Acharavi

Reviews over Acharavi

Leuk stadje.

T,
    9-8-2018

Het was een leuk stadje, waar veel eet en drinkgelegenheden waren. Ook veel souvenir winkeltjes en wat kledingwinkeltjes etc. Leuk om 's avonds rond te kijken en lekker wat te gaan eten en drinken, vaak erg goedkoop. Dichtbij strand waar je lekker kunt zonnen, het is kiezelstrand. Echter jammer dat het zover bij corfu stad weg ligt. Zeker dik een uur rijden. Echter ligt het met de auto dichtbij Sidari, wat je echt gezien moet hebben. Er zijn genoeg betrouwbare autoverhuur bedrijven die de auto naar je toe brengen en ophalen, zeker een aanrader om te doen. We hebben echter niet echt een discotheek gezien.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Lelijk dorp, maar wel goede restaurants

C,
    30-7-2018

1 uur transfer vanaf de luchthaven. Een centrum is er niet in Acharavi. Het is een 'doorrijddorp'. Er liggen wel goede restaurants (bijv. Lemon Garden, Ginger), supermarkten, toeristische winkels, apotheek etc. aan de hoofdweg. Strand is heel kort en stelt niks voor keien/kiezel/zand. Geen boulevard wel beachbars. Er is geen mooi wandelpad. Dus auto huren; 7 km verderop (richting Kassiopi) ligt het Kalamaki (fijn) zandstrand. Je kunt 50 m het water inlopen en dan staat het nog maar tot je knieën. Ideaal met kleine kinderen. Doordat het ondiep is, is het water zeer aangenaam van temperatuur. Ook ijskar en ligstoelen met parasols. Als je van wandelen houdt... bij de haven van Kassiopi gaat een wandelpad omhoog bij de zee (heel mooi uitzicht daar!). Vermijdt het stadje Sidari en Canal d'Amour; het stelt niks voor en het is er vies, druk en ongezellig.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Een echte ´doe het zelf´ plaats!

Christi,
    19-7-2018

Acharavi is een plaats aan de doorgaande weg met een aantal restaurants langs de weg en langs het strand. Er zijn behoorlijk wat goede restaurants. Onze favoriet was Woody´s, Lemon Garden is ook uitermate goed maar de prijs is er hoger dan gemiddeld). Er zijn tevens een paar autoverhuurbedrijven waar ze schappelijke prijzen vragen. Niet van tevoren via internet een auto regelen want dan betaal je de hoofdprijs. Gewoon ter plaatse. Er zijn ook een paar supermarkten aan de hoofdstraat, de goedkoopste is de supermarkt vlakbij ´weg 6´ naar het strand. Het is geen plaats met een pittoresk, autovrij centrum, maar wel een heel goede uitvalsbasis voor wat tripjes in de noordelijke helft van Corfu. Een rit naar de top van de Pantokrator (de hoogste berg op het eiland) is zeker aan te raden. Qua entertainment moet je jezelf vermaken, er zijn een paar gelegenheden met live muziek maar daar houdt het ook mee op.

Gereisd met partner in juli 2018

Perfecte verblijfplek

Didi,
    13-2-2018

Wat een ontzettend leuk stadje. De hele week bij een ander restaurantje aangeschoven en het was allemaal goed. Tip: bestel lam (voor nog geen tientje ?!) bij Ionian Park. Verder ligt Acharavi hartstikke gunstig: ietsje verderop ligt Roda, ook erg gezellig, en allerlei bezienswaardigheden liggen binnen (auto/quad/scooter)bereik. Wij hebben het noorden van het eiland verkent en dit is echt prachtig. Wil jij massatoerisme? Hoe dichter je bij de hoofdstad komt, hoe meer je het zult vinden. Voor ons was Acharavi echter perfect en ik kan het dan ook iedereen aanbevelen.

Ps. Neem waterschoentjes mee voor de kiezelstranden. Zo kan je er ongestoord genieten. Het strand van Acharavi valt een beetje tegen maar je kan in de omgeving prachtig snorkelen! Spray voordat je naar het restaurant gaat altijd muggenspray op.

Gereisd met partner in augustus 2017

Niet bijzonder....

Sjaak Viveen,
    20-10-2017

Acharavi is nou niet echt een karakteristiek Grieks plaatsje. Lange doorgaande weg met aan weerszijden winkels en taveernes. In het hoogseizoen druk en stoffig. Een oud centrum ontbreekt. Je kunt er winkelen en er zijn diverse supermarktjes. Ligt vlak aan een heel lang strand aan de noordzijde van Corfu. Er zijn echt veel mooiere (zand) stranden op het eiland.

Aan de oostzijde zijn vanuit Acharavi de stranden en baaien van Agio Stefanos en Kerasia met de auto goed bereikbaar... en mooi! Aan de westkust zijn bij Paleokastritsa, Pelekas en Glyfada heerlijke zandstranden te vinden.

Gereisd met partner in september 2017
Acharavi scoort een 7,6 uit 10, op basis van 298 reviews