Tigaki

Reviews over Tigaki

Enorme aanrader!

Lola,
    2-2-2019

Tigaki is iets kleiner en rustiger dan Kos Stad maar het strand is absoluut mooier en prettiger. Het strand bestaat uit zand en het water loopt geleidelijk af. De omgeving en het uitzicht zijn prachtig. Veel leuke restaurants aan het strand van Tigaki maar ook aan de hoofdstraat. Diverse supermarkten, souvernirshops en cocktailbars met live voetbal. Allerbeste restaurant absoluut Vasilis. Dana aan het strand ook erg lekker en super leuk personeel. Aanrader: met de bus naar Zia, een dorpje in de bergen waar een adembenemende zonsondergang te zien is. Met de bus naar Kos Stad ook goed te doen, zowel overdag als s’ avonds. Geweldig restaurant in Kos Stad is Taverna Fish House, bovenaan de stenen blauw-witte trap tegenover de haven. Op Kos zijn erg veel zwerfkatten. Vooral in Tigaki wordt leuk voor ze gezorgd door iedereen. Hou je echter niet van katten dan is Kos misschien niets voor jou. De katten schooien en zijn erg aanhankelijk.

Gereisd met partner in september 2018

Tigaki is zeker een Aanrader!

Jolanda,
    2-9-2018

Tigaki is een hele leuke bestemming op Kos! Vanuit deze plaats kan je binnen 20 min. met de bus naar Kos stad. Een enkeltje kost €2,10. Er is veel keuze aan restaurantjes. Ons favoriete restaurant was Nisiotiko. Aan de strandzijde eet je gezellig bij restaurant Dana. Zij geven ook weleens kaartjes voor gratis strandbedjes (€4 per bedje). In het straatje bij dit restaurant moet je rekening houden met de katten, die lopen er volop rond in de hoop wat restjes eten te krijgen. Wij zijn gek op katten maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het op prijs stelt. De mogelijkheid om uitstapjes en excursies te boeken is er genoeg. De prijzen schelen sowieso veel met een touroperator en onderling scheelt het soms ook een beetje. Wij zijn via Tigaki Express naar Paradise beach, Zia (prachtige zonsondergang is hier te zien) en met de boot naar Nisyros geweest. In Nisyros kan je in de krater lopen. Dit dorpje is zeer fotogeniek!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Leuk voor jongeren.

Fam Gieskes,
    12-8-2018

Tigaki is een klein toeristisch plaatsje met veel dezelfde winkeltjes en restaurantjes en bars. Aan het eind vd straat vind je het strand van Tigaki. De zee is goed voor kleine kinderen want loopt langzaam af. Strandbedjes zijn 8 euro per 2. Loop iets verder naar links, daar betaal je 5 euro voor 2 bedjes. Helaas lag er erg veel zeewier op het strand dat niet werd weggehaald. Verder niks op aan te merken. Tigaki zelf is leuk voor jongelui.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Genieten

Thom,
    10-8-2018

Klein dorpje met een grote straat waar winkeltjes bars en restaurants zitten. Breed strand met 2 bedjes en parasol voor 8 euro. Zee is helder en lang ondiep. Vooraan de zee wat zeewier maar niet storend. Teken dat het gezond is. Geen party dorp maar wel knus en gezellig. Mensen zijn uiterst vriendelijk en zorgen ervoor dat je je welkom voelt. Voor 2.10 met de bus naar Kos Stad wat een kwartiertje rijden is.

Gereisd met partner in juli 2018

Prachtig eiland

José GUERRERO,
    6-8-2018

Tigaki is één van de beste uitgaansbuurten van Kos wat de restaurants betreft. Voor souveniers kun je best naar Kos hoofdstad of Zia gaan. De slechtste ervaring was de uitstap naar Bodrum (Turkije) per boot. Meer dan een uur in de hitte voor grenscontrole met zeer onvriendelijke Turkse douaniers. Agressieve verkopers in Turkije, die je bijna in hun winkeltjes binnen sleuren. Enkele naar riool stinkende steegjes daar. Terug in Kos raad ik je ook aan om naar Asklepeion te gaan. Het eerste ziekenhuis van de wereld. Een ruïne die je moet gezien hebben. Met de auto ben je dan ook in minder dan een half uur van A naar B. Helemaal geen criminaliteit te bespeuren. Politieagent moet daar wel een droomjob zijn. Heb heel Kos in één week kunnen bezichtigen. Voor herhaling vatbaar.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018
Tigaki scoort een 7,7 uit 10, op basis van 438 reviews