwartier, kosten 6,20 pp. De bus rijdt 1x per uur.

Van het bustransferium is Ortigia 15 min. lopen. Er rijdt ook een bus naar Ortigia: Kosten 1 euro pp. Geen vaste vertrektijden, om de 20-25 min. vertrekt een bus.

Ter plaatse nog een huurauto geregeld. Keurig bedrijf, prima service. We betaalden 140 euro voor 2 dagen. Konden (voor dezelfde prijs) kiezen uit verschillende modellen. Prijs was incl. all risk verzekering, onbeperkte kilometers. Parkeren kan op Taleta, aan de rand van Ortigia.

Prima uitvalsbasis voor bezoek aan ZO-Sicilie. Aanrader is de Cava Grande!! Maar ook badplaats Fontane Bianche en de stad Noto is mooi.

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2017
Siracusa scoort een 9,5 uit 10, op basis van 52 reviews