header
Samos

Verliefd op Samos

In uurtje rijd je in Samos van noord naar zuid en daar tussenin vind je erg veel moois. Schitterende kustlijnen, pittoreske bergdorpjes en schitterende vergezichten. Wie een accommodatie op Samos boekt, is vaak onder de indruk van de vriendelijke lokale eilandbewoners. Zij bezorgen je een relaxte vakantie en zijn enorm behulpzaam en hartelijk.

Inspiratie voor Samos

5 top verblijven

Hier staan service en gastvrijheid voorop

De leukste badplaatsen

Waar je het echte vakantiegevoel krijgt

Doen en zien op Samos

Van eeuwenoude tempels tot unieke winkeltjes

5 top verblijven

1. Lekker ontspannen bij Doryssa Seaside Resort

Doryssa Seaside Resort is ideaal voor een relaxvakantie, want als je een plek zoekt om heerlijk bij te komen zit je hier goed. Het resort ligt aan een privéstrand waar je vanaf een strandbedje eten en drinken bestelt. Als je je helemaal in de watten wilt leggen kun je gebruikmaken van het spa- en wellnesscenter. Je voelt je weer als herboren!

2. Vriendelijkheid voorop bij Sirena Residence & Spa

“Een klein paradijsje”, zo omschrijven vakantiegangers dit appartementencomplex met leuk uitziende appartementen en huisjes. Vooral vanwege het vriendelijke personeel is Sirena Residence & Spa echt een uitblinker. Daarnaast is de ligging erg gunstig. Het complex ligt in een rustig straatje met het centrum en strand op loopafstand.

3. Eleonas Village met privézwembad

Bij Eleonas Village verblijf hier in een heerlijk huis met privé zwembad en een uitzicht om van te dromen. De huisjes zijn erg compleet qua inrichting en de lieve gastvrouw staat 24/7 voor je klaar. De trappetjes en kleine hoogteverschillen geven dit villaresort een speels karakter. De supermarkt en de lekkerste eettentjes liggen op loopafstand.

4. Top service bij Archangelos Village

Wie een bezoekje heeft gebracht aan dit complex in Kokkari, is verkocht. Dat komt vooral door de lieve eigenaren. Een glaasje Griekse wijn bij aankomst, verse broodjes die iedere ochtend aan je voordeur worden gehangen, bloemen op de kamer… Beter wordt het niet! Maar ook op andere punten scoort deze accommodatie goed, zoals de kindvriendelijkheid.

5. Dichtbij het gezellige Pythagorion: Hotel Fito Aqua Bleu Resort

Dit resort bestaat uit verschillende gebouwen en ligt pal aan het strand. Je bevindt je hier op een kwartier lopen van Pythagorion, het leukste havenplaatsje van het eiland. Fito Aqua Bleu beschikt over een groot zwembad en een ander groot pluspunt zijn de schone kamers. Het ontbijt, met veel Griekse lekkernijen, is een feestje!

De leukste badplaatsen

Gastvrij en gezellig: Kokkari

Dit sfeervolle plaatsje beschikt over een mooi haventje. Het is een heerlijke plek aan zee met de prachtige stranden Tsamadou en Lemonakia op loopafstand. Langs de kade liggen talloze barretjes, terrassen en restaurants. Kokkari is groen, lieflijk en doordat er geen hoogbouw is, ziet dit gezellige vissersplaatsje er super sfeervol uit.

Ontspannen in Kambos/Votsalakia

In gezellige Griekse plaatsje Kambos/Votsalakia ligt het tempo net wat lager en is de sfeer lekker ongedwongen. Het is nog niet zo toeristisch, dus je bent weg van de massa. Toch heb je er wel alles wat je nodig hebt om fijn vakantie te vieren, zoals restaurants en bars. Neem je duikbril mee, je kunt hier goed snorkelen in het helderblauwe water.

Levendig Pythagorion

Deze levendige havenplaats heeft veel restaurants en taverna’s aan de boulevard. Ook de sfeervolle straatjes tussendoor zijn een wandeling waard. Ook staat hier een prachtig oudheidkundig museum waar je allerlei schatten en oudheden kunt bekijken die op het eiland zijn opgegraven.

Samos-stad: cultuur, shoppen, eten en drinken

Tijdens een bezoek aan Samos mag je de hoofdstad uiteraard niet overslaan. Samos-stad wordt ook wel Vathi genoemd en is een levendige plaats met veel restaurants, winkels en genoeg bezienswaardigheden. Voor cultuurliefhebbers zijn er een archeologische en een Byzanthijns museum, maar ook de Agios Spiridion kerk is een bezichtiging waard.

Doen en zien op Samos

1. Eeuwenoude Tempel van Hera

Griekenland staat bekend om opgravingen, tempels en archeologische vondsten. Breng tijdens je vakantie dan ook zeker een bezoek aan de overblijfselen van de tempel van Hera. Gebruik wel een beetje fantasie om je voor te stellen hoe het er hier ooit uitzag. Veel meer dan één zuil van de ooit grootste tempel van Griekenland zul je er niet vinden.

Paradijselijk Samiopoula

Op zoek naar hét bountystrand van Griekenland? Pak dan vanaf Samos de boot naar Samiopoula (klein Samos). Met een parelwit strand en een azuurblauwe zee, waan je je hier best wel een beetje op een tropisch eiland.

Voor unieke hebbedingetjes: The little store

Voor shopliefhebbers staat er op het Zoover blog een leuke shoproute door Pythagorion uitgestippeld. Je komt onder andere langs dit schattige zaakje waar ze handgemaakte creaties van Griekse ontwerpers verkopen. Je shopt er vooral hippe kleding en accessoires, die je niet op elke hoek van de straat tegenkomt.

Tip van de locals: Zandstrand Psili Ammos

Op Samos vind je voornamelijk kiezelstrandjes. Daarom een tip van de locals: in het zuidoosten, tussen de plaatsjes Tourkomilonas en Klima ligt Psili Ammos verstopt. Kijk er trouwens niet vreemd van op als je die naam ook op andere plekken op het eiland tegenkomt, want Psili Ammos betekent zoiets als ‘zandstrand’.

Sorteren

vakanties Samos

Reviews over accommodaties in Samos

Fantastico

Richard Bruinink
    7-10-2018

Toppie zoals altijd ik kom gewoon thuis in villa Themos

Mirjam Meijers
    4-10-2018

Het hotel was fantastisch, ligt wel wat afgelegen maar wil je rust dan is dit heerlijk! Anders huur je een auto en ben je zo op de mooiste plekken van het prachtige eiland.

Hotel is zeer klantvriendelijk, superschoon, eten is prima, en tussendoor de hele dag snacks verkrijgbaar.

Met pijn in ons hart vertrokken. Vooral het restaurant personeel, zulke lieve mensen!!!

Wij hebben genoten van 11 dagen Samaina Inn.

Samaina Inn Hotel, FRONT OFFICE MANAGEMENT, 12-10-2018

Dear Mirjam Meijers,

Thank you for your wonderful rating of our hotel and services.

The entire team greatly appreciates your review and mention of them.

It is very rewarding for us to know that your time spent here was fantastic.

We look forward to seeing you again!

We send you our warmest wishes for a pleasant autumn season.

Kind regards,

Elli Mihalopoulou

Front Office Manager

We hebben een heerlijke vakantie gehad.

Antonia Petronella Johanna Gerarda Maria van de Vo
    3-10-2018

Hotel is gerenoveerd en ziet er goed uit.

Groot zwembad leuke bar met verschillende zitjes.

Lekker en gevarieerd eten.

Vriendelijk personeel.

Alles was prima.

Gratis shuttlebus hotel naar Pythagrion en naar het strand.