header
Ibiza

Zon, zee, strand en lekker eten; Ibiza is altijd een goed idee!

Hoewel Ibiza bekend staat als party-eiland, heeft een vakantie op Ibiza zoveel meer te bieden. Ontdek het beste van Ibiza, huur een scooter en tour het eiland rond! Je vindt er prachtige natuur, blauwe baaien, authentieke dorpjes en ruige bergen die je kunt beklimmen. Verder zijn er genoeg strandjes te vinden en kun je in de avond het bruisende uitgaansleven ontdekken. In bijna iedere stad op Ibiza kun je wel een traditionele hippie markt vinden en zelf het happy gevoel ervaren. Waar wacht je nog op?

Inspiratie voor Ibiza

Top 5 accommodaties op Ibiza

De best beoordeelde accommodaties

Niet te missen op Ibiza

De leukste stadjes & dorpen op een rij

De top bezienswaardigheden van Ibiza

Dit moet je zeker zien & ervaren!

Top 5 accommodaties op Ibiza

Heerlijk comfortabel: Marble Stella Maris

Met meerdere zwembaden, entertainment voor alle leeftijden, knusse familiekamers, een verblijf vlak aan zee en een uitgebreide all inclusive formule, biedt het viersterren Marble Stella Maris Ibiza alles voor een complete vakantie op Ibiza. Niet voor niets is dit hotel door vakantiegangers dan ook met een 8 beoordeeld.

Een waar kinderparadijs bij Invisa Es Figueral Resort

Met een miniclub, een waterspuitpark, een kinderbuffet voor de kleintjes en gelegen aan het strand, is Invisa Figueral Resort ideaal voor gezinnen met jonge kinderen. Ook biedt het hotel een paar keer per dag gratis shuttlebusservice naar de gezellige stad Santa Eulalia. In de omgeving vind je schattige dorpjes, uitgestrekte natuur en hippiemarktjes.

Viersterren: Aparthotel Tropic Garden

Het viersterren Aparthotel Tropic Garden is een moderne accommodatie aan de oostkust van Ibiza. Op slechts een kilometer afstand van het hotel vind je het centrum van Santa Eulalia del Río met een levendige promenade, een breed aanbod aan eet- en drinkgelegenheden en diverse leuke winkeltjes.

Het luxe Grand Palladium White Island Resort & Spa

Onbezorgd en in luxe genieten? Grand Palladium White Island Resort & Spa is een van de weinige vijfsterrenhotels op Ibiza en ligt direct aan een van de mooiste stranden, namelijk Playa d’en Bossa. De centrale ligging, de All Inclusive formule en de luxe maken dit hotel erg populair bij vakantiegangers.

Hotel Garbi Ibiza & Spa is voor de strandliefhebbers

Het viersterren Hotel Garbi Ibiza & Spa is echt een hotel voor de strandliefhebber! Drie stappen buiten het hotel en je loopt zo het strand op waar de ligbedden en parasols al voor je klaar staan. Uiteraard kun je ook gewoon in het zwembad plonzen! Op 800 meter van het hotel vind je diverse restaurants, clubs, cafés én een klein waterpark voor de kinderen.

Niet te missen op Ibiza

Bruisend San Antonio

In het levendige San Antonio vind je stranden, vele restaurantjes, gezellige markten en een bruisend nachtleven. De stad heeft verschillende bezienswaardigheden en ligt zeventien kilometer van Ibiza-stad verwijderd. Op korte afstand liggen de strandjes 'Cala Bassa', 'Cala Conta', 'Port des Torrent' en 'Cala Tarida', heerlijk voor een dag vertier!

Proef het echte Ibiza in Santa Eulalia

Ibiza staat ook bekend om de hippiemarkten en laten de twee grootste markten van het eiland zich in Santa Eulalia bevinden. Verder is Santa Eulalia uitstekend geschikt voor gezinnen vanwege een prachtig breed strand en genoeg keuze uit kindvriendelijke accommodaties. Slenter over de promenade of proef de Spaanse cultuur in een van de vele barretjes!

Playa d’en Bossa heeft het allemaal

Playa d’en Bossa is dé vakantiebestemming van de jonge vakantieganger! Overdag kun je lekker genieten op een heerlijk zandstrand en in de avond kun je het bruisende uitgaansleven beleven. Uitslapen doe je in een van de vele hippe hotels die Playa d’en Bossa te bieden heeft. Vanuit het dorp ben je zo in Ibiza stad om te shoppen.

Bezoek het populaire Ibiza-stad (Eivissa)

De hoofdstad Eivissa is een grote bruisende stad waar je veel eet- en drinkgelegenheden kunt vinden, heerlijk kunt shoppen in kleine boetiekjes en kunt proeven van het bekende uitgaansleven. Wist je dat Eivissa de best bewaard gebleven kustvesting aan de Middellandse Zee heeft? De stad is dan ook door UNESCO tot Werelderfgoed verklaard.

Genieten in Sant Josep de sa Talaia

Op 15 kilometer ten westen van Eivissa en Ibiza Airport ligt Sant Josep de sa Talaia, wat haar naam dankt aan de gelijknamige berg. Sant Josep de sa Talaia heeft een kustlijn van maar liefst 80 kilometer. Bij helder weer kun je vanaf de kust het eiland Formentera zien liggen. Geniet in Sant Josep de sa Talaia van het strand of de prachtige cultuur!

Top-5 bezienswaardigheden

Levendig Eivissa

Ibiza stad, oftewel Eivissa, is de hoofdstad van Ibiza. Eivissa is een levendige plaats met vele restaurantjes, bars en terrassen aan de havenboulevard, kleine boetiekjes in het stadshart en in de avond een bruisend uitgaansleven. Het is dan ook niet voor niets populair onder de vakantiegangers en zeker een bezoek waard.

Bezoek het ‘witte eiland’ Formentera

Ibiza is meer dan shoppen & uitgaan, als je van natuur en rust houdt, is een bezoekje aan Formentera zeker de moeite waard! Met de boot kun je de oversteek maken naar ‘het witte eiland’. Huur een scooter en rijdt daarmee langs alle prachtige plekjes die het te bieden heeft. Mocht je langer willen blijven, boek dan een hotel en geniet van de rust!

Back to the 60’s op de wekelijkse hippiemarkt

Ervaar het happy gevoel uit de jaren ’60 zelf! Bezoek een van de vele hippiemarkten en geniet van de kleuren, ambachtsproducten en bijzondere mensen. Die in Santa Eularia zijn het meest bekend. Trek er gerust een hele dag voor uit, want overdag zijn er genoeg kraampjes om te shoppen en in de avond wordt er zelfs gedanst.

De mooiste stranden van Ibiza

Ibiza heeft prachtige stranden. Bij Benirras Bay ligt een mooi zand- en kiezelstrand. Door de rotsachtige bodem is dit ook een dé plek om te snorkelen. In het noorden vind je Cala Xarraca Beach, waar je om de hoek een heus modderbad vol mineralen kunt nemen. Bij het zandstrand Platja d’en Bossa loopt het water geleidelijk af, ideaal voor kids!

Dance the night away

Ibiza is bij uitstek dé bestemming om de zogeheten club-scene te ontdekken. Uit alle delen van de wereld komen mensen speciaal naar Ibiza om te feesten in een van de vele wereldberoemde clubs die het eiland kent, zoals Pacha, Eden, Privilege, Amnesia, DC10 en Space. Beroemde Dj’s, ook uit Nederland, laten feestvierders compleet uit hun dak gaan!

Sorteren

vakanties Ibiza

Reviews over accommodaties in Ibiza

Droomhuwelijk

Peter van de Griend
    10-10-2018

Wat mensen echt moeten weten, voordat ze hier naartoe gaan? Dat ze heel wat hebben gemist in alle jaren dat ze naar een ander all-inclusive vakantie zijn geweest. Die verslagenheid die ze ondergaan en zichzelf voor hun hoofd slaan, als ze beseffen dat ze al die jaren zóóó beneden hun vakantiestand hebben geleefd. De omgeving, het klimaat, de meerdere zwembaden, (voor ons speciaal) de commitment van ál het personeel, om ons als koning en koningin van Marble te laten voelen.... In 17 woorden; wij hebben een super week gehad, mede omdat ik en mijn vrouw, onze bruiloft hebben mogen houden.

Ook al heeft Marble zelf géén verzorgd trouwarrangement, toch hebben zij er alles aan gedaan, om voor ons een droom huwelijk te realiseren. Wij weten dat Marble niet alleen nú zoveel aandacht aan ons en onze 30 gasten heeft geschonken, omdat we vorig jaar samen al een week op vakantie waren en dat toen als onze keuze is gevallen op deze trouwlocatie.

Hariette Schonewille
    9-10-2018

Het is een super hotel vriendelijk personeel goed en gevarieerd eten

Erg leuk

Kelly
    1-10-2018

Fijn hotel voor goede prijs.

Tijd van je leven!

Niels
    19-1-2018

Afgelopen zomer met een paar vrienden hier geweest en we hebben het heel erg naar ons zin gehad. Het team dat er werkte zorgde er direct voor dat we ons thuis voelden. Plus, ik had mijn koffer nog niet neer gezet of ik kreeg al een biertje in mijn hand gedrukt. De zette de toon wel voor ons verblijf! Zeker het internationale aspect van deze camping beviel ons goed. We hebben veel mensen leren kennen van over de hele wereld. Het gros van de mensen hier was tussen de 20 en de 30 dus houdt hier rekening mee. Om hier met kinderen naar toe te gaan kan ik niet aanraden, maar met een groep vrienden een leuke tijd hebben op Ibiza voor niet teveel geld dan zit je hier goed!