Tigaki

Een van de populairste badplaatsen van Kos is het gezellige Tigaki. Hier vind je een prachtig zandstrand waar je naast lekker luieren ook terecht kunt voor verschillende watersporten. Kos-stad ligt op ongeveer 11 kilometer van dit leuke plaatsje. Er zijn voldoende mooie accommodaties waar je kunt genieten van je vakantie.

Lees meer over Tigaki

We hebben een aantal aanbieders voor Tigaki voor je op een rij gezet:

vakanties Tigaki

We hebben een aantal aanbieders voor Tigaki voor je op een rij gezet:

Over Tigaki

Op het Griekse eiland Kos, ligt op 12 kilometer afstand van Kos-stad het kleine, sfeervolle badplaatsje Tigaki. Het heeft een langgerekt zandstrand (ongeveer 3 kilometer lang), waar veel watersport kan worden beoefend. Tigaki heeft een gezellig pleintje vol tavernen, bars en terrasjes. Het heeft een goede busverbinding naar Kos-stad. Ten zuiden van Tigaki ligt het zoutmeer Aliki. Deze badplaats is uitstekend geschikt voor vakanties voor gezinnen met kleine kinderen.

Weer & Klimaat Tigaki

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)13°12°15°18°22°27°30°29°27°22°18°13°
Min. temp. (℃)10°12°16°20°22°22°20°16°13°10°
Zeewatertemp (℃)16°16°17°17°19°21°22°25°25°23°20°18°
Dagen regen119740000061010

Reviews over Tigaki

• 10Marian en Kees Razenberg28-09-2019

Echt heel erg gezellig !!

Echt heel gezellig hier....leuke winkeltjes....heerlijke restaurantjes. Supervriendelijke mensen

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2019

• 8Eddy Hutten03-08-2019

Volop mogelijkheden en leuke prijzen!

Tigaki is een leuke badplaats met enorm veel winkeltjes en terrassen. Echte uitschieter was voor ons restaurant "The Kitchen" Geweldige bediening en goed eten voor goede prijs. Leuke plaats met veel mogelijkheden.

• 8Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Anoniem12-06-2019

Heerlijke plek

Tigaki is de perfecte uitvalsbasis om Kos te ontdekken. Een leuk plaatsje met genoeg restaurants en winkeltjes. Een mooi strand, wat druk in het hoogseizoen maar dat is ook te verwachten. Via het zoutmeer kan je zo naar Marmari lopen en daar is het een stuk rustiger. Wij hebben een week lang een scooter gehuurd + 1 dag een buggy. Heel erg leuk om Kos te verkennen op de scooter, dit is prima te doen via binnenwegen. Een buggy is perfect op Zia te bezoeken! Excursies worden er ook aangeboden, er is genoeg keus. Ga vooral eens eten bij Alikes, net buiten de drukte. Een fijn restaurant en de prijzen, wow! Drankjes hebben we gedaan bij King Size Beach Bar. Bedjes zijn trouwens gratis als je wat te eten of drinken besteld. Heerlijke cocktails en zeker een aanrader om 's avonds wat te drinken en relaxen. Kortom Tigaki is een leuke plek als je niet in de drukte wilt zitten van de stad maar toch overal dichtbij zitten.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Ruud Harmsen16-03-2019

Heerlijk, dit jaar weer

Lekker genieten in een rustig plaatsje en veel fietsen

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2018

• 8Lola02-02-2019

Enorme aanrader!

Tigaki is iets kleiner en rustiger dan Kos Stad maar het strand is absoluut mooier en prettiger. Het strand bestaat uit zand en het water loopt geleidelijk af. De omgeving en het uitzicht zijn prachtig. Veel leuke restaurants aan het strand van Tigaki maar ook aan de hoofdstraat. Diverse supermarkten, souvernirshops en cocktailbars met live voetbal. Allerbeste restaurant absoluut Vasilis. Dana aan het strand ook erg lekker en super leuk personeel. Aanrader: met de bus naar Zia, een dorpje in de bergen waar een adembenemende zonsondergang te zien is. Met de bus naar Kos Stad ook goed te doen, zowel overdag als s’ avonds. Geweldig restaurant in Kos Stad is Taverna Fish House, bovenaan de stenen blauw-witte trap tegenover de haven. Op Kos zijn erg veel zwerfkatten. Vooral in Tigaki wordt leuk voor ze gezorgd door iedereen. Hou je echter niet van katten dan is Kos misschien niets voor jou. De katten schooien en zijn erg aanhankelijk.

• 3Cultuur

Gereisd met partner in september 2018

• 7Dhr. Geense18-11-2018

Heerlijk

Het strand in Tigaki is geweldig. Tigaki is een geweldige plek voor een rustige zonvakantie.

• 7Sfeer in stad
    • 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8Jolanda02-09-2018

Tigaki is zeker een Aanrader!

Tigaki is een hele leuke bestemming op Kos! Vanuit deze plaats kan je binnen 20 min. met de bus naar Kos stad. Een enkeltje kost €2,10. Er is veel keuze aan restaurantjes. Ons favoriete restaurant was Nisiotiko. Aan de strandzijde eet je gezellig bij restaurant Dana. Zij geven ook weleens kaartjes voor gratis strandbedjes (€4 per bedje). In het straatje bij dit restaurant moet je rekening houden met de katten, die lopen er volop rond in de hoop wat restjes eten te krijgen. Wij zijn gek op katten maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het op prijs stelt. De mogelijkheid om uitstapjes en excursies te boeken is er genoeg. De prijzen schelen sowieso veel met een touroperator en onderling scheelt het soms ook een beetje. Wij zijn via Tigaki Express naar Paradise beach, Zia (prachtige zonsondergang is hier te zien) en met de boot naar Nisyros geweest. In Nisyros kan je in de krater lopen. Dit dorpje is zeer fotogeniek!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 7Thom10-08-2018

Genieten

Klein dorpje met een grote straat waar winkeltjes bars en restaurants zitten. Breed strand met 2 bedjes en parasol voor 8 euro. Zee is helder en lang ondiep. Vooraan de zee wat zeewier maar niet storend. Teken dat het gezond is. Geen party dorp maar wel knus en gezellig. Mensen zijn uiterst vriendelijk en zorgen ervoor dat je je welkom voelt. Voor 2.10 met de bus naar Kos Stad wat een kwartiertje rijden is.

• 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2018

• 10José GUERRERO06-08-2018

Prachtig eiland

Tigaki is één van de beste uitgaansbuurten van Kos wat de restaurants betreft. Voor souveniers kun je best naar Kos hoofdstad of Zia gaan. De slechtste ervaring was de uitstap naar Bodrum (Turkije) per boot. Meer dan een uur in de hitte voor grenscontrole met zeer onvriendelijke Turkse douaniers. Agressieve verkopers in Turkije, die je bijna in hun winkeltjes binnen sleuren. Enkele naar riool stinkende steegjes daar. Terug in Kos raad ik je ook aan om naar Asklepeion te gaan. Het eerste ziekenhuis van de wereld. Een ruïne die je moet gezien hebben. Met de auto ben je dan ook in minder dan een half uur van A naar B. Helemaal geen criminaliteit te bespeuren. Politieagent moet daar wel een droomjob zijn. Heb heel Kos in één week kunnen bezichtigen. Voor herhaling vatbaar.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Coby04-08-2018

Super! Jammer van de muggen

Tigaki is een hele leuke plaats. Mooie stranden wel aan het einde van het strand daar zitten de mooiste en rustigste. Leuke restaurantjes en winkeltjes. 1 groot nadeel waren de muggen, Savonds werd je lek gestoken dus neem genoeg muggspul mee.

• 6Cultuur

Gereisd met partner in juni 2018