Reviews over Corfu-stad

Marian Bruning, 24-2-2018
    Deze trip was naar Kanoni vlakbij Corfustad. Vlakbij de stad, maar toch en adembenemend uitzicht op de zee. . Tweede trip met touroperator was naar Barbati op het eiland Corfu. Een waar paradijsje.

Ontdek Corfu met de auto, zo magisch mooi!! Love!!

Rishma Hanoeman, 6-2-2018
    Corfu-Stad is een erg mooie drukke stad met van alles wat. Mooie geschiedenis en cultuur, heerlijk eten, vriendelijke mensen, grote haven, bijzondere straatjes en winkeltjes en uitnodigende terrasjes waar je heerlijk kunt genieten van de omgeving. Jammer is wel dat je echt een auto nodig hebt om je goed te kunnen verplaatsen op het eiland zelf maar in de Stad de parkeergelegenheid daar niet op is ingesteld. Buiten dat hadden wij een topvakantie!! Het is een aanrader een auto te huren en het eiland te ontdekken!!

Geweldige vakantie.

Gertie, 29-1-2018

Het eten was prima en vriendelijk behulpzaam personeel,

Je kon ook voor een zacht prijsje naar Corfu Stad. Met de bus.

Voor wat meer te zien is een huurauto aan te bevelen.

Thuis.

Erwin van Limburg, 27-1-2018

Nog voordat het vliegtuig is geland heb ik dat gevoel weer. Het gezoem klinkt van de vleugelkleppen die uitgeschoven worden. Ik bedenk mij hoe de grote wielen uit de romp tevoorschijn komen. Even later zie ik het asfalt onder ons voorbij schieten. Banden maken conract met de grond. Ik voel de druk toenemen en merk dat het vliegtuig snel in snelheid minderd.

Ik loop door het smalle gangpad, en negeer de dringende massa toeristen die niet kunnen wachten het vliegtuig te verlaten. Even moet ik glimlachen als ik het gemopper opvang van anderen. Ik heb geen enkel probleem met de geur van kerosine en diesel, vermengd met het droge stof en de geur van cypressen en olijfbomen. Dit is voor mij een bekende geur en ik ervaar het als een warm welkom. Eindelijk zijn we er, eindelijk zijn we weer op Corfu en heb ik nogmaals dat gevoel, een gevoel dat enkele weken zal duren: Eindelijk zijn we weer voor even thuis.

Echt grieks, maar vergane glorie

Jeroen, 21-7-2017
    De Griekse overheid besteedt al jaren geen geld aan onderhoud van infrastructuur. Ondanks dat is het oude stadscentrum van Corfustad nog steeds aantrekkelijk om een keertje door heen te slenteren. Mooie gebouwen, leuke winkels en veel eetgelegenheden. Echter in alle straten erom heen staat het verkeer muurvast wat veel stank - en geluidsoverlast geeft, is een domper voor je vakantiegevoel. De auto-verhuurbedrijven blijven maar auto's naar het eiland brengen terwijl er geen plek voor is. De wegen zijn in het hoogseizoen echt vol. Tip: voordat je met een huurauto vertrekt, kijk eerst op internet (bijv Google Maps) of er niet te veel file staat. 30 a 45 minuten vertraging in Corfu-stad is heel gewoon. Andere tip: ga buiten het hoogseizoen naar dit groene eiland.
Corfu-stad scoort een 8,3 uit 10, op basis van 134 reviews