header
Zanzibar

Een tropische vakantie op Zanzibar

Midden in de Indische Oceaan, voor de kust van Tanzania, ligt het heerlijke Afrikaanse eiland Zanzibar. Op zoek naar het echte bounty eiland-gevoel? Zanzibar is dan precies wat je wilt. Rust uit op één van de paradijselijke stranden, ga duiken, verken Stone Town en geniet van de lekkerste verse vis.

Inspiratie voor Zanzibar

Top 3 uitstapjes Zanzibar

Dit zijn de must do’s

Top 3 mooiste bestemmingen

decoration
Op avontuur of ontspannen in Kiwengwa

Kiwengwa is een lange kuststrook in Zanzibar. Je vindt hier de mooiste stranden, waaronder Kiwengwa Beach, waar je heerlijk kunt ontspannen in de zon. Zin in een actieve vakantie? Er zijn genoeg andere dingen te doen in Kiwengwa: maak een avontuurlijke rit op een quad, ga fantastisch duiken in het heldere water of rijd paard langs het water.

Jambiani: een traditioneel vissersdorp

Jambiani is een klein, authentiek vissersdorpje in het zuiden van Zanzibar. Dit is de perfecte vakantiebestemming voor elke portemonnee: er zijn vakantiehuizen, hotels en resorts in verschillende prijsklassen. Het dorp is klein en alles is op loopafstand: ga lekker naar het strand en maak een tocht op een traditionele dhow, een kleine houten boot.

Cultureel Stone Town

Zin in wat cultuur? Bezoek dan zeker Stone Town, de hoofdstad van Zanzibar. Het historische gedeelte van de stad staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. De stad heeft namelijk een bewogen geschiedenis: veel landen hebben de macht gehad in Stone Town, waardoor de cultuur een bonte verzameling van invloeden is. Erg bijzonder!

Top 5 mooie hotels op Zanzibar

Hartelijkheid bij Hotel Paradise Beach Resort

Hotel Paradise Beach Resort is een waar vakantieparadijs. Kies voor een all-inclusive-verblijf of ga voor logies. Eén van de grootste pluspunten van Hotel Paradise Beach Resort zijn de medewerkers. De hartelijkheid en vriendelijkheid van het personeel is hartverwarmend: ze doen er alles aan om jou de vakantie van je leven te bezorgen.

Hotel Reef & Beach Resort: een fijne sfeer

Geniet van een warme ontvangst bij Hotel Reef & Beach Resort. In dit mooie hotel ben je van alle gemakken voorzien. De sfeer is gezellig, je hebt veel rust en privacy en het resort is brandschoon. Via Hotel Reef & Beach Resort boek je ook betaalbaar je uitstapjes op Zanzibar.

Heerlijk eten bij Hotel Neptune Pwani Beach

Hotel Neptune Pwani Beach is de perfecte uitvalsbasis voor een ontspannen vakantie op Zanzibar. Hotel Neptune Pwani Beach is een mooi, ruim opgezet resort met vele eetmogelijkheden. Kies voor het uitgebreide buffet of eet in één van de restaurants van het hotel. Aan het witte strand of het zwembad kun je heerlijk een dagje ontspannen.

Ultiem genieten bij Hotel Sultan Sands Island Resort

Vlakbij een wit bountystrand ligt Hotel Sultan Sands Island Resort. In dit heerlijke resort geniet je ultiem van je strandvakantie op Zanzibar. Boek leuke excursies bij de receptie, ga lekker dineren in het resort of luister naar de vrolijke livemuziek. Het huisje waar je slaapt ligt in een prachtige tuin met veel privacy.

Hotel Dream of Zanzibar: lekker luxe

Hotel Dream of Zanzibar heeft prachtige kamers, waar je gegarandeerd heerlijk slaapt. Word wakker in een zacht bed en loop zo naar het witte strand met wuivende palmbomen. Het personeel van Hotel Dream of Zanzibar legt je heerlijk in de watten en elke avond worden er gezellige thema-avonden gehouden.

Top 3 uitstapjes Zanzibar

Schildpadden op Prison Island

Prison Island is, zoals de naam misschien doet vermoeden, geen eiland waar mensen gevangen werden gehouden. Het was ooit een quarantaine-station. Tegenwoordig is Prison Island vooral bekend om de enorme schildpadden die er leven. De oudste schijnt meer dan 150 jaar te zijn. Ga lekker snorkelen met de dieren en kijk je ogen uit.

Bezoek Nationaal Park Jozani

Nationaal Park Jozani is zeker een bezoek waard. In dit prachtige park kom je vol op in aanraking met de mooie natuur van Zanzibar. Bewonder bijvoorbeeld het mangrovebos, dat met waterschoenen aan makkelijk bereikbaar is. Je gids vertelt je alles over de tropische planten in Nationaal Park Jozani.

De deuren van Stone Town

Stone Town is een bijzondere mix van Afrika en het Midden-Oosten. Je vindt hier overal prachtig bewerkte houten deuren, levendige Afrikaanse markten, smalle straatjes én het geboortehuis van Freddy Mercury. Tip: neem een gids mee. Er zijn geen straatnaambordjes, dus verdwalen gebeurt hier sneller dan je denkt.

Sorteren

vakanties Zanzibar

Reviews over accommodaties in Zanzibar

Heerlijk!

Linnsey
    16-5-2018

Fantastisch witte stranden met alleen maar mooie palmbomen een waaar paradijs! Een super vakantie om vooral alle zorgen te vergeten :-)

Geweldig mooie locatie!

Sandra en Eduard
    14-5-2018

Wat een schitterende locatie. Het uitzicht vanuit het hotel over de zee is geweldig. De kamers zijn zeer schoon. De bedden worden dagelijks opgemaakt en ook kregen we elke dag schone handdoeken. 's Avonds kwamen de dames van de housekeeping nog even sprayen met een anti-muggenspray en hingen ze de klamboe over je bed heen. Het eten in het restaurant was elke avond gebaseerd op een ander thema. De kwaliteit van het eten was goed en er was ruim voldoende aanbod en keuze. Het enige nadeel is dat wij in het regenseizoen daar waren (de maanden april en mei). Het heeft 3 dagen bijna onafgebroken geregend. Gelukkig verzorgd het hotel overal paraplu's, waardoor je nog enigszins droog bleef. Helaas hebben we onze reisleider de hele vakantie niet gezien, waardoor we zelf onze excursies hebben geboekt. We hebben dit gedaan bij een officiële gids.