Kvarner

Zwemmen in een afgelegen baai terwijl de Kroatische zon op je rug brandt? Adembenemende eilanden bezoeken, zoals Krk, Prag of Rab? Of liever wandelen in een van de vele parken met zicht op de bergen? Het kan allemaal tijdens een vakantie in Kvarner! Een baai in het Noorden van de Adriatische zee. Met zijn prachtige natuur en witte stranden de ideale plek om even uit te waaien.

Lees meer over Kvarner

We hebben een aantal aanbieders voor Kvarner voor je op een rij gezet:

1.054

vakantie Kvarner

We hebben een aantal aanbieders voor Kvarner voor je op een rij gezet:

Over Kvarner

In het noorden van de Adriatische Zee, voor de kust van Kroatië, ligt de baai van Kvarner. Het wemelt in de baai van de grote en kleine eilandjes. Vakanties in Kvarner zijn dan ook heerlijk voor watersport- en natuurliefhebbers. Maar ook cultuursnuivers komen er aan hun trekken.

Zie de cultuur

De eilanden kennen een rijke historie, die teruggaat tot de Griekse tijd en die vandaag de dag nog goed zichtbaar is in de pittoreske kustplaatsjes. In Bakar zijn de Heiligkruiskerk en de Heilige Mariakerk uit de 16e eeuw goedbezochte wondertjes en in Barban is de religieuze kunst geplaatst onder het kopje “culturele toppers.â€�

Proef de eilandsfeer

Een vakantie in Kvarner wordt getypeerd door de eilandensfeer die er heerst en de omgeving is perfect voor watersport, fietsen of wandelen. Zandstranden zijn er schaars, maar het water is er kristalhelder en prachtig blauw. Een boottochtje maken als je in Kvarner op vakantie bent is echt een must en duiken, surfen en vissen zijn perfecte activiteiten om te doen als je hier op zonvakantie bent. Ook het dolfijnenreservaat in Lošinj is een bezoekje waard.

Sportief op een eiland

Een sportieve en goedkope manier om de eilanden te bewonderen is per fiets of te voet. Zo kun je bij Novi Vinodolski een mountainbiketocht maken door de bergen en de bossen en lenen de stranden zich goed voor lange wandelingen. Een last minute naar Kvarner is zo geboekt en dan kan het reizen door dit ongerepte stukje van Kroatië beginnen!