header
Fuerteventura

Fijne vakantie op Fuerteventura!

Met lange witte zandstranden, gezellige kustplaatsen en indrukwekkende zandduinen is Fuerteventura een echte schoonheid. Fuerteventura heeft verschillende populaire badplaatsen, zoals Costa Calma en Corralejo, maar er zijn ook volop plekken waar je helemaal tot rust kunt komen. Fuerteventura wordt wat minder druk bezocht dan Gran Canaria en Tenerife. Houd je van watersporten, zoals surfen en zeilen, dan kun je op dit Canarische eiland je hart ophalen.

Top-5 hotels op Fuerteventura

Hier wil je verblijven!

De 5 leukste plaatsen van Fuerteventura

Voor een onvergetelijke tijd

Fuerteventura van de gebaande paden

Ontdek het echte eiland

Top-5 hotels op Fuerteventura

1. Voor het hele gezin: Hotel Elba Carlota

Voor een vakantie op Fuerteventura voor het hele gezin is Hotel Elba Carlota een goede keuze. Het hotel heeft twee grote zwembaden, een kinderbad, grote kamers en er zijn volop ligbedden. Bovendien ligt het hotel direct aan de promenade en aan het strand van Caleta de Fuste. Wil je gezellig uit eten? In een kwartier wandel je naar het centrum van deze kustplaats.

2. Goed eten: H10 Ocean Suites

Is lekker eten op vakantie voor jou heel belangrijk, kies dan voor H10 Ocean Suites in de gezellige badplaats Corralejo. Het eten krijgt van vakantiegangers maar liefst een 8,8. Je kunt hier genieten van een luxe buffet, met verse vis, goede vleesgerechten en volop vegetarische opties. De kamers zijn bovendien echte suites, ruim opgezet en van alle gemakken voorzien. Het leuke centrum en het strand liggen vlak naast de deur.

3. Kindvriendelijk: Barcelo Castillo Beach Resort

Het viersterren Barcelo Castillo Beach Resort biedt voor jong en oud activiteiten en diverse sport- én ontspanningsmogelijkheden. Met drie zwembaden, direct gelegen aan het strand op nog geen 300 meter van het centrum van Caleta de Fuste kun je hier gegarandeerd genieten van een welverdiende zonvakantie onder de Spaanse zon!

4. Genieten bij Riu Oliva Beach Resort

Een vakantie waarbij je nergens aan hoeft te denken? Het viersterren ClubHotel Riu Oliva Beach Resort is een fantastisch hotel net buiten Corralejo en geschikt voor jong en oud. Doordat het direct aan het strand ligt, met diverse zwembaden, een uitgebreid animatieprogramma én een all inclusive formule, beleeft iedereen hier een topvakantie!

5. Goede service: Hotel SBH Costa Calma Palace

Hotel SBH Costa Calma Palace krijgt van vakantiegangers een 9,4, mede dankzij de goede service, de kindervriendelijkheid, het goede eten en de mooie kamers. Het hotel beschikt over een subtropische tuin met drie zwembaden en een kinderbad en ligt ook nog eens direct aan het strand. De ligging is rustig, maar in twintig minuten wandel je naar het centrum van Costa Calma.

De leukste plaatsen van Fuerteventura

Corralejo: gezellige badplaats Fuerteventura

Corralejo is één van de populairste badplaatsen van Fuerteventura, maar toch is de plaats gezellig en sfeervol gebleven. Je vindt hier de mooiste witte zandstranden, grenzend aan Las Dunas de Corralejo. Dit is een beschermd natuurgebied met metershoge zandduinen en een bezoek is erg de moeite waard. Corralejo heeft een sfeervolle haven, volop leuke winkels en goede restaurants, voorzien van gezellige terrasjes. Lekker rondslenteren doe je in het oude centrum dat autovrij is, een fijne plek om te ontspannen.

Jandía: prachtige stranden

Jandía is een badplaats in het zuiden van Fuerteventura en ligt op een schiereiland met dezelfde naam. De trots van Jandía is het lange strand Playa del Matorral en dat is ook de belangrijkste reden om hier je vakantie door te brengen. Zeker als je met kinderen op vakantie bent, want de zee is hier vrij rustig. Vlakbij het strand ligt het mooie vissersdorp Morro Jable. In de oude haven komen de vissers nog altijd aan het einde van de middag hun buit binnen brengen. Moet je gezien hebben!

Idyllisch vissersdorp El Cotillo

El Cotillo is beroemd om haar goede verse vis. Hoewel de kustlijn bij het dorp ruig is, zijn er verschillende mooie baaien waar je heerlijk kunt zonnen. Direct ten noorden van het dorp ligt een mooi zandstrand waar de golven meestal niet te wild zijn. Hoe noordelijker je komt, hoe ruwer de zee. Ideale omstandigheden voor surfers! El Cotillo heeft een authentieke sfeer en een gezellig centrum. Het is nog altijd een vissersdorp, dus je vindt hier ook een leuke haven vol vissersbootjes.

Ideaal voor watersporten: Caleta de Fuste

Caleta de Fuste is dé badplaats als je van watersporten houdt. Het goudkleurige strand is beschut en is ook ideaal met kinderen, want de zee is hier meestal rustig. Dat dit menig mens aanspreekt is duidelijk, Caleta de Fuste biedt namelijk vele hotels, restaurants en winkelcentra. Ook het nachtleven is zeker de moeite waard!

Shoppen in Lajares

Verblijf je in Corralejo, dan is een dagtrip naar Lajares een aanrader. In deze kleine plaats wonen veel surfers en de beroemde handwerkschool Artisanía Lajares is er gevestigd. Hier maken de vrouwen uit het dorp kantwerk en geborduurde tafelkleden en servetten. Een leuk souvenir voor thuis! De zaterdagmarkt in Lajares is leuk om mooie handgemaakte hebbedingetjes te scoren. In het dorp kun je verder ook nog twee windmolens bekijken en genieten van lekkere hapjes in één van de vele cafés die het dorp rijk is.

Fuerteventura van de gebaande paden

Hiken langs vulkanen

Heb je zin om de benen te strekken? Maak dan de wandeling van Lajares naar Corralejo. Het is een tocht van ruim drie uur langs lavavelden en vulkanen. Het wandelpad heet de Sendero de Bayuyo en het begint ten oosten van Lajares, net voor het dorp. De wandeling leidt je om de voet van de roodgekleurde Montaña Colorado, naar de kraterrand van de Calderón Honda en naar de deels ingestorte krater van de vulkaan Bayuyo.

Buggy racen over Fuerteventura

Je kunt Fuerteventura prima met de auto verkennen, maar er is ook een spectaculairdere manier: per quad of buggy. Er zijn verschillende off road-tours te boeken, waarbij je diep het binnenland van Fuerteventura in trekt. Je rijdt langs zandduinen, vulkanen, vissersdorpjes en verlaten stranden. Tijdens de twee tot vijf uur durende tours kom je op plekken die met een huurauto niet altijd toegankelijk zijn.

Dagtrip stand-up paddling op Isla de los Lobos

Op nog geen half uur varen van Fuerteventura ligt het onbewoonde Isla de los Lobos. Op dit eiland vind je duinen, zoutpannen en vulkanen. De La Caldera de Lobos is zelfs te beklimmen. Je kunt ervoor kiezen om het eiland rond te wandelen, maar er is ook een alternatief. Het is leuk om een boottocht te maken naar het eiland en vervolgens Stand up paddling (SUP) te proberen.

Het zwarte strand van Ajuy

Ben je even uitgekeken op al die witte stranden op Fuerteventura? Rijd dan naar het westen en bezoek het vissersdorp Ajuy. Hier vind je een breed zwart strand en je kunt hier twee grote lavagrotten bezoeken. Vlakbij Ajuy ligt het authentieke dorpje Pájara, waar de belangrijkste bezienswaardigheid de kerk is. De kerk ligt aan een schaduwrijk plein met hoge bomen en je vindt hier ook verschillende bars en restaurants waar je heel goed kunt eten.

Sorteren

vakanties Fuerteventura

Reviews over accommodaties in Fuerteventura

Blok 9 met zeezicht is top

CXA
    31-5-2018

Een week geweest met halfpension, ontbijt is heerlijk elke ochtend verse fruitdrankjes vers gemixt. Diner zijn vooral de salades, en toetjes heerlijk. Vis is vaak hetzelfde maar ook best lekker. De paella was heerlijk.

Beleid qua plaatsing in het restauarant is lachwekkend, half pension en plus zitten niet bij elkaar, plus heeft een stoel met armleuning, halfpension zonder armleuning. Op een ochtend stond er zelfs een enorme rij waar wij vol verbazing naar hebben gekeken.

Entertainment is 's avonds slecht, vooral de kwaliteit van het geluid . Mensen doen hun best dat is dan ook alles

2 keer gelopen naar Morro Jable. Is prima te doen . Lekkere cappuccino gedronken bij Waikiki en aan de boulevard heerlijke sangria gedronken

Oh en er worden 's ochtends echt wel handdoeken gelegd op de ligbedden , gelukkig gaan wij niet bij t zwembad liggen

maar aan het heerlijke strand

Geweldig hotel

J Leenen
    21-5-2018

Geweldig hotel! Het eten was fantastisch. Kamers een beetje gedateerd maar wel ruim en vooral heel schoon, badkamer met een douche/bad combinatie waar ik 1.90m zelfs onder pas (en dat is de eerste keer dat ik dat meemaak) met gewoon een fatsoenlijke constante warme straal!

Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam!

Het zwembadgedeelte is ook ruim! Groot zwembad en genoeg lekker liggende bedjes om heel de dag op te kunnen relaxen. En heb je hier geen zin in dan sta je in 2 minuten op een mooi strand waar je wel moet betalen voor bedjes maar ook zo op een handdoekje kunt gaan liggen.

De locatie van het hotel is iets minder. In de buurt is weinig te beleven dus als je op zoekt bent naar een feestvakantie dan moet je hier niet zijn. Voor gezinnen met kinderen is het naar mijn mening wel een aanrader omdat het hotel genoeg faciliteiten heeft en er leuke (betaalbare) excursies zijn die je met de kids kunt doen.

Briseida Bautista (Guest Experience Manager), Community Manager, 22-5-2018

Dear Guest,

We always find it nice to read that our guests went home with great holiday memories and we are very grateful for the time and effort you spent to share your personal experience at our Barceló Fuerteventura Thalasso Spa Hotel with us and Zoover readers.

We appreciate your kind words for our staff, their kindness and helpfulness being undoubtedly one of our hotel's main assets we will definitely congratulate them all on your behalf for their contribution to your wellbeing whilst staying among us.

We thank you for pointing out the cleanliness of our installations, being fully aware that this is an aspect of primary importance for our guests to feel comfortable in our hotel, our housekeeping staff undertakes a thorough cleaning of our installations and rooms on a daily basis.

Thank you once again for making us your choice hotel and for your constructive critics and very much look forward to having the opportunity to serve you again in the future.

Kind regards,

Briseida Bautista

Guest Experience Manager

Uitstekend

Jan Jaap Zwaag
    12-5-2018

Schoon resort, niet groot, weinig te doen voor kinderen. Ik zie wel reviews met klachten over harde bedden maar dat ik heel persoonlijk; ik vindt ze prima.

Het is geen 5 sterren accommodatie dus kun je het ook niet als zodanig beoordelen 😉

Lekker dicht bij het strand en vriendelijk personeel. Dit jaar gaan we voor de 4e keer er naar toe 👍

Een dikke negen dus, en zeker de moeite waard

Sjef & Jolanda
    16-9-2017
    Als je bewust voor rust kiest dan heeft Neptuno de ideale bungalows. Zeven bungalows en een zwembad, meer is er niet. Het is ons heel goed bevallen bij Neptuno, alles wat we nodig hadden was aanwezig. Geen problemen met warm water bij het douchen, en gratis wifi functioneerde goed (zelfs aan overkant van de straat goed bereik). Verder is alles op loopafstand: Mooi winkelcentrum tegenover met grote supermarkt, een van de stranden van Corralejo en de Hoofdstraat met vele leuke winkeltjes en lekkere restaurants. Alles bij elkaar een dikke negen dus, en zeker de moeite waard om nog eens naar Neptuno terug te keren.
Fuerteventura scoort een 8,1 uit 10, op basis van 1820 reviews