Sorteren

Reviews over Moraitika

Klein toeristisch dorp, alles dichtbij.

Shirley
    11-6-2018

Positief:

Klein rustig plaatsje met een hoofdweg waaraan toeristenwinkeltjes en eetgelegenheden zijn. Voornamelijk kleinschalige accommodaties. Strand (zand/kiezel) zeer langzaam aflopend, met strandbedden en parasols, diverse beach barretjes waar je ook heerlijk kan eten voor weinig geld.

Wij waren er in juni. Geen jeugd, voor hen is er hier niet veel te beleven. Er waren meest wat oudere mensen 50+ en families met kleine kinderen. Goede uitvalsbasis om Corfu per huurauto te verkennen.

De mensen hier zijn over het algemeen vriendelijk.

Het was precies wat wij zochten voor een korte vakantie.

Negatief:

Al het afval wat langs de wegen in zakken opgestapeld ligt, de half afgebouwde of slecht onderhouden gebouwen.

Goede locatie, dorpje viel tegen

Annemarie
    28-7-2017

De hoofdstraat is tegelijkertijd de doorgaande weg en er is geen aparte boulevard. Dit vonden wij erg jammer. Het strand bij Moraitika is ook niet zo mooi. Als je een huurauto hebt is dit dorpje wel een goede uitvalsbasis, bijvoorbeeld om naar het strand in Benitses en Notos te gaan of naar Corfu-stad. De mensen in Moraitika zijn heel erg aardig en er zijn veel goede restaurants met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Prachtig eiland

Jannet
    17-7-2017

Messongi vonden wij niet een 'bruisend' stadje. De mensen zijn wel erg vriendelijk en je kan met de bus vanaf hier overal naartoe! Wij hebben 2 dagen een auto gehuurd, dit is zeker een aanrader. Met de kaart van het eiland zijn we gaan 'strand hoppen'. Het strand van Paleokastritsa is prachtig! Meer in het noorden bij Roda heb je ook mooi strand met flinke golven. Let wel op om je internet uit te zetten als je in het noorden van het eiland bent, dit omdat je anders flinke internetkosten hebt (hij pakt daar albanie en albanie hoort niet biij de EU). Een middagje Benitses is ook zeker een aanrader, dit stadje is net zo groot als Messongi maar veel intiemer en bedrijvigheid en heeft een leuke haven. Kleine tip: neem waterschoenen mee!

klein dorpje met mooi strand

jan
    3-10-2016

Mooi strand, klein dorpje, alles is er wel aanwezig

Een schittered land met economische problemen.

Marco Heijboer
    19-5-2015

De omgeving en natuur is zo mooi ,de mensen vriendelijk.

Toch zie je overal afval langs de weg. Heel wat gebouwen zijn slecht onderhouden , of zijn gewoon niet afgebouwd.

Ook zie je overal grafiti.

Dat gezegt , hebben we hier een geweldige tijd gehad en vooral de mooie uitzichten en goede indrukken zullen ons nog lang bijblijven.

Moraitika scoort een 7,7 uit 10, op basis van 100 reviews