Ormos/Marathokambos

We hebben een aantal aanbieders voor Ormos/Marathokambos voor je op een rij gezet:

Reviews over Ormos/Marathokambos

Goed eten en een leuke Griekse ongedwongen sfeer.

Ronald En Monique
    2-8-2017

Als je van vis eten houdt is taverne Trata de plek om lekker te gaan eten. Je kunt er ook een souvlaki bestellen maar vis komt direct aan geleverd uit de haven pal naast de taverne. En s, morgens altijd even een lekker bakje koffie doen daar.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijk klein dorpje!

Martino
    10-10-2015

Ormos is een heerlijk klein dorpje. Er is geen uitgaansleven maar wel een paar tavernes waar je prima kunt eten. Er zijn 2 bakkertjes en een supermarkt. Bij de supermarkt staat een pinautomaat(die niet altijd is gevuld). Op loop afstand is een strand maar dat bestaat hoofdzakelijk uit keien. Het dorp is echt voor rustzoekers.

Het naast gelegen dorpje Votsalakia heeft een vaste pinautomaat en is meer toeristischer. Heeft een lang zandstrand met diverse tavernes en winkeltjes. Vanaf Ormos is dit goed te lopen, ongeveer 25 a 30 min.

Verderop is een mooi strand genaamd Psili Amos. Ruim strand met ligbedden en 2 tavernes. Boven aan de weg zit een taverne genaamd "Paris". Daar is het goed toeven en lekker eten. Zijn daar diverse keren wezen lunchen. Goede bediening en uitzicht over de zee. Is gezellig.

Nog verder van Ormos ligt het strand genaamd Limnionas. Is ook een zandstrand met ligbedden. Een paar eetgelegenheden waarvan taverne "Limnionas" de grootste is en erg massaal.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Authentiek vissersplaatsje

Rogier
    17-8-2015

Als je zoekt naar een authentiek dorpje waar de Grieken zelf ook graag komen, dan zit je hier goed. De mensen zijn heel gastvrij en na een paar dagen lijkt het al alsof je zelf een inwoner bent van Ormos. Er zitten een paar hele goede taverna's, een supermarkt, 2 bakkers en een pin automaat. Meer heb je niet nodig. Een mooi strand is een klein half uurtje lopen, wil je meer zien dan heb je zeker een auto nodig.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Mooi eiland, leuk dorpje.

W
    14-7-2015

Van de crisis verneem je hier niets. Voldoende geld meenemen is een aanrader. De pinautomaat in het dorp is al enkele dagen buiten werking, maar er is volgens ons een mogelijkheid om geld op te nemen in een hotel in de buurt.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Heerlijk traditioneel vissersdorpje

Imre
    27-6-2015

Ormos Marathokambos is een echt traditioneel vissersdorpje waar je de echte Griekse sfeer proeft. De vissers varen dagelijks nog uit en komen binnen met hun vers gevangen vissen die ze vervolgens verkopen in de lokale tavernes. Op zondag zitten ze in de tavernes of doen wat onderhoud aan hun scheepjes. Er zitten 6 tavernes waarvan Lekatis en Kerbis Bay naar onze mening de beste zijn. Ook zijn er 2 bakkers (een grote en een kleintje) een supermarktje waar je ook kan pinnen en een souvenirwinkeltje. Er is momenteel niet echt een strand in het dorpje zelf omdat de haven wordt uitgebreid. Wel kan je in de buurt naar hele mooie stranden zoals Psili Amos en Limnionas. Als je bij Psili Amos bent kan je goed lunchen bij taverne Paris die boven langs de weg zit. Als je in Limnionas bent kan je heerlijk lunchen bij Taverna Limnionas die links in de hoek van het strand zit. Een auto is een absolute must have om de stranden te bezoeken of om het eiland te verkennen.

Gereisd Met partner in Mon Jun 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Ormos/Marathokambos scoort een 8,4 uit 10, op basis van 27 reviews