Letojanni (bij Taormina)

We hebben een aantal aanbieders voor Letojanni (bij Taormina) voor je op een rij gezet:

Neckermann

vakanties Letojanni (bij Taormina)

Neckermann

Reviews over Letojanni (bij Taormina)

Letojanni: een ingetogen stranddorp.

Marja Hoogteij
    23-5-2019

Letojanni is een aardig plaatsje, waar het dorpsleven en toerisme zich met elkaar vermengen. Winkelaanbod is heel beperkt. Geen 'uitgaansleven'. Voldoende restaurants (al dan niet aan het strand). Ciao ciao is een gezellige strandtent. Lekker en niet duur, met leuke bediening. Ook Flamingo Beach (iets duurder) is prima. Voor de echte visgenieters is er Da Nino, uitstekend, maar prijzig(er). Korrelig, lang zandstrand. Voldoende bedjes/parasols te huur. Taormina is voor de sportievelingen op loopafstand. Bus- en treinstation voor verdere excursies in de omgeving.

Gereisd Met partner in mei 2019

Een vakantie om nooit te vergeten.

Janny Koster
    18-4-2019

Een leuk plaatsje om te gebruiken als beginpunt van uitstapjes. Gelogeerd in het kloosterhotel wat gerund wordt door nonnen. Een ervaring op zich. Uitzicht op strand en zee. Authentiek Sicilie. Genoten van de omgeving. De Etna een beleving. Langs de kust gevaren met een bootje. Gegeten bij de Locals. Nog steeds nagenietend van deze reis.

Gereisd Met vrienden in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Het Italiaanse leven!

vandenbosch
    24-9-2018

Een leuk dorp waar het echte Italiaanse leven z'n gewone gang gaat. De groenteman, visboer enz. komt nog langs in de smalle straatjes verder diverse kleine supermarktjes voor de dagelijkse boodschappen. Er zijn genoeg restaurantjes van heel goedkoop tot wat duurder en natuurlijk vele ijssalons! Er is een breed kiezelstrand met diverse barretjes met strandstoel verhuur maar ook brede vrije stukken. Met de bus/trein(goedkoop)kun je alle kanten op. Met een huurauto het achterland in en natuurlijk naar de Etna is goed te doen. Geen massa toerisme maar voor mensen die zelf hun dag indelen zeer geschikt. Wij gaan zeker nog een keertje terug.

Gereisd Met partner in september 2018

Niet voor mensen die van rust houden.

George
    11-10-2017

Letojanni is volgens reisorganisatie een oud vissersdorp met een rustige sfeer. Dat het ooit een vissersdorp is geweest zal uiteraard waar zijn. Vandaag de dag is het een dorp met een langgerekt kiezelstrand dat vrij vol staat met strandbedjes en parasols. Er zijn hier en daar open stukken waar gratis van de zon genoten kan worden. Dan wel zelf een parasol meebrengen. Voor een strandvakantie is het wellicht een prima plek. Wij zochten een plek waar een dagje strand te combineren is met het ontdekken van de oostkust van Sicilie. Waar wij geen rekening mee hebben gehouden, is dat de oostkust wel heel erg druk en toeristisch is. Zelfs in september. Vanuit Letojanni kun je per bus en trein prima tochten maken. Wij hadden een huurauto en zijn er ook zelf op uitgetrokken. Het achterland is echt prachtig, mooie dorpjes en stadjes. Een ‘rondje’ Etna met een oud boemeltreintje is een belevenis. Ook een wandeling langs twee kraters van de Etna was prachtig.

Gezellige vakantieplaats

Angela
    6-9-2017

Misschien hebben wij het verkeerd gezien, maar naar ons idee waren er geen tot zeer weinig cafeetjes. Dat werd goed gemaakt door de prachtige restaurantjes aan het strand. Wat later eten, lekker drankje erbij en de avond is gezellig doorgebracht. Ondanks de kiezels op het strand, geef ik het een tien. Het water was zo schoon en helder. Maar de laatste dag waaide het waardoor het water wat troebeler was en er ook kwallen waren. Ik weet niet of dat vaker voorkomt. De zes voor de natuur is gegokt. Door het hete weer hebben we geen wandelingen in de natuur gemaakt. Daar kunnen we dus niet over oordelen. De sfeer en het plaatsje zijn gewoon goed. Er word in de avonden ook van alles georganiseerd waardoor je altijd wel iets kan beleven als je wilt. Als je er zonder auto bent, kun je gebruik maken van de trein, bus en hop on, hop of bus om iets meer van de omgeving te zien.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017
Letojanni (bij Taormina) scoort een 7,5 uit 10, op basis van 79 reviews