header
Kos

Kos, verken het Griekse eilandleven

Op dit Griekse eiland vind je prachtige zandstranden, pittoreske bergdorpjes en een bruisende stad. En omdat het landschap vlak is, is de fiets hét vervoersmiddel om dit eiland te verkennen.

Inspiratie voor Kos

Top 5 mooiste resorts

Met fijne zwembaden en sfeervolle kamers

Kos’ mooiste bestemmingen

Van Kos-stad tot eeuwenoud Marmari

Doen en ervaren op Kos

Ga eens badderen in heilzaam bronwater

Top 5 mooiste resorts

Uitzicht tot aan Turkije: Aegean View Aqua Resort

Diverse zwembaden, een poolbar en uitzicht tot aan Turkije. Geen wonder dat vakantiegangers dit hotel erg positief beoordelen. Het resort ligt in een rustig gebied, tussen heuvels en prachtige tuinen. Maar je zoekt met gemak wat meer vertier op, want Kos-stad ligt op slechts 2,5 kilometer afstand.

Een piratenboot voor kids bij Kipriotis village

Bij Kipriotis Village zit je goed voor een geheel verzorgde vakantie die je zo actief maakt als je zelf wilt. Dankzij mooie zwembaden (met piratenboot!) en het leuke activiteitenprogramma vermaken kinderen zich altijd in dit resort. Maar ook voor volwassenen zijn er genoeg sport- en ontspanningsmogelijkheden.

Bij Blue Lagoon Resort is iedereen welkom

Dit prachtige resort ligt op steenworp afstand van Kos-stad, maar op het resort zelf kun je je ook goed vermaken in de spa, het waterpark of één van de maar liefst 10 verschillende bars. En hoewel het resort erg geschikt is voor gezinnen, is er ook een adult only gedeelte, voor wat meer rust.

Mitsis Ramira Beach: bekend om het heerlijke eten

Met twee grote zwembaden, een loungebar en het strand op loopafstand is het heerlijk genieten van de Griekse zon in dit resort. Maar genieten doe je hier ook zeker van het eten. Want naast het all-inclusive buffet, beschikt het resort ook over een Italiaans, Chinees en internationaal restaurant.

Een knus en persoonlijk verblijf bij Gaia Garden

Dit knusse hotel vind je in een rustige, groene omgeving in de buurt van het strand Lambi. Omdat het complex kleinschalig is, heeft het personeel veel aandacht voor haar gasten en dat geeft deze accommodatie net die extra persoonlijke touch.

Kos’ mooiste bestemmingen

Kos-stad: een relaxte hoofdstad

De hoofdstad van het eiland Kos is een sfeervolle en kleinschalige stad. Zelfs in het centrum en in de haven ontbreekt het chaotische stadsgevoel. Toch is het een bruisende stad waar genoeg te beleven valt. Slenter door de markthallen, pak een terrasje in de haven en breng een bezoek aan de plataan waaronder Hippocrates les gaf aan zijn studenten.

Tigaki: zon, zee en watersport

Eén van de populairste badplaatsen van het eiland is Tigaki. Hier vind je een prachtig zandstrand waarop je lekker kunt luieren en ook terecht kunt voor verschillende watersporten. Lekker eten doe je bij één van de gezellige restaurants. Voor een bruisend nachtleven ga je naar Kos-stad, dat zich op ongeveer 11 kilometer van Tigaki bevindt.

Ontdek het oude Griekenland in Marmari

Marmari is een kleine badplaats met een schitterend strand tussen prachtig begroeide duinen. Daarom is het niet alleen een populaire plek om te zonnen, maar ook om te paardrijden. Marmari maakt onderdeel uit van het dorp Pyri, waar het tot op de dag van vandaag draait om oude tradities. Een mooie plek om het echte Griekenland te leren kennen.

Kardamena: voor elk wat wils

Deze badplaats is een plaats van uitersten. Overdag een fijne plek voor gezinnen, vanwege de ondiepe kustlijn, ‘s nachts ook populair bij jongeren, dankzij het gezellige uitgaansleven in het dorp. Je treft er luxe en moderne resorts, maar ook opgravingen uit de oudheid. Kortom, in Kardamena is voor iedereen wel iets te vinden.

Vind je rust in Mastichari

Op slechts vier kilometer afstand van het vliegveld ligt het rustige badplaatsje Mastichari. Dankzij de hoge golven is het dorp in de zomer vooral populair onder watersporters. Bovendien ligt het grootste waterpark van Kos net buiten het dorp. Maar vanwege de kleinschaligheid en het relaxte karakter van het dorp, is het er ook prima bijkomen.

Doen en ervaren op Kos

1. Het beste uitzicht van Kos vanaf de Dikeosberg

Kos heeft een vrij vlak landschap. De hoogste berg van het eiland is de Dikeosberg, waarvan de top bijna 850 meter hoog is. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over het eiland. Een perfecte plek voor een mooie vakantiefoto of om alvast je volgende bestemming op het eiland te bepalen. Trek je wandelschoenen aan en ga de klim aan.

2. Badderen bij de bron in Embros Thermé

Baden in heerlijk warm bronwater met een heilzame werking. Klinkt als een dure spabehandeling, maar op Kos doe je dat gratis in de Embros Thermé. Je vindt deze warmwaterbron zo’n 14 kilometer ten zuiden van Kos-stad. Tip, bezoek de bron‘ s ochtends dan is het nog niet zo drukt en begin je heerlijk fris en uitgerust aan een nieuwe dag.

Het authentieke westen

Als je het échte, niet toeristische Kos wilt zien, kun je het beste een uitstapje maken naar het westen. Omdat de meeste toeristische trekpleisters in het oosten liggen, komen er in het westen relatief weinig toeristen. Toch zijn dorpjes als Kefalos en Agios Stefanos zeker het verkennen waard. Met een huurauto is deze trip prima te doen.

4. Op bezoek bij de vissers in Pserimos

Op slechts drie kilometer van Kos ligt het visserseiland Pserimos. In de taverna’s op dit eiland eet je dagelijks de lekkerste verse visgerechten. Daarnaast vind je er vooral rust, want het enige dorp op het eiland telt slechts zo’n 50 inwoners. Je vindt er dan ook wel een paar prachtige verlaten zandstranden waar je heerlijk kunt zwemmen.

5. Het historisch centrum van Antimachia

Om de historie van Kos te proeven, is Antimachia een aanrader. In dit dorp vind je een nog werkende windmolen met bijbehorend huis uit de 20ste eeuw. Alles is nog authentiek ingericht, waardoor je een mooi beeld krijgt van hoe men toentertijd leefde. Wil je verder terug in de tijd? In Antimachia vind je ook restanten van een fort uit de 13e eeuw.

Sorteren

vakanties Kos

Reviews over accommodaties in Kos

Geweldig hotel met alles erop en eraan

Simone
    10-10-2018

Alles wat ze hierover schrijven is waar, nog nooit eerder in zo’n schoon hotel geweest, het eten is perfect, het personeel is super vriendelijk en de koffie is echt lekker en gemaakt terwijl je wacht ! Een min punt, wij hebben een kamer met privé zwembadje, niet doen in oktober je betaald extra maar de zon komt niet op je terras en ook niet in je zwembadje dus, wij hebben ook nog eens harde wind uit zee dus liggen nood gedwongen toch aan het grote zwembad. Mocht je zo’n kamer in het hoogseizoen boeken vraag dan om een kamer in het achterste gebouw want bij het eerste liggen ze in de tuin voor jouw terras en heb je 0 privacy, wij kregen zonder enig probleem direct een andere kamer toen wij dit aangaven, alles om de gasten van dienst te zijn, echt top‼️

Eva Malamateni, Operations Manager, 12-10-2018

Dear Guest,

Thank you for taking the time to leave your feedback following your stay with us at the Mitsis Ramira Beach Hotel.

We were glad to read that overall you enjoyed your stay and the service from our team.

We are looking forward to welcome you back in the near future.

Best wishes,

Eva Malamateni

Guest Relations

Zeer goed

Leon Claessens
    10-10-2018

Mooi complex, schone kamers, geweldig personeel. De binnenkant van het hoofdgebouw is geheel gerenoveerd. Echt prachtig gedaan met een superstrakke indeling. Geweldig....... Het ontbijtbuffet Buffet is voor verbetering vatbaar. De gekookte en gebakken eieren liggen in zgn. au bain marie bakken. Niet te eten als je wat later komt! Echter is er keuze genoeg..... We waren er voor de tweede keer en al met al is het ons zeer goed bevallen.... Tis wel een Duits georiënteerd hotel..... Weinig Nederlanders gezien en gesproken.... Zeer zeker een goed hotel....

Kinderparadijs

Saskia
    4-10-2018

We hebben echt een hele fijne vakantie gehad.

Het enige minpuntje van het hotel is dat je de straat van het hoofdgebouw over moet steken om bij het zwembad/restaurant te komen, anders kregen ze een dikke 10!

We hadden een fam. Kamer met 2 slaapkamers. Voldoende ruimte, groot terras en op iedere kamer een tv en airco!

Wat een vriendelijke mensen!

Lopend ben je in 5/10 minuten in Kos stad. Leuke haven met leuke steegjes en veel winkeltjes en restaurantjes. Kun je voor een leuke prijs heerlijk eten. En overal zijn ze even vriendelijk voor kinderen!

En Kos is een echt poezeneiland. Zowel op het resort als daarbuiten.

Het zwembad was fijn. Een klein babyzwembad (laat je spulletjes maar thuis, er ligt vanalles bij het zwembad om mee te spelen) en een groot zwembad. Met een kleine en een grote glijbaan. Onze kinderen waren niet weg te slaan bij de speeltuin. Heel erg leuk opgezet!(ook binnen)

Al met al een super vakantie gehad!