Dubrovnik

Reviews over Dubrovnik

Bewondereswaardig

Marit,
    23-11-2018

Dubrovnik is een mooie cultuur stad die zeker de moeite waard is om te bezoeken. Voor de game of thrones fans is er een hoop herkenning en mooie tours met uitleg! Wel moet erbij gezegd worden dat het ondanks dat wij in oktober gingen het nog steeds erg druk was met touristen. Dit schijnt in de zomer nog heftiger! Het eiland voor de kust is ook zeker de moeite waard :)

Gereisd met partner in oktober 2017

Dubrovnik moet je gezien hebben! Prachtig

Amber,
    17-11-2018

Dubrovnik is een prachtige oude ommuurde oude stad met allemaal kleine straatjes waar je heerlijk door kunt dwalen. Het is wel heel toeristisch, meer toeristen dan inwoners. Ik was er in half oktober en toen was het er nog steeds druk maar niet te. Ik zou zeker aanraden om de muren te bewandelen en ik heb ook genoten van de game of thrones tour (wij werden rondgeleid door iemand die ook een kleine rol had in de serie). Het is heel gezellig om in 1 van de zijstraatjes te eten. Het is er wel prijzig. Wij hadden een appartement op 20 minuten lopen van de oude stad (apartment Helena) deze lag wat ons betreft perfect, uitzicht op de oude stad en goed aan te lopen. Ook waren wij in 10 minuten lopen op het st. Jacob Beach. In oktober was het daar rustig en er was ook een restaurantje, zonnebedjes (10 euro per stuk) en natuurlijk goed zicht op de oude stad. Vanuit Dubrovnik kun je ook veel excursies doen o.a. bootexcursie. Dubrovnik doen!

Gereisd met vrienden in oktober 2018

Drukke maar prachtige stad

Renate Werkman,
    13-11-2018

Wat een stad! druk maar indrukwekkend, veel te ontdekken. Wij verbleven buiten de stad (1 week) en zijn een aantal keer inde oude binnenstad geweest. Hotel Splendid (buiten het centrum) is een prima verblijf, de ligging is super!

Gereisd met partner in oktober 2018

Mooiste stad van Kroatië

Fam. Langeler,
    21-8-2018
    • Fantastische historische stad. Oude binnenstad geheel 2 en 4 wielervrij en te bereiken via historische stadspoorten. Opnamelokatie van Game of Thrones wat goed te merken is door de vele gidsen die een rondleiding geven. Deze 15 euro is goed uit te sparen door zelf vooraf wat te googelen, met de stadskaart die te krijgen is bij info centre (pile gate) kun je alles vinden. Met Dubrovnik card kun je voor 180Kn de stadmuren bezoeken EN de meeste Musea's. Tevens krijg je een 6 rittenkaart voor de bus, en een kaartje voor de regiobus, waarmee je bv Cavtat een keer kunt bezoeken. Stadsmuur vroeg in morgen of laat in middag bezoeken in verband met warmte, vergeet niet met dezelfde toegangskaartje ook naastgelegen Fort Lovrijenac (The Red Keep, games of Thrones) te bezoeken, Fantastische uitzichten.
    • Diverse stranden bezocht. Met kleine kinderen naar Copacabana of Banje.
    • Zeer veel lange trappen door hoogteverschillen
    • prijzig voor HR
    Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Aanrader en een mooie omgeving

stijn,
    15-8-2018

Dubrovnik mag niet ontbreken als je Dalmatië bezoekt. Het was onderdeel van onze rondreis. We hadden er 2 dagen voor uitgetrokken en dat vonden wij ideaal. We verbleven in Mlini, op 7 kilometer van Dubrovnik, en über gebruiken is hier een echte aanrader. Parking vinden nabij de stadsmuren van Dubrovnik is immers niet makkelijk en vooral ook duur. De kust en omgeving is prachtig. Als je langer in Dubrovnik verblijft, kan je het combineren met een strandvakantie, met Montenegro (baai van Kotor), eventueel een trip naar Mostar (Bosnië). Want Dubrovnik zelf is een te klein stadje om er pakweg een week te spenderen. Kortom, genoeg te doen in de omgeving, maar een (huur)auto is wel een aanrader, anders ga je vrij veel betalen voor bovenvermelde daguitstappen.

Gereisd met vrienden in juli 2018
Dubrovnik scoort een 8,3 uit 10, op basis van 136 reviews