Sanur

Ontdek magisch Bali vanuit Sanur

Ga jij op vakantie naar Bali, maar wil je drukste kustplaatsen vermijden? Sanur is een goed alternatief voor Kuta of Legian. Je vindt hier prachtige stranden met ondiep water, een lange promenade met winkeltjes en Balinese restaurants. Je slaapt in bijzondere accommodaties en Sanur is een prima uitvalsbasis om meer van Bali te ontdekken.

Ontdek magisch Bali vanuit Sanur

Zeker doen rondom Sanur

De leukste dagtrips

3x hotels met zwembad

Hotel Puri Santrian in Balinese stijl

Op zoek naar een typisch Balinees hotel? Logeer dan bij Hotel Puri Santrian. Dit rustige hotel met een authentieke sfeer heeft een enorm zwembad waar je een heerlijk frisse duik kunt nemen. Je badjas, slippers en een drankje staan op je kamer op je te wachten. Vlakbij het hotel liggen gezellige bars en goede restaurants.

Luxe in Hotel Segara Village

Bij Hotel Segrara Village word je heerlijk in de watten gelegd. Je geniet van je schone, ruime kamer met een privé terras. De locatie is de perfecte uitvalsbasis voor een vakantie in Sanur: binnen een oogwenk sta je midden in de hoofdstraat of op het strand. Nog een groot pluspunt: de prachtige infinity pool.

Nederlandse eigenaren: Bungalow Villa Tanjung Mas

De Nederlandse eigenaren van Bungalow Villa Tanjung Mas zorgen voor een onvergetelijk verblijf in Sanur. Ze geven je graag tips voor leuke uitstapjes in de omgeving. Leen een fiets en verken de prachtige natuur of maak een dagtrip met een privégids. Aan het einde van de dag rust je lekker uit bij één van de vele ligbedjes aan het zwembad.

3x de mooiste hotels

Aan het strand: Hotel Mercure Resort Sanur

Het prachtige Hotel Mercure Resort Sanur ligt direct aan het strand. Geniet van het uitgebreide ontbijt en de ruime, schone kamers. Het vriendelijke personeel bedient je op je wenken. Regel via het hotel een privégids en verken de meest bijzondere plekken van Bali. Ook de minder bekende bezienswaardigheden zijn een bezoekje waard.

Ideale ligging: Hotel Sanur Paradise Plaza

Als een koning(in) behandeld worden? Logeer dan bij Hotel Sanur Paradise Plaza. Dit hotel heeft de ideale ligging: je loopt zo naar het strand en naar het gezellige Sanur en maakt makkelijk uitstapjes naar bijvoorbeeld Ubud. De service is erg goed: het behulpzame personeel staat altijd voor je klaar. In het grote zwembad kun je heerlijk afkoelen.

Privéstrand bij Hotel Prama Sanur Beach

De kamers van Hotel Prama Sanur Beach zijn fantastisch. Je ruime verblijf heeft een heerlijk groot bed en een groot balkon. Je geniet van de zon bij het privéstrand van het hotel of neemt een duik in één van de zwembaden. Ga voor een diner in het hotel of loop naar één van de vele goede restaurantjes in de buurt.

Zeker doen rondom Sanur

Authentiek Balinees: Tanah Lot Templom

Tanah Lot is een prachtige tempel, gebouwd op een rots aan de Balinese kust. Bij zonsondergang heb je een schitterend uitzicht over dit heiligdom en de omgeving. Je kunt deze tempel dus het beste rond een uur of vijf bezoeken. Deze mystieke plek is zeker een bezoek waard.

Kijk je ogen uit op de Ubud Market

Op zoek naar een blijvende herinnering voor in huis? Ga dan naar het kunstenaarsstadje Ubud. Op de Ubud Market scoor je gegarandeerd de mooiste souvenirs. Je vindt hier prachtige producten, van authentiek houtsnijwerk tot kleding. Vergeet niet af te dingen! De markt ligt tegenover het Koninklijk Paleis, waar je zeker even binnen moet lopen.

Ontdek de onderwaterwereld bij Joe’s Gone Diving

Bali zowel boven als onder water ontdekken? Ga dan zeker duiken bij de Nederlandse duikschool Joe’s Gone Diving. Doe prachtige duiksites aan, zoals Tulamben, Padang Bai, Mantapoint en Crystal Bay. De bevoegde instructeurs zorgen dat alles veilig verloopt. Na een ochtend duiken geniet je van een typische Balinese lunch.

Op safari in Sanur

Bij een safari denk je vast meteen aan Afrika, maar ook in Indonesië kun je The Big Five spotten. Ga in Sanur naar het Bali Safari Marine Park en bewonder onder andere olifanten, leeuwen en neushoorns. Met een bus kun je op een veilige manier alle dieren van dichtbij bekijken. Leuk voor jong en oud!

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Sorteren

Reviews over Sanur

Een tropische verrassing, maar wel vermoeiend

Yvonne Janssen
    6-5-2018

Het strand van Sanur is prachig: schoon en het zand is wit en fijn. Het zeewater heeft een aangename temperatuur. Je kunt hier heerlijk zwemmen. Surfers zijn er nl niet, want er zijn geen hoge golven. Overal zijn strandstoelen met parasols te huur. Er is bewaking, zodat je je spullen kunt laten liggen om wat te gaan eten of drinken of naar de wc te gaan. Langs het strand loopt een smal wandelpad. Daarlangs liggen strandtentjes, kraampjes, eettentjes en hotels, die vaak een zwembad hebben. Daarachter loopt de Jalan Danau Tamblingan, een straat met veel goede winkels en restaurants. Wij kwamen vaak bij Hardy's, een warenhuis waar echt alles te koop is.

Het verkeer in Sanur is belachelijk druk en onoverzichtelijk. Ook de temperatuur van 31 graden Celsius is voor mij te hoog.

voor herhaling vatbaar, en zeker een aanrader

pierre en Thea
    28-4-2018

we zijn van beneden naar boven gereisd wat een ontzettend mooi land.

en veel bezienswaardigheden, en heel erge lieve mensen.

de hotels waren niet luxe zelfs soms slecht maar dat was helemaal niet erg .

de mensen deden hun best het ons naar de zin te maken.

Lekker bijkomen na een lange reis

Anoniem
    9-4-2018

Sanur is een heel rustige plek. Totaal niet toeristisch. Wij zijn hier de eerste 3 dagen geweest om even lekker bij te komen na een lange reis. Je kunt hier heerlijk aan het strand liggen. ‘s Avonds kun je er gezellig eten en een drankje doen. 3 dagen was voor ons genoeg. Er zijn genoeg mooie plekken op Bali om langer te zijn (bijvoorbeeld Ubud of de Gili eilanden)

Altijd doen

Martin Hendriks
    16-3-2018

Sanur is een geweldig leuke stad. Veel fijne eettentjes. Op zijn Balinees. Ook all in hotels maar daar kom ik nooit. Niet gezellig. Een strandvlak bij de deur. Leuke stukken om te wandelen. Veel taxi's. In de avond leuke muziek op veel plaatsen.

Heerlijk

Fam Koel
    18-2-2018

Een heerlijk tijd gehad in Sanur. Zijn voor de zon naar Bali gegaan en dat is zeer goed bevallen.

Heel veel gelegenheid om aan het strand te zitten en te relaxen. Op het strand je laten masseren, een echte aanrader!

Sanur heeft veel eetgelegenheden, waar je heerlijk kan eten.

Leuke uitstapjes gemaakt in de omgeving met een prive chauffeur.

Sanur scoort een 8 uit 10, op basis van 744 reviews