header
Ibiza

Zon, zee, strand en lekker eten; Ibiza is altijd een goed idee!

Hoewel Ibiza bekend staat als party-eiland, heeft een vakantie op Ibiza zoveel meer te bieden. Ontdek het beste van Ibiza, huur een scooter en tour het eiland rond! Je vindt er prachtige natuur, blauwe baaien, authentieke dorpjes en ruige bergen die je kunt beklimmen. Verder zijn er genoeg strandjes te vinden en kun je in de avond het bruisende uitgaansleven ontdekken. In bijna iedere stad op Ibiza kun je wel een traditionele hippie markt vinden en zelf het happy gevoel ervaren. Waar wacht je nog op?

Top 5 accommodaties op Ibiza

De best beoordeelde accommodaties

Niet te missen op Ibiza

De leukste stadjes & dorpen op een rij

De top bezienswaardigheden van Ibiza

Dit moet je zeker zien & ervaren!

Top 5 accommodaties op Ibiza

Heerlijk comfortabel: Marble Stella Maris

Met meerdere zwembaden, entertainment voor alle leeftijden, knusse familiekamers, een verblijf vlak aan zee en een uitgebreide all inclusive formule, biedt het viersterren Marble Stella Maris Ibiza alles voor een complete vakantie op Ibiza. Niet voor niets is dit hotel door vakantiegangers dan ook met een 8 beoordeeld.

Een waar kinderparadijs bij Invisa Es Figueral Resort

Met een miniclub, een waterspuitpark, een kinderbuffet voor de kleintjes en gelegen aan het strand, is Invisa Figueral Resort ideaal voor gezinnen met jonge kinderen. Ook biedt het hotel een paar keer per dag gratis shuttlebusservice naar de gezellige stad Santa Eulalia. In de omgeving vind je schattige dorpjes, uitgestrekte natuur en hippiemarktjes.

Viersterren: Aparthotel Tropic Garden

Het viersterren Aparthotel Tropic Garden is een moderne accommodatie aan de oostkust van Ibiza. Op slechts een kilometer afstand van het hotel vind je het centrum van Santa Eulalia del Río met een levendige promenade, een breed aanbod aan eet- en drinkgelegenheden en diverse leuke winkeltjes.

Het luxe Grand Palladium White Island Resort & Spa

Onbezorgd en in luxe genieten? Grand Palladium White Island Resort & Spa is een van de weinige vijfsterrenhotels op Ibiza en ligt direct aan een van de mooiste stranden, namelijk Playa d’en Bossa. De centrale ligging, de All Inclusive formule en de luxe maken dit hotel erg populair bij vakantiegangers.

Hotel Garbi Ibiza & Spa is voor de strandliefhebbers

Het viersterren Hotel Garbi Ibiza & Spa is echt een hotel voor de strandliefhebber! Drie stappen buiten het hotel en je loopt zo het strand op waar de ligbedden en parasols al voor je klaar staan. Uiteraard kun je ook gewoon in het zwembad plonzen! Op 800 meter van het hotel vind je diverse restaurants, clubs, cafés én een klein waterpark voor de kinderen.

Niet te missen op Ibiza

Bruisend San Antonio

In het levendige San Antonio vind je stranden, vele restaurantjes, gezellige markten en een bruisend nachtleven. De stad heeft verschillende bezienswaardigheden en ligt zeventien kilometer van Ibiza-stad verwijderd. Op korte afstand liggen de strandjes 'Cala Bassa', 'Cala Conta', 'Port des Torrent' en 'Cala Tarida', heerlijk voor een dag vertier!

Proef het echte Ibiza in Santa Eulalia

Ibiza staat ook bekend om de hippiemarkten en laten de twee grootste markten van het eiland zich in Santa Eulalia bevinden. Verder is Santa Eulalia uitstekend geschikt voor gezinnen vanwege een prachtig breed strand en genoeg keuze uit kindvriendelijke accommodaties. Slenter over de promenade of proef de Spaanse cultuur in een van de vele barretjes!

Playa d’en Bossa heeft het allemaal

Playa d’en Bossa is dé vakantiebestemming van de jonge vakantieganger! Overdag kun je lekker genieten op een heerlijk zandstrand en in de avond kun je het bruisende uitgaansleven beleven. Uitslapen doe je in een van de vele hippe hotels die Playa d’en Bossa te bieden heeft. Vanuit het dorp ben je zo in Ibiza stad om te shoppen.

Bezoek het populaire Ibiza-stad (Eivissa)

De hoofdstad Eivissa is een grote bruisende stad waar je veel eet- en drinkgelegenheden kunt vinden, heerlijk kunt shoppen in kleine boetiekjes en kunt proeven van het bekende uitgaansleven. Wist je dat Eivissa de best bewaard gebleven kustvesting aan de Middellandse Zee heeft? De stad is dan ook door UNESCO tot Werelderfgoed verklaard.

Genieten in Sant Josep de sa Talaia

Op 15 kilometer ten westen van Eivissa en Ibiza Airport ligt Sant Josep de sa Talaia, wat haar naam dankt aan de gelijknamige berg. Sant Josep de sa Talaia heeft een kustlijn van maar liefst 80 kilometer. Bij helder weer kun je vanaf de kust het eiland Formentera zien liggen. Geniet in Sant Josep de sa Talaia van het strand of de prachtige cultuur!

Top-5 bezienswaardigheden

Levendig Eivissa

Ibiza stad, oftewel Eivissa, is de hoofdstad van Ibiza. Eivissa is een levendige plaats met vele restaurantjes, bars en terrassen aan de havenboulevard, kleine boetiekjes in het stadshart en in de avond een bruisend uitgaansleven. Het is dan ook niet voor niets populair onder de vakantiegangers en zeker een bezoek waard.

Bezoek het ‘witte eiland’ Formentera

Ibiza is meer dan shoppen & uitgaan, als je van natuur en rust houdt, is een bezoekje aan Formentera zeker de moeite waard! Met de boot kun je de oversteek maken naar ‘het witte eiland’. Huur een scooter en rijdt daarmee langs alle prachtige plekjes die het te bieden heeft. Mocht je langer willen blijven, boek dan een hotel en geniet van de rust!

Back to the 60’s op de wekelijkse hippiemarkt

Ervaar het happy gevoel uit de jaren ’60 zelf! Bezoek een van de vele hippiemarkten en geniet van de kleuren, ambachtsproducten en bijzondere mensen. Die in Santa Eularia zijn het meest bekend. Trek er gerust een hele dag voor uit, want overdag zijn er genoeg kraampjes om te shoppen en in de avond wordt er zelfs gedanst.

De mooiste stranden van Ibiza

Ibiza heeft prachtige stranden. Bij Benirras Bay ligt een mooi zand- en kiezelstrand. Door de rotsachtige bodem is dit ook een dé plek om te snorkelen. In het noorden vind je Cala Xarraca Beach, waar je om de hoek een heus modderbad vol mineralen kunt nemen. Bij het zandstrand Platja d’en Bossa loopt het water geleidelijk af, ideaal voor kids!

Dance the night away

Ibiza is bij uitstek dé bestemming om de zogeheten club-scene te ontdekken. Uit alle delen van de wereld komen mensen speciaal naar Ibiza om te feesten in een van de vele wereldberoemde clubs die het eiland kent, zoals Pacha, Eden, Privilege, Amnesia, DC10 en Space. Beroemde Dj’s, ook uit Nederland, laten feestvierders compleet uit hun dak gaan!

• Type accommodatie

Reviews over accommodaties in Ibiza

Genoten..

Janisa
    16-8-2018

Wij hebben enorm genoten van onze vakantie bij Coral star. Het personeel is erg vriendelijk. Het eten was goed en afwisselend, ook de rest van de all-inclusive was erg goed voor elkaar. De kamers waren ruim en werden elke dag schoongemaakt. De animatie is wel erg gericht op de Engelsen. Bij het zwembad waren er veel bedjes, wel was er elke ochtend een run wanneer de bedjes werden vrijgegeven. Enige minpuntje; de randen van de zwembaden geven af, hier moet je niet te lang op zitten anders zit je onder de witte strepen op je lijf/zwemkleding.

fantastisch!

Maya
    15-8-2018

Het personeel bij dit hotel was echt super leuk en heel erg vriendelijk. Ik ben een weekje daar naartoe geweest samen met mijn moeder, het hotel is echt goed voor jongen en ouderen. Het hotel ligt in een wat rustiger gedeelte van Ibiza en is ongeveer 5 minuten lopen naar een strand en 15/20 minuten lopen naar het "centrum". De kwaliteit van het eten was erg goed voor een hotel. Ze hadden elke avond wel andere dingen dus het is niet zo dat je elke avond hetzelfde te eten kijgt. Het ontbijt is wel elke dag het zelfde maar dat maakt niet uit want ze hebben hele lekkere pannenkoeken daar! Wat ik wel iets minder vond was de gym. De gym was eg wam en de apparaten deden het niet allemaal even goed. Kortom het is een schoon, netjes, vriendelijk hotel.

Heerlijk, zou hier nogmaals naartoe gaan.

S. Berkhout
    11-8-2018

Heel net 2 kamerappt, heerlijke stortdouche en met een mooi zwembad, wel aan een drukke straat. In mei is het nog erg rustig en hadden we het zwembad nagenoeg voor onszelf. Voor tieners, die uit willen is er in de straat genoeg te doen, maar toen wij er waren was het nog erg rustig en liep het clubleven nog niet zo. De Ierse pub was erg gezellig. Voor de grotere clubs moet je naar Ibiza stad, dit kon met een speciale bustoer of met het lokale OV, ongeveer een half uur en je bent op de centrale bushalte van Ibiza stad. Vandaar kan je naar Formentera met de boot of platja d’en Bossa of een van de grote clubs. Wil je echt een aantal dagen op pad, dan kan je vanuit deze lokatie het beste een auto huren.

Tijd van je leven!

Niels
    19-1-2018

Afgelopen zomer met een paar vrienden hier geweest en we hebben het heel erg naar ons zin gehad. Het team dat er werkte zorgde er direct voor dat we ons thuis voelden. Plus, ik had mijn koffer nog niet neer gezet of ik kreeg al een biertje in mijn hand gedrukt. De zette de toon wel voor ons verblijf! Zeker het internationale aspect van deze camping beviel ons goed. We hebben veel mensen leren kennen van over de hele wereld. Het gros van de mensen hier was tussen de 20 en de 30 dus houdt hier rekening mee. Om hier met kinderen naar toe te gaan kan ik niet aanraden, maar met een groep vrienden een leuke tijd hebben op Ibiza voor niet teveel geld dan zit je hier goed!

Ibiza scoort een 8 uit 10, op basis van 1337 reviews