header
Madeira

Genieten van rust en prachtige natuur op Madeira

Het eiland Madeira behoort bij Portugal en ligt ten westen van de Afrikaanse kust. De prachtige natuur met vele bossen en bergen maken het eiland tot een waar paradijs voor wandelaars en natuurliefhebbers. Madeira wordt ook wel “Bloemeneiland” genoemd vanwege de vele exotische bloemen. Door het ontbreken van massatoerisme kom je hier volledig tot rust.

4 topaccommodaties op Madeira

Genieten in comfort

Dit móet je zien op Madeira

Op ontdekkingstocht op dit prachtige eiland

5 hoogtepunten op Madeira

Deze verrassende to do’s mag je niet missen

4 topaccommodaties op Madeira

1. Vijfsterren genieten in Hotel Cliff Bay

Het vijfsterrenhotel Cliff Bay is gelegen op de top van een voorgebergte en biedt spectaculaire uitzichten. Vanuit het hotel heb je directe toegang tot zee en de winkelpromenade is vlakbij. Met een healthclub, spa en een gastronomische keuken waan je je in enorme luxe. Het stadscentrum ligt op slechts twee kilometer afstand van het hotel.

2. Prachtige ligging direct aan zee: Aparthotel Four Views Oasis

Gelegen direct aan zee met toegang tot de winkelpromenade. Genieten van de vis van de dag? Er zijn verschillende restaurants op loopafstand. Aparthotel Four Views Oasis heeft de keuze uit verschillende zwembaden, een sauna en een Turks stoombad. Met de gratis shuttle service ben je binnen 20 minuten in Funchal.

3. Luxe en comfort in Aparthotel The Residence Porto Mare

Prachtig gelegen in een schitterende botanische tuin biedt Aparthotel The Residence Porto Mare alle comfort die je maar kunt wensen. Culinair genieten in één van de vele restaurants in en om het hotel en iedere avond op verschillende plaatsen livemuziek. Overdag is het heerlijk relaxen aan één van de vijf zwembaden, omgeven door tropische groen.

4. Slapen als een vorst in Hotel RIU Palace Madeira

Hotel RIU Palace Madeira ziet er uit als een paleis met zijn stijlvolle en klassieke inrichting. Geniet vanuit je kamer van het schitterende uitzicht op de oceaan en laat je in de watten leggen door het vriendelijke personeel. In het specialiteitenrestaurant kun je terecht voor heerlijke gerechten en het is comfortabel toeven aan het luxe zwembad.

Dit móet je zien op Madeira

1. Ontdek de veelzijdige hoofdstad Funchal

De hoofdstad van Madeira Funchal is erg veelzijdig met zijn haven, boulevard en luxueuze hotels. Je vind hier veel eet- en drinkgelegenheden en talloze winkeltjes. Even weg uit het drukkere centrum? Zoek de rust in het Santa Catarina park, tussen de prachtige bomen en bloemen en met een schitterend uitzicht op de baai van Funchal.

2. Zon, zee, strand en rust op Porto Santo

Het 5000 inwoners tellende Porto Santo maakt onderdeel uit van de Madeira archipel. Met een negen kilometer lang zandstrand is het eiland ideaal voor liefhebbers van zon, zee, strand. Prima te doen als dagtrip vanuit Madeira maar ook zeker geschikt voor een wat langer verblijf in één van de hotels op het eiland.

3. Porto Moniz: Grillige lavakust en natuurlijke zwembaden

Aan de kust in het noordwesten van Madeira ligt Porto Moniz. Met zijn grillige kust met lavarotsen en de natuurlijke zwembaden in zee is dit een echte trekpleister. Vanaf de zwembaden loop je over een mooie promenade naar het haventje. Onderweg aanschouw je de rotsen en het spel van de zee om vervolgens neer te strijken op één van de terrasjes.

4. Prachtige uitzichten op zee in rustig Caniço

Gelegen in een steile omgeving met een prachtig uitzicht op zee. Met een kleine boulevard, een supermarkt en wat restaurantjes vind je hier genoeg voor een rustig, ontspannen verblijf. Wil je de onderwaterwereld van Madeira ontdekken? Er is er een duikcentrum aanwezig voor de duikliefhebber.

5 hoogtepunten op Madeira

1. Parque de Santa Catarina, een bloemrijke oase in de hoofdstad

Hèt perfecte rustpunt in de hoofdstad Funchal. Een wandeling door het mooie en goed onderhouden Santa Catarina park is een echte must. In deze overvloed aan prachtige bloemen en bijzondere bomen is het heerlijk genieten met prachtige uitzichten over de stad en haven. Bezoek overdag ook eens de aangrenzende tuin van het gouverneursverblijf.

2. Geniet van het spectaculaire uitzicht op Cabo Girão

Spectaculair gelegen op één van de hoogste klippenrotsen van Europa. Staande op een glasplaat die over de klif hangt, kijk je 580 meter naar beneden. Makkelijk te bereiken met de taxi, bus of huurauto. Vanuit Funchal kun je er zelfs met de boot naartoe. Tip: ga bij helder weer voor het meest ultieme uitzicht.

3. Van Funchal naar Monte met Teleférico do Monte

Het charmante en groene bergdorpje Monte bezoeken? Ga met de kabelbaan Teleférico do Monte omhoog vanuit het centrum van Funchal. Gegarandeerd twintig minuten lang genieten van het uitzicht over de stad. Naar beneden op een houten sleetje of stap halverwege over op de Teleférico do Jardim Botânico om een bezoek te brengen aan de botanische tuinen.

4. Caldeirão Verde: een droom voor wandelaars

Deze tocht mag je niet missen als je komt wandelen op Madeira! Neem water en een zaklamp mee voor deze spectaculaire levada wandeling van 13 kilometer. Deze tocht leidt je door tunnels en smalle paadjes. Onderweg ben je verzekerd van de meest prachtige uitzichten. Even uitrusten? Geniet van je meegebrachte lunch aan één van de watervalletjes.

5. Het groene bergdorpje Serra de Agua

In het gelijknamige berggebied ligt het bergdorpje Serra de Agua. Midden in het groen met een prachtig uitzicht op de bergen en valleien om je heen. Je kunt fantastisch wandelen langs een levada in het vlakbij gelegen Encumeada. Na een actieve wandeling is het heerlijk uitrusten in één van de hotels waar je verzekerd bent van schitterende uitzichten.

Sorteren

vakanties Madeira

Reviews over accommodaties in Madeira

Wanneer mag ik weer?

monique langenberg
    12-9-2018

Wat ik wel goed vond? Vriendelijk personeel hulpvaardig. Wat ik niet goed vond? De airco ik kreeg m niet uit.

geweldig

Léon Roessen
    12-9-2018

Net terug van een geweldige week Madeira, htl Panoramico, mooi , schoon, met vriendelijk personeel, gratis shuttle busje naar stad, schone kamers.

Ontbijt in buffet, is gewoon goed. In de stad Funchal genoeg restaurants voor ieder wat wils, wij vonden Beerhouse aan de haven geweldig, wel iets duurder meer super lekker eten.

Genoeg bezienswaardigheden, wat een mooi , schoon eiland is dit.

Wij gaan hier zeker nog eens terug want in 10 dagen heb je zeker nog niet alles gezien.

Uitstekend Appartement in een gezellige plaats!

Robert van der Wal
    10-2-2017

Voor ons was alles perfect. Wij zaten halverwege een berg en gingen lopend naar beneden en met de bus terug(lopend niet te doen voor ons. Goed openbaar vervoer. Personeel accommodatie zeer vriendelijk en behulpzaam.

Klein maar knus huisje in mooie botanische tuin

Groeneveld
    30-6-2016

Rustige ligging in prachtige tuin.

Veel privacy en ruimte om het huis

Bed is erg hard.

Inrichting deels aan vervanging toe