Indonesië

Indonesië is één van de populairste en meest veelzijdige vakantiebestemmingen van Azië. Zoek de gezelligheid van de bruisende kustplaatsen van Bali op of juist de rust van Lombok en de prachtige Gili’s. Verken de eeuwenoude tempels en de vulkanen van Java en spot de Komodo-varaan in het Komodo National Park. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Lees meer over Indonesië

2.230

vakanties Indonesië

We hebben een aantal aanbieders voor Indonesië voor je op een rij gezet:

Over Indonesië

Fietsen door felgroene rijstvelden, vulkanen beklimmen, de jungle in op zoek naar orang-oetangs en relaxen aan prachtige stranden. Ga je naar Indonesië op vakantie, dan ga je een veelzijdige tijd tegemoet. Met ruim 17 duizend eilanden is het een geweldig rijk vakantieland. Word je snel verliefd? Ga er dan maar vanuit dat Indonesië je hart zal veroveren!

Kleurrijke offers en vulkaan beklimmen

Indonesië is een land van goden en mythen en je zult, vooral op Bali, vaak getuige zijn van kleurrijke offers die aan de goden gegeven worden tijdens ceremonies of als ritueel.
Meer dan 100 vulkanen zijn actief in Indonesië, daardoor is het een van de vruchtbaarste landen ter wereld. Je kunt de vulkanen bezoeken, beklimmen of afdalen in de kraters. En daarna heerlijk relaxen in een hot spring!

Hollands glorie

Tijdens je vakantie in Indonesië zie je veel Hollandse karaktertrekken die herinneren aan een tijd van Hollands glorie, de tijd van de VOC. Grachtenpanden, kinderkopjes en fietsen. In Jakarta is zelfs een fietsclub actief!

Niet te missen: Java en Bali

Java is Indonesië in een notendop, met 115 miljoen inwoners en de uitersten van een dichtbevolkte stad, ongerepte natuur en stranden. Bali is het meest heilig, ook wel: het eiland der goden. Beide eilanden zijn ontzettend de moeite waard. Ben je van plan binnenkort al naar Indonesië af te reizen? Kijk dan vast rond voor een vakantieaccommodatie en goedkope last minute naar Indonesië.