header

Genieten doe je op Bali

Laat je betoveren door de prachtige culturele rijkdom van Bali. Bezoek de mooiste tempels terwijl je onderweg schitterende rijstvelden tegenkomt. De witte zandstranden die uitmonden in de azuurblauwe zee maken het eiland tot ideale zon, zee en strandvakantie. De gastvrije bevolking en bruisende steden maken het plaatje compleet. Bali heeft het!

Inspiratie voor Bali

5 x top bestemming

Deze plaatsen mag je zeker niet missen

5 top accommodaties

Jouw uitvalsbasis op Bali

Highlights van Bali

Deze bezienswaardigheden mag je niet missen

5 top bestemmingen

Bruisend Sanur

Sanur wordt qua omvang ook wel het kleine broertje van Kuta genoemd en is gevoelsmatig een stuk rustiger. Struin de gezellige boulevard af waar veel bars met live muziek te vinden zijn. Rol je handdoek uit en geniet van de prachtige witte zandstranden. Ook de tempelliefhebber hoeft niet lang te zoeken om een paar prachtexemplaren aan te treffen.

Kunstzinnig Ubud

Ubud is het culturele centrum van Bali. Niet alleen heeft de plaats een grote aantrekkingskracht op kunstenaars, ook de vakantieganger kan geen genoeg krijgen van de fijne sfeer. De ideale plek om een bijzonder souvenir op de kop te tikken! Boek een sfeervolle accommodatie en verken het stadje, de omliggende tempels en het populaire Monkey Forest.

Aan de kust: Candidasa

Candidasa is een populair toeristisch centrum aan de oostkust en tevens het vertrekpunt naar Lombok of de idyllische Gili eilanden. Surfliefhebber? Dan zul je erg blij worden van de doorgaans flinke golven en ook duikers kunnen hier hun hart ophalen. Op het land maak je uitstapjes naar de prachtige Goa Lawah tempel en wandel je langs rijstvelden.

Dol fijn: Lovina

Lovina is een aaneenschakeling van kleine dorpjes en dé manier om vanuit een sfeervolle (en zeer betaalbare) accommodatie het lokale leven te ervaren. Ga eten bij een knus restaurant, zoek de gezelligheid op van de vele bars of stap op de boot en ga op zoek naar dolfijnen! In Lovina heb je de meeste kans om deze prachtige dieren te spotten.

Toeristische trekpleister: Kuta

Wil je eindeloos winkelen en het Balinese nachtleven verkennen? Dan mag je Kuta niet overslaan. Deze stad is het toeristische centrum van Bali met luxe resorts, een groot scala aan restaurants en nog meer café’s en clubs. Een ideale bestemming voor een echte zon, zee en strandvakantie. Ga zwemmen, surfen en geniet van de ultieme ontspanning.

Jouw uitvalsbasis op Bali

Hotel Prama Sanur Beach

Een verblijf in dit luxueuze hotel maakt je droomvakantie compleet. Direct aan de zee gelegen overnacht je in een sfeervolle suite, plof je neer op een comfortabel strandstoeltje of bestel je een heerlijke cocktail. Kinderen vermaken zich bij het zwembad en de glijbanen. Over de boulevard loop je naar het bruisende centrum van Sanur. Wat een vakantie!

Bungalow Villa Tanjung Mas

Aan de rand van Sanur ligt deze rustig gelegen, sfeervolle en kleinschalige accommodatie. Geniet van de paradijselijke tuin en ervaar het echte vakantiegevoel aan het heerlijke zwembad. Wanneer je wakker wordt staat je een uitgebreid ontbijt te wachten bij je eigen luxe bungalow! Daarna heb je weer genoeg energie voor een enerverende dag Bali.

Hotel Puri Santrian

In dit luxueuze 4-sterrenhotel zal het je werkelijk aan niets ontbreken. Bezoek het wellnesscentrum of plof neer op de loungebanken die rondom één van de maar liefst vier (!) zwembaden staan. Geniet van het heerlijke, gevarieerde eten bij de uitstekende restaurants of loop het terrein af om op het strand uit te komen. Vergeet je snorkel niet!

Hotel Artotel Sanur-Bali

Op slechts tweehonderd meter van het strand ligt dit nieuwe en moderne hotel dat garant staat voor een ontspannen en luxe vakantie. Wat te denken van een uitgebreid wellness programma of relaxen met een drankje op het dakterras met zwembad? Kortom: alle ingrediënten voor een onvergetelijke vakantie zijn aanwezig.

Hotel Segara Village

Bij hotel Segara Village waan je je echt in het lokale Bali. Het resort is gebouwd rondom de tropische tuin in typisch Balinese stijl. Vanuit je eigen prachtige bungalow neem je een duik in één van de vele zwembaden, onderneem je watersportactiviteiten of droom je weg op je eigen veranda. Excursie boeken? De medewerkers denken graag me je mee.

Highlights van Bali

Tempelbezoek: Gunung Kawi

Vanuit Ubud maak je eenvoudig een uitstap naar het indrukwekkende tempelcomplex Gunung Kawi. Daal de trappen af en aanschouw de boeiende historie van het eiland in alle pracht. Maak een rondleiding onder begeleiding van een gids en leer meer over deze fascinerende plek. Zelf rondlopen kan natuurlijk ook. Neem zeker je camera mee!

Op het water: Tanah Lot

Gelegen op een rots te midden van het water aan de Balinese kust ligt deze sprookjesachtige tempel. Niet voor niets één van de populairste attracties op het eiland. Wandel langs de sfeervolle kraampjes met souvenirs en ontwaar van een afstand het prachtige bouwwerk. Tip: bezoek de tempel tegen zonsondergang en zie de honderden vleermuizen in actie.

Sacred Monkey Forest Sanctuary

Een verblijf in Ubud is niet compleet zonder een uitstap naar de Sacred Monkey Forest Sanctuary. Wandel naar de mooie tempel terwijl de apen speels om je heen bewegen. Er is een mogelijkheid om de apen te voeren, maar doe je rugzak goed dicht om je eigen lunch te beschermen! Een ideale dagbesteding voor een vakantie met kinderen.

Tegallantang Rice Terrace

Zeg je Bali dan zeg je rijstvelden, maar je zult ze zelden zo mooi zien als de velden van Tegallantang. Maak met of zonder begeleiding een trekking door dit fascinerende kunstwerk van irrigatie. Strijk na je wandeling neer bij één van de gezellige restaurantjes of neus wat rond op de toeristenmarkt. Deze uitstap wordt als zeer indrukwekkend ervaren.

Reviews over accommodaties in Bali

Genieten!

Leonie, 18-4-2018
    Heerlijke vakantie gehad! Mooi hotel, vriendelijk personeel, lekker eten en drinken. Gewoon genieten ☀️🏝💞

Wij hebben met ons gezin een geweldige reis beleef

Chantal Kuijten, 18-4-2018

Het hotel lag op een fantastische ligging. Vlakbij het strand en het dorpje met allerlei restaurants en uitgaansgelegenheden. Het hotel was prima verzorgd. We hadden ontbijt smorgens. Een mooi zwembad aanwezig. En vooral hele vriendelijke mensen achter de receptie. Wij hadden alleen een kamer die we niet geboekt hadden. Een soort voordeel kamer

Deze was ook niet echt schoon. Hebben dit bij de receptie en reis organisatie destijds gemeld en zouden een oplossing zoeken. Aangezien het hoogseizoen waren alle andere kamers bezet en zouden ze onze kamers die we hadden heel goed gaan poetsen! Dit is erna wel gedaan maar nog niet helemaal als wij als Nederlanders het graag zou willen. Maar ondanks dat hebben wij ons prima vermaakt in het hotel en was de service en vriendelijkheid top!!!

Zeer goed en prettig verblijf

Fam. Landman, 7-9-2014
    Als familie met 2 dochters van 12 en 14 hebben het prima naar ons zin gehad op Baliberg. We hadden 2 appartementen met een tussendeur deze waren ruim en werden zeer goed goed schoongemaakt. 's morgens kregen we koffie op het terras en het ontbijt was goed. Jay en zijn staf doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Binnen Sanur is de auto met chauffeur van Baliberg beschikbaar. Voor trips en uitjes regelen ze een goeie betrouwbare chauffeur of organisatie. Er staan fietsen die je gratis kan gebruiken om naar Sanur/strand te fietsen. Mocht je 's avonds geen zin hebben om uit te gaan eten, dan kun je hier ook goed eten. Zelfs massage aan het zwembad wordt door Jay en zijn staf geregeld. Alles bij elkaar zeer vriendelijk en behulpzaam personeel en een heel goeie vakantie gehad op Baliberg.
Bali scoort een 7,9 uit 10, op basis van 2327 reviews