header
Corfu

Corfu, klein eiland met vele bezienswaardigheden

Een prachtig groen eiland in de Ionische zee… Hoewel deze Griekse parel nog geen twee kilometer breed is, valt er veel te ontdekken. Geniet van de prachtige natuur met cipressen en olijfbomen of neem een duik in het azuurblauwe water. Corfu-stad is de bruisende hoofdstad van het eiland waar je tal van restaurants, winkels en een tavernes vindt.

Inspiratie voor Corfu

5 top resorts

Waar je het ultieme vakantiegevoel ervaart

4x heerlijke kustplaatsen

Met fijne stranden en gezellige boulevards

Ontdek de Griekse historie

Verken het Fort Corfu en Sissi Achilleion

5 top resorts

1. Een gastvrij ontvangst bij Messonghi beach hotel

Vanwege de ruime opzet heeft dit hotel meer weg van een park. Het is prachtig gelegen aan zee en dit levert een mooi uitzicht op. Het vriendelijke personeel heeft altijd een glimlach op het gezicht en geen enkele moeite is hen te veel. Verder heeft het resort twee restaurants met lekker en gevarieerd eten, salades en verschillende soorten fruit.

2. Zeer compleet en uiterst comfortabel: Riviera Barbati

Bij dit complex heb je je eigen luxeappartement aan zee. De inrichting is zeer compleet, je kunt het zo gek niet bedenken. Van dunschiller tot badjassen; alles is er. Ook de keuken is van alle gemakken voorzien met een magnetron, oven en vaatwasser. Het strand en de kristalheldere zee zijn vlakbij, maar op het complex zelf is ook een zwembad.

3. Tot in de puntjes verzorgd: Louis Corcyra

Geniet bij Louis Corcyra van een sprookjesachtig uitzicht over de baai van het gezellige plaatsje Gouvia. Het resort wordt tot in de puntjes bijgehouden en heeft een mooie tuin met genoeg stoelen en plekjes in de schaduw. Daarnaast is er een groot zwembad, maar het strand ligt ook op steenworp aftand waar het ook heerlijk toeven is.

4. Verblijf op een mooi park aan een rustige baai: Sentido Apollo

Het Apollo is geen hotel, maar een prachtig park met een mooi onderhouden tuin, vol met olijfbomen. De kamers zijn vernieuwd en schoon. Je vindt hier maar liefst drie zwembaden, twee aan de voorkant en eentje achter op het park, waardoor je heerlijk de ruimte hebt. Grenzend aan de achterkant van het park is een rustige baai met een mooi strandje.

Persoonlijke aandacht bij Lido Sofia

“Alsof je in een ansichtkaart zit”, zo omschrijven vakantiegangers dit supergezellige appartementencomplex, vanwege het weergaloos mooie uitzicht. Als je bij het zwembad ligt of een drankje aan de bar drinkt, kijk je uit over de zee en de mooie bergen. De familie Lidovois ontvangt je met open armen en zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt.

4 Heerlijke kustplaatsen

1. Geniet van prachtige baaien in Paleokastritsa

In het noorden van het eiland, in de buurt van Corfu-stad, ligt Paleokastritsa. Dit kustplaatsje heeft mooie baaien met steeds weer een ander bijzonder vergezicht. Pak de boot om langs de mooie rotskust te varen en vergeet daarbij je duikbril niet. Als je gaat snorkelen zie je direct de vissen en hoe verder je zwemt hoe mooier ze worden.

2. Ipsos is heel geschikt voor jonge gezinnen

Het kiezelstrand van Ipsos heeft een gezellige boulevard en ligt dichtbij Corfu-stad. De zee is heerlijk helder en loopt langzaam af, waardoor het erg geschikt is voor gezinnen met kleine kinderen. Je vindt er meer dan genoeg bedjes om heerlijk te relaxen en te genieten van het uitzicht over de azuurblauwe zee.

3. Comfortabel zonnen op Kalamaki Beach

De zeebodem op Kalamaki Beach in Kassiopi loopt heel geleidelijk af. Hierdoor staat het water zelfs na vijftig meter de zee in lopen nog maar tot je knieën. Het strand is makkelijk bereikbaar en je vindt er alles wat je nodig hebt: kleedhokjes, toiletten en douches. Uiteraard staan de strandbedjes en parasols al voor je klaar.

4. Een plaatje om te zien: Glyfada

Omgeven door groene bergen is het strand van Glyfada een plaatje om te zien. Het witte zandstrand heeft niet voor niets de bijnaam ‘Golden Beach’. Er is voor ieder wat wils. Ontspan op je strandbedje of beoefen een watersport. Heb je na een heerlijke stranddag trek gekregen? Dan zijn er genoeg strandbars en restaurants waar je lekker kunt eten.

Ontdek de Griekse historie

1. Voor geschiedenisliefhebbers: Angelokastro burcht

Als je van geschiedenis houdt, zit je op Corfu helemaal goed. Een absolute must see is Angelokastro, de Byzantijnse burcht uit de 13e eeuw, die op het puntje van een driehonderdmeter hoge klif balanceert. Prachtig om te zien!

2. Het fotogenieke Vlachernaklooster

Het witte Vlachernaklooster is een van de meest gefotografeerde plekjes van Corfu. Dit kleine klooster ligt op een bijzondere plek, in zee! Je komt er door over een betonnen dam te lopen en tegelijkertijd vliegen er vliegtuigen vlak boven je hoofd. Vanaf Vlacherna vaart er ook een bootje naar Pontikonissi dat ook wel ‘Muizeneiland’ wordt genoemd.

3. Het paleis van Sissi: Achilleion

Een vakantie op Corfu is niet compleet zonder een bezoek aan dit paleis. Het Achilleion was het zomerverblijf van de Oostenrijkse keizerin Elizabeth, beter bekend als Prinses Sissi. Voel je hier voor even een echte prins of prinses en ervaar hoe adelijken vroeger leefden. Vanuit de prachtige tuin heb je een adembenemend uitzicht over het eiland.

4. Geniet van het uitzicht op Fort Corfu

Je moet er iets voor over hebben, maar wie zich waagt aan de klim van het oude Fort van Corfu wordt ruimschoots beloond met een prachtig uitzicht. Je hebt rondom vrij zicht over Corfu-stad, de zee en je kunt zelfs Albanië zien liggen. Ook is er een museum waar je meer te weten komt over de geschiedenis van het eiland en het fort.

Sorteren

vakanties Corfu

Reviews over accommodaties in Corfu

Jaco Quaak
    12-7-2018
    Alles is prima, de eigenaar en zijn vader en zn zus zijn allemaal lieve mensen! En dan het eten! Simpele menukaart maar alles is vers bereid en HEERLIJK!

Fantastische huwelijksreis

Noppert
    8-7-2018
    Prachtig hotel gelegen op een unieke locatie. Het uitzicht is adembenemend, waar je ook bent in het hotel. Wij hadden een kamer met zeezicht, prachtig! We hadden een kamer in het hoofdgebouw. Er zijn ook kamers wat verder weg, dat leek ons beduidend minder. De zwembaden bij het hotel zijn mooi en er is in principe voldoende ruimte voor iedereen. Het strand is wel mooi, al was er in onze periode wel wat zeewier. Het eten is heerlijk, vooral in de a la carte restaurants, het buffet is ook dikke prima. Personeel zeer professioneel en vriendelijk, niet heel losjes. Behalve de jongens bij de beachbar, die zijn wat losser. Handdoekenservice is perfect. Helaas zitten niet alle cocktails in de all inclusive. Hotelkamers prachtig, voldeed aan verwachtingen. Mooi balkon, goed bed, etc. Het zijn wel veel trappen, maar daar zijn golfkarretjes voor. We hebben enorm genoten!

Netjes en een geweldige locatie

Ryanne
    8-7-2018
    Mooi en keurig hotel. De kamers zijn ruim genoeg en schoon. Vanaf elke plek in het hotel een geweldig uitzicht. Bij het zwembad zijn genoeg bedjes en er is een handdoekservice wat erg prettig is. Het ontbijt elke ochtend was uitgebreid en lekker (pancakes/broodjes/eieren/fruit/yoghurt/bruscetta etc.). Wij hebben ervoor gekozen om elke avond ergens anders te eten. Het personeel is beleefd en vriendelijk maar wel erg afstandelijk. 's Avonds is er niets te doen bij de bar bij het zwembad of in het hotel. Dat is wel jammer. Ik denk dat dit hotel het leukste is voor mensen vanaf 50+.

Voor herhaling vatbaar

Nancy
    3-4-2018
    Hele leuke camping met een prachtige ligging. Ligt nagenoeg aan het strand en boulevard(je). De bungalows zijn eenvoudig ingericht maar alles wat je nodig hebt is aanwezig.
Corfu scoort een 7,6 uit 10, op basis van 2843 reviews