header
Kos

Kos, verken het Griekse eilandleven

Op dit Griekse eiland vind je prachtige zandstranden, pittoreske bergdorpjes en een bruisende stad. En omdat het landschap vlak is, is de fiets hét vervoersmiddel om dit eiland te verkennen.

Top 5 mooiste resorts

Met fijne zwembaden en sfeervolle kamers

Kos’ mooiste bestemmingen

Van Kos-stad tot eeuwenoud Marmari

Doen en ervaren op Kos

Ga eens badderen in heilzaam bronwater

Top 5 mooiste resorts

Uitzicht tot aan Turkije: Aegean View Aqua Resort

Diverse zwembaden, een poolbar en uitzicht tot aan Turkije. Geen wonder dat vakantiegangers dit hotel erg positief beoordelen. Het resort ligt in een rustig gebied, tussen heuvels en prachtige tuinen. Maar je zoekt met gemak wat meer vertier op, want Kos-stad ligt op slechts 2,5 kilometer afstand.

Een piratenboot voor kids bij Kipriotis village

Bij Kipriotis Village zit je goed voor een geheel verzorgde vakantie die je zo actief maakt als je zelf wilt. Dankzij mooie zwembaden (met piratenboot!) en het leuke activiteitenprogramma vermaken kinderen zich altijd in dit resort. Maar ook voor volwassenen zijn er genoeg sport- en ontspanningsmogelijkheden.

Bij Blue Lagoon Resort is iedereen welkom

Dit prachtige resort ligt op steenworp afstand van Kos-stad, maar op het resort zelf kun je je ook goed vermaken in de spa, het waterpark of één van de maar liefst 10 verschillende bars. En hoewel het resort erg geschikt is voor gezinnen, is er ook een adult only gedeelte, voor wat meer rust.

Mitsis Ramira Beach: bekend om het heerlijke eten

Met twee grote zwembaden, een loungebar en het strand op loopafstand is het heerlijk genieten van de Griekse zon in dit resort. Maar genieten doe je hier ook zeker van het eten. Want naast het all-inclusive buffet, beschikt het resort ook over een Italiaans, Chinees en internationaal restaurant.

Een knus en persoonlijk verblijf bij Gaia Garden

Dit knusse hotel vind je in een rustige, groene omgeving in de buurt van het strand Lambi. Omdat het complex kleinschalig is, heeft het personeel veel aandacht voor haar gasten en dat geeft deze accommodatie net die extra persoonlijke touch.

Kos’ mooiste bestemmingen

Kos-stad: een relaxte hoofdstad

De hoofdstad van het eiland Kos is een sfeervolle en kleinschalige stad. Zelfs in het centrum en in de haven ontbreekt het chaotische stadsgevoel. Toch is het een bruisende stad waar genoeg te beleven valt. Slenter door de markthallen, pak een terrasje in de haven en breng een bezoek aan de plataan waaronder Hippocrates les gaf aan zijn studenten.

Tigaki: zon, zee en watersport

Eén van de populairste badplaatsen van het eiland is Tigaki. Hier vind je een prachtig zandstrand waarop je lekker kunt luieren en ook terecht kunt voor verschillende watersporten. Lekker eten doe je bij één van de gezellige restaurants. Voor een bruisend nachtleven ga je naar Kos-stad, dat zich op ongeveer 11 kilometer van Tigaki bevindt.

Ontdek het oude Griekenland in Marmari

Marmari is een kleine badplaats met een schitterend strand tussen prachtig begroeide duinen. Daarom is het niet alleen een populaire plek om te zonnen, maar ook om te paardrijden. Marmari maakt onderdeel uit van het dorp Pyri, waar het tot op de dag van vandaag draait om oude tradities. Een mooie plek om het echte Griekenland te leren kennen.

Kardamena: voor elk wat wils

Deze badplaats is een plaats van uitersten. Overdag een fijne plek voor gezinnen, vanwege de ondiepe kustlijn, ‘s nachts ook populair bij jongeren, dankzij het gezellige uitgaansleven in het dorp. Je treft er luxe en moderne resorts, maar ook opgravingen uit de oudheid. Kortom, in Kardamena is voor iedereen wel iets te vinden.

Vind je rust in Mastichari

Op slechts vier kilometer afstand van het vliegveld ligt het rustige badplaatsje Mastichari. Dankzij de hoge golven is het dorp in de zomer vooral populair onder watersporters. Bovendien ligt het grootste waterpark van Kos net buiten het dorp. Maar vanwege de kleinschaligheid en het relaxte karakter van het dorp, is het er ook prima bijkomen.

Doen en ervaren op Kos

1. Het beste uitzicht van Kos vanaf de Dikeosberg

Kos heeft een vrij vlak landschap. De hoogste berg van het eiland is de Dikeosberg, waarvan de top bijna 850 meter hoog is. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over het eiland. Een perfecte plek voor een mooie vakantiefoto of om alvast je volgende bestemming op het eiland te bepalen. Trek je wandelschoenen aan en ga de klim aan.

2. Badderen bij de bron in Embros Thermé

Baden in heerlijk warm bronwater met een heilzame werking. Klinkt als een dure spabehandeling, maar op Kos doe je dat gratis in de Embros Thermé. Je vindt deze warmwaterbron zo’n 14 kilometer ten zuiden van Kos-stad. Tip, bezoek de bron‘ s ochtends dan is het nog niet zo drukt en begin je heerlijk fris en uitgerust aan een nieuwe dag.

Het authentieke westen

Als je het échte, niet toeristische Kos wilt zien, kun je het beste een uitstapje maken naar het westen. Omdat de meeste toeristische trekpleisters in het oosten liggen, komen er in het westen relatief weinig toeristen. Toch zijn dorpjes als Kefalos en Agios Stefanos zeker het verkennen waard. Met een huurauto is deze trip prima te doen.

4. Op bezoek bij de vissers in Pserimos

Op slechts drie kilometer van Kos ligt het visserseiland Pserimos. In de taverna’s op dit eiland eet je dagelijks de lekkerste verse visgerechten. Daarnaast vind je er vooral rust, want het enige dorp op het eiland telt slechts zo’n 50 inwoners. Je vindt er dan ook wel een paar prachtige verlaten zandstranden waar je heerlijk kunt zwemmen.

5. Het historisch centrum van Antimachia

Om de historie van Kos te proeven, is Antimachia een aanrader. In dit dorp vind je een nog werkende windmolen met bijbehorend huis uit de 20ste eeuw. Alles is nog authentiek ingericht, waardoor je een mooi beeld krijgt van hoe men toentertijd leefde. Wil je verder terug in de tijd? In Antimachia vind je ook restanten van een fort uit de 13e eeuw.

Sorteren

vakanties Kos

Reviews over accommodaties in Kos

Fantastisch en genoten!

Kelly Rossel-Vlielander
    21-9-2018

We zijn net terug van vakantie en we hebben heerlijk genoten. Bij binnenkomst staat er gelijk een golfkarretje om je naar de kamer te brengen. 1 keer deed het kaartje van de kamer niet, belletje naar de receptie en weer direct opgelost. De zwembaden zijn groot maar wel koud, maar eenmaal door is het heerlijk. Het peuterbad is groot zat. Het waterpark is ook fantastisch en gebruik gemaakt van golfkarretje. Ideaal. Ondanks de drukte toch altijd plek op een ligbedje. De kamer was echt super mooi en ruim. We hadden een junior suite met jacuzzi. Echt heerlijk. Een minpunt was dat er niet werd gedweild in de kamer, maar we hadden er geen hinder van. Wat wel een nadeel is, we zaten dichtbij theater. Erg gehorig en het geluid was erg hard. Mijn zoontje vond het fantastisch. Dus voor ons was het niet erg met slapen. Maar voor kleinere kinderen geen aanrader. Eten was standaard. Goed drinken en zelfs de speeltuin was leuk. Top vakantie!

Bijna perfect

Annie Janssen Harmse
    21-9-2018

Op een berg gesitueerd dus klimmen er rijd wel een terreinwagentje die je mee neemt binnen het park.

Fantastisch!

Arjan mulder
    18-9-2018

Alles was perfect! Super leuke mensen en een relaxe sfeer.. Katharina en het personeel waren zeer behulpzaam.. komen er zeker volgend jaar weer!