Dassia

Een vakantie in Dassia betekent een vakantie midden in de natuur. In deze badplaats op Corfu ben je omgeven door dichtbegroeide bossen, cipressen en olijfbomen. Ook vind je hier een lang kiezelstrand waar je goed zit voor een middagje in de zon. ‘s Avonds vertrek je naar de hoofdstraat waar het uitgaansleven bruisend is.

Lees meer over Dassia

We hebben een aantal aanbieders voor Dassia voor je op een rij gezet:

vakanties Dassia

We hebben een aantal aanbieders voor Dassia voor je op een rij gezet:

Over Dassia

Dassia ligt twaalf kilometer ten noorden van Corfu-stad op het Griekse eiland Corfu. Dasos betekent bos en Dassia heeft haar naam dan ook te danken aan de vele groene cipressen in de omgeving. Het plaatsje zelf heeft een uitgebreid aanbod aan tavernes, winkels en discotheken en is hierdoor erg populair bij jongeren. Ook beschikt Dassia over een kiezelstrand en kun je hier veel watersporten beoefenen. Kies bijvoorbeeld voor een boottochtje over zee en ontdek het eiland Corfu vanaf het water.

Weer & Klimaat Dassia

Dagen regen1111974212481113

Reviews over Dassia

• 6Kevin Gombault20-08-2019

Aardige badplaats

Een nieuw groot hotel heeft een hoop kleine ondernemingen de das om gedaan

• 6Sfeer in stad
    • 6Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Sandra29-07-2019

Prachtig Dassia

Dassia is een klein dorpje tussen het populaire Gouvia en Ipsos waar veel jongeren hun vakantie vieren. Dassia ligt dichtbij zee en het uitzicht op Albanie en de hoogste berg van Corfu is prachtig.

• 8Cultuur

juli 2019

• 7Jann20-07-2019

Helga's Hollidays

Fijne week in Dassia gehad. Vanuit Dassia eenvoudig met de bus naar Corfu stad. Auto gehuurd bij Helga's Hollidays. Super handig bij een Nederlandse vrouw die je allerlei tips gaf over eten , restaurants, routes en een koeltas met koelelementen voor onderweg.

Gereisd met partner in juni 2019

• 7conny08-06-2019

niet meer wat het geweest is

Dassia is niet meer wat het waarschijnlijk geweest is door de komst van een zeer groot allinclusive hotel. Daardoor gaat de plaatselijke middenstand naar de knoppen. Veel winkeltjes, restaurantjes en barretjes zijn nu gesloten. Erg jammer want de plaatselijke bevolking is allemaal super vriendelijk en behulpzaam. Ook loopt er een zeer drukke kustweg door het dorp en is de helft van het strand nu eigendom van dat hotel. Lekker gegeten hebben wij bij Anna's Place, Karydia, La Casa en Andreas. En voor een goede autohuur vind je Hermes. Vanuit Dassia kun je wel het hele eiland goed verkennen doordat het redelijk centraal gelegen is.

• 4Cultuur
    • 5Stranden

Gereisd met partner in mei 2019

• 6Aprileyes28-05-2019

Ga naar Appartementen Artemis!

Dassia is eigenlijk niet meer dan een drukke (hoofd)straat met restaurants, winkeltjes en wat supermarkten. Ga zeker ook naar een van de fruitstalletjes. Aan het langgerekte kiezelstrand restaurantjes met prachtig uitzicht op zee. De meeste restaurants bieden gratis zonnebedden aan, uiteraard wordt er dan wel verwacht dat je daar dan je eten en drinken koopt. De prijzen zijn erg redelijk. Vanuit Dassia kun je het eiland prima verkennen. Blue bus lijn 7 rijdt iedere 20 min. tussen Corfu Stad (Kerkyra) en Ipsos door Dassia. Prijs enkele reis is € 1,70.

• 4Uitgaanslevenn
    • 6Stranden

Alleen gereisd in mei 2019

• 7Maria24-04-2019

Leuke boullevard klein maar gezellig

Op de boullevard heb je leuke gezellige restaurantjes waar je ook heerlijk kunt eten Bij dassia beache appartement kun je ook heerlijk eten en is een aanrader In het dorp zelf weet ik het niet zo goed

• 7Cultuur
    • 7Stranden

Alleen gereisd in september 2018

• 5Tanja12-11-2018

Prima om het eiland te verkennen

Wij vonden Dadsia eigenlijk niet meer dan een drukke straat met kroegjes en winkeltjes, maar wel fijn met een strand met rustige restaurantjes met prachtig uitzicht op zee. Plaatsje opzich stelt niet veel voor, maar vanuit Dassia kun je wel alle kanten op en het eiland prima verkennen. Ook Corfu stad is met de bus, die iedere 20 min rijdt, prima te doen. Wij zijn een paar keer gaan eten aan het strand, heerlijk rustig en prachtig uitzicht. Vriendelijke mensen in de restaurants, hotel en winkels.

• 5Sfeer in stad
    • 3Omgeving
    • 3Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Gereisd met partner in september 2018

• 5anneke12-08-2018

Druk, weinig te doen, zeer smal kiezeltrand

Dassia is een klein dorp. Heeft een lang zeer smal kiezelstrand. Voornamelijk toeristische winkeltjes en kleine supermarkten en restaurants. Niet veel te beleven of dingen om te doen in Dassia. De naastgelegen dorpen Gouvia en Ypsos zijn drukker. Vanuit Dassia kun je makkelijk bus pakken naar Corfutown (€ 1,70 per persoon per rit) of naar Ypsos (€ 1,20). In de omgeving geen bezienswaardigheden. Andere kant van het eiland is het mooier ook mooiere stranden. Kun je makkelijker met bootje varen (eigen of huren). Corfu is mooi eiland qua natuur (zeer blauw helder water en veel groen), maar er iets niet veel te doen dan alleen maar watersporten. Zee is erg koud. Toen wij in Juli daar waren was het ong 30/32 graden, maar de zee was erg koud (20-22 graden). Jeugd rijdt veel rond op scooters. Kunt er niet goed fietsen. Geen fietspaden, hele slechte wegen en druk. Nog steeds veel vuilnis (aan begin en eind van ieder dorp).

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 4Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 4Stranden

juli 2018

• 8wilma05-06-2018

Heerlijke strand en doe vakantie!

Wij zijn een week op Corfu geweest. Een studio in Dassia geboekt. Bij lokaal bureau een auto gehuurd en 3 dagen rondgereden. Geweldig eiland!! Prachtig groen en veel te zien en beleven. Heerlijk gegeten en drie dagen aan het strand gezeten. Genoeg te doen op het water. Wij komen zeker terug!!

• 8Cultuur

Gereisd met partner in mei 2018

• 9m.klaassen05-06-2018

Dassia is geweldig

Net terug van een weekje dassia.We waren al eens eerder in corfu geweest maar toen met 2 kleine kinderen.Onze dagelijkse bezigheden waren indertijd plaatselijke zwembad en strand.Ben echt totaal verrast door wat ik nu allemaal heb gezien.Het eiland is prachtig.Vooral de autotrips door de bergen heen zijn een echte aanrader.Nu zaten we in dassia en voor onze autohuur en tripjes hebben we geboekt bij lokaal bureau. Ze zitten in dassia en hebben ons voortreffelijk geholpen. Nogmaals bedankt voor je goede tips. Ook autohuur is bij lokaal bureau goed en niet duur.Nieuwe auto's en goede service.Ook voor boottripjes en activiteiten kun je hier terecht.

• 10Sfeer in stad
    • 9Omgeving