Pythagorion

We hebben een aantal aanbieders voor Pythagorion voor je op een rij gezet:

vakanties Pythagorion

We hebben een aantal aanbieders voor Pythagorion voor je op een rij gezet:

Over Pythagorion

Het schilderachtige Pythagorion ligt aan de zuidkust van het Griekse eiland Samos op slechts 14 kilometer van Samos-stad. De stad stamt al uit de zesde eeuw en je vindt hier dan ook veel sporen uit het verleden. Wat dacht je bijvoorbeeld van de oude stadsmuur met torens en poorten? Indrukwekkend dat delen hiervan nog zo mooi in stand zijn gebleven. Ook de Eppalines tunnel komt uit deze tijd en staat bekend als een van de grootste technische prestaties uit de oudheid.

Maar er is meer te bezichtigen in Pythagorion. Wandel bijvoorbeeld via de smalle straatjes naar de burcht van Logothetis (een leider van de vrijheidsstrijd tegen de Turken). Pik meteen de Metamorfosiskerk uit 1824 mee als je hier toch naartoe wandelt. Benieuwd naar het klooster bovenop de heuvel? Loop hier dan zeker even naar toe en bezoek ook de onderaardse kapel.

In 1955 kreeg de stad de naam Pythagorion, een vernoeming naar Pythagoras, een beroemde geleerde die tegen het einde van de 6e eeuw geboren was in deze stad.

Weer & Klimaat Pythagorion

Zeewatertemp (℃)16°16°16°17°18°21°22°25°25°23°20°18°
Dagen regen11875210013711

Reviews over Pythagorion

• 9Arjan14-07-2015

Erg leuk gezellig haven dorpje

Samos is wel een eiland voor mensen rond de 30 kwa uitgaan bedoel ik dan

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Dewi08-06-2015

Prachtig eiland en mooi stadje!

Heerlijk verblijf gehad nabij Pythagorion, gastvrije bevolking, heerlijk eten, mooie natuur en cultuur. De haven is een mooie plek om aan te eten, maar ook de zijstraten van de hoofdstraat bieden mogelijkheden voor goed en niet te duur eten!

Gereisd met partner in mei 2015

• 8sjak25-09-2013

heerlijke plek

gezellige sfeer,, geweldig eten in de restaurants , leuke terrassen in de haven maar geen barretje om even lekker door te zakken..

• 7Cultuur

Gereisd met partner in september 2013

• 9kirsten09-09-2014

Hele mooie plaats!

Pythagorion is een al mooi plaatje van afstand en als je er rondloopt stelt het niet teleur. Genoeg restaurantjes en café's om wat te eten en te drinken. Genoeg te zien. Handig dat er één taxiplaats is, zo kun je snel een taxi regelen zonder moeilijk doen. De locals praten over het algemeen goed Engels en soms ook wel wat Nederlands. Vanaf Cleoniki is Pythagorion prima bereikbaar, maar als je wil lopen moet je wel rekenen op +- een half uur. Hele leuke tijd gehad.

Gereisd met partner in september 2014

• 8 Loes en Ferry22-05-2006

Pythagorion is een sfeervolle badplaats, gezellige boulevard met heerlijke terrassen, het strand is niet breed maar wel heerlijk met de strandterrassen achter je, Poseidon is een aanrader, waar je heerlijk kunt lunchen. De Grieken zijn gastvrij en heel vriendelijk, Samos is echt een heerlijk eiland !

Gereisd in mei 2006

• 9denise25-09-2005

Wij vonden Pythagrion het gezelligste grote plaatsje van het eiland. De haven loopt in een halve maan en er zitten allemaal tentjes en barretjes en natuurlijk ook leuke winkeltjes om te kijken. Toen we Samos-stad zagen en Kokkari, waren we blij dat we voor Pythagorion gekozen hadden. Het is er super gezellig! En als je echt lekker wilt eten, moet je bij het begin in de haven linksaf gaan en bij Four Seasons gaan eten!!!! Heerlijk en ze spreken enkele woordjes Nederlands! Maar ook de andere restaurantjes zijn heerlijk, zoals je van de Grieken gewend bent!!!!

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd in september 2005

• 9Saskia Munneke24-05-2017

Ik werd meteen verliefd op Pythagorion!

Toen we voor de eerste keer van bovenaf bij het dorp aankwamen, werden we blij verrast door de authenticiteit van het dorp. Via een hoge witte steile trap, met aan weerszijden smalle straatjes, kwamen we op de boulevard terecht. We keken onze ogen uit; de haven lag vol met kleine en grote boten en overal zagen we mensen om ons heen. In de nabijheid en langs de boulevard bevonden zich niet alleen veel restaurants maar er waren ook overdekte loungebarretjes. Dit alles ademde een gezellige en gemoedelijke sfeer uit. Ik werd meteen verliefd op Pythagorion! ’s Avonds liepen we graag langs de kade en door de omliggende straatjes om samen een keuze te maken uit één van de vele restaurants. Na het diner zochten we steevast nog een leuke loungebar op waar we nog een heerlijke cocktail bestelde. Pythagorion heeft veel bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om van dichtbij te bekijken. We ontdekten in het centrum een kasteel, overblijfselen van onder andere Romeinse baden en er bevond zich een Archeologisch museum met opgravingen. We bezochten ook het klooster van Panagia Spiliani. De toegang via een grot, waarin we op een blauw geschilderd kapelletje stuitte, bezorgde ons een aparte ervaring. Toen we weer buiten kwamen, hebben we op het brede terras nog een poos staan te genieten van het prachtige uitzicht op Pythagorion en zijn omgeving.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in juli 2015

• 6Anutti31-12-2013

Elsker bare den ø

Dejlig rolig ø hvor alt er som det plejer..

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd in september 2013

• 7Robine16-05-2013

Mooi stadje

Halverwege het straatje naar de haven zit autoverhuur. Hier werkt een Nederlandse mevrouw die samen met haar Griekse partner auto's en scooters verhuurd.zij kan je ook wat vertellen over het eiland. Dagje met de boot naar Patmos is 35euro maar dat is alleen de boottocht. Een rondleiding met gids en de bus naar boven is 15euro Lunch is 13euro en toegang naar het museum is 4euro en de plaats waar Johannes is geweest is 2euro.dus al met al kost een dagje Patmos al snel 70 euro.lijkt me veel voor een gezin.Maar het was er wel erg mooi

• 8Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn