Duitsland

Een vakantie naar Duitsland op het oog? Duitsland is al jaren in trek bij de Nederlandse vakantieganger. Het land blinkt uit in veelzijdigheid. Duitsland heeft met een rijke geschiedenis, culturele bezienswaardigheden en schitterende natuur alles in huis voor een onvergetelijke vakantie. Of je nu wilt stedentrippen in Berlijn of liever de rust van het Zwarte Woud op wilt zoeken: de keuze is aan jou!

Lees meer over Duitsland

23.927

vakanties Duitsland

We hebben een aantal aanbieders voor Duitsland voor je op een rij gezet:

Over Duitsland

Een vakantie in Duitland ligt letterlijk om de hoek. Al binnen een paar uur ervaar je dat vakantiegevoel. Ga shoppen of geniet van culinaire lekkernijen en culturele uitspattingen in een van de gezellige Duitse steden. Ook de natuur in Duitsland biedt veel moois: uitwaaien op de stranden in het noorden, een fietstocht door een van de natuurgebieden in het binnenland of een wintersportvakantie in de Duitse Alpen.

Stedentrip: bruisend Berlijn of kerst in Keulen

Duitsland kent genoeg steden die een bezoek waard zijn. Wandel langs de grachten in Hamburg, bezoek het historische en hippe Berlijn, struin de kerstmarkt van Keulen af of wordt verliefd op het romantische Düsseldorf. Een bezoek aan München plan je natuurlijk tijdens Oktoberfest, hét volksfeest van Beieren. In de wintermaanden schieten de kerstmarkten in Duitse steden als paddenstoelen uit de grond. Leuk om een keer gezien te hebben!

De natuur in Duitsland: wandelen of wintersport

Natuurliefhebbers kunnen hun hart ophalen in Duitsland. Tijdens een vakantie kun je verblijven in een van de vele vakantieparken en er lekker op uit trekken in natuur- en nationale parken. Wandel of fiets er op los door de mooie landschappen. Je kunt in Duitsland zelfs terecht voor een wintersportvakantie, zo reizen er jaarlijks duizenden bezoekers af naar onder andere de plaatsen Willingen en Winterberg om te skiën, snowboarden, langlaufen of wandelen.

Last minute naar Duitsland

Door de korte afstand vanaf Nederland, leent Duitsland zich perfect voor een spontaan bezoek of voor korte vakanties. Wil je er op uit? Pak de trein, auto of boek een goedkope vlucht en check de verschillende accommodaties die op Zoover staan.

Kampeervakantie in Duitsland

Wil je gaan kamperen in Duitsland, dan zijn de mogelijkheden eindeloos: De schitterende wijngebieden in het Rijnaland, de Alpengebieden, Beieren, het Zwarte woud en nog veel meer. De Campings zijn goed verzorgt en er is een grote keuze aan typen. Ga voor je voor Glamping, Agriturismo, of een resort?