Insel Sansibar (Zanzibar)

Vakantie in Insel Sansibar (Zanzibar)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Insel Sansibar (Zanzibar)

Reviews over Insel Sansibar (Zanzibar)

• 7Paul Esther14-01-2019

Corruptie

Zorg voor een briefje van 50 USD voor je visum. Let op waar je mag roken. Ik stond daar te roken buiten het luchthavengebouw. Er hangen daar geen bordjes dat je niet mag roken. Politie wou mij meenemen voor verhoor naar politiebureau. Daarna kon ik ook kiezen voor boete van 50 USD en daarna werd het 20. Uiteindelijk heb ik 10 USD betaald. Pure corruptie dus.

• 3Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

Alleen gereisd in december 2018

• 7Manon15-05-2018

Geweldig

Zanzibar is echt een aanrader. Zowel om te relaxen als het aanbod aan excursies. Wat minder was is dat je om het resort niet veel te beleven is

• 1Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in februari 2017

• 8leon_buskermolen15-01-2014

Heerlijk voor een weekje zon en zee

Heerlijk warm klimaat. Niet heel veel te beleven, maar prima alternatief in plaats van weekje Caribisch eiland. Snorkelen en duiken wel wat minder makkelijk. De reis is ongeveer even lang, maar slechts 2 uur tijdsverschil.

• 3Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Zorg voor natuur

december 2013

• 7rfgroen130-10-2013

Zeer mooi bounty eiland

Witter zand heb je bijna niet, zeer mooi. Wel erg op toeristen gericht (eiland is 1 groot resort). Dus niet heel authentiek. Maar verder genoeg te doen op Zanzibar.

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2013

• 8lubbac04-09-2012

Heerlijk om te relaxen!

Prachtig eiland met fijne stranden, goede accomodaties en uitstekend eten.

• 8Omgeving

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 9Kylie Brock09-08-2012

Paradijs

Zanzibar is echt een paradijs. Prachtige stranden, gastvrije mensen en zwoel klimaat. Door de ligging ideaal tijdens de maanden juni en juli om te vertoeven. De cultuur van Zanzibar is helemaal anders dan het vasteland van Tanzania. Net zoals de mentaliteit. Stonetown is zeer rijk aan cultuur en is een bezoek meer dan waard. Openbaar vervoer (de zogenaamde dala dala) is een echte belevenis en moet je gedaan hebben om de lokale sfeer op te snuiven! In Stonetown kan het ongelofelijk druk zijn in de namiddag, beter vroeg in de ochtend gaan. En ook de dala dala nemen naar één van Zanzibars stranden kan wel eens een ramp betekenen. Duwen en trekken is noodzakelijk anders kom je nooit op het paradijselijk strand terecht! Of je kunt natuurlijk ook een taxi betalen maar dat is wel veel duurder. Een rit naar Nungwi van Stonetown kost 2000 TSZ per persoon. Zeer goedkoop dus! De gastvrijheid is mij bijgebleven en natuurlijk ook de paradijselijke stranden en de vele activiteiten hieraan verbonden

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

januari 2012

• 7Co29-11-2011

Aardig eiland

Als je Kenia en Tanzania hebt bezocht (zoals wij met een prachtige groepsreis met touroperator) is Zanzibar wel aardig. Metname Stonetown moet je dan niet missen. De rest lijkt erg op de kust van genoemde landen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in november 2011

• 10ludo en arlette18-11-2008

prachtig eiland

wij waren in het Noorden, in Nungwi, super locatie. Wij hadden privestrand aan het hotel, met hoog water hadden wij geen last.

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving