header
Duitsland

Veelzijdig Duitsland

Duitsland is al jaren in trek bij de Nederlandse vakantieganger. Het land is veelzijdig en heeft met de rijke geschiedenis, culturele bezienswaardigheden en schitterende natuur alles in huis voor een onvergetelijke vakantie. Of je nu wilt stedentrippen in Berlijn of liever de rust van het Zwarte Woud op wilt zoeken: de keuze is aan jou!

Inspiratie voor Duitsland

Badem Wurttemberg

Het Zwarte Woud en meer...

Beleef het in Brandenburg

Waar historie en natuur hand in hand gaan

Noordrijn-Westfalen

Genieten aan de Rijn

Wereldstad Berlijn

Bezoeken, bekijken en beleven!

Hamburg

Sfeervolle havenstad

Historisch Cochem

Ontspannen aan de Moezel

Wat te doen in Duitsland

Laat je inspireren door onze blogs!

Tijd voor actie!

Beleef Duitsland op een actieve manier

Bourgondisch genieten

Ervaar de Duitse lekkernijen

Badem Wurttemberg

Veelzijdige regio

Bij Badem Wurttemberg denken veel mensen aan het Zwarte Woud. Maar de regio biedt naast dit schitterende dichtbeboste gebied nog veel meer! Wat te denken van het Bloemeneiland? Of historische steden waarbij je bouwwerken uit de middeleeuwen kunt spotten? Of eindeloos winkelen? Laat je postief verrassen door de regio!

Bijzonder bezoek: Bloemeneiland

Het bloemeneiland vormt één van de meest bijzondere uitstapjes in de regio. Bereik het eiland per auto of met de boot, waarna je uren door de kleurrijke bloemenpracht kunt lopen. Zoek daarna de schaduw op van het kasteel en vergaap je aan de typische Barokstijl. Liefhebbers van de natuur kunnen hier moeiteloos een dag doorbrengen.

Dierenplezier

Een bezoek aan dit kleinschalige dierenpark is een ideale uitstap voor gezinnen met (jonge) kinderen. Het park is goed toegankelijk en vriendelijk geprijsd. Naast het interessante ooievaarsdorp zijn het echter voornamelijk de apen die de show stelen. Ze lopen en springen vrij rond in het park en je hebt de mogelijkheid om ze te voeren. Leuk!

Beleef het in Brandenburg

Gevarieerde vakantiebestemming

Er zijn maar weinig regio’s in Duitsland waar bruisende, historische steden en een weelderige uitgestrekte natuur zo verweven zijn. Een ideale bestemming dus voor een afwisselende vakantie! Reis langs rivieren en meren, verken wereldstad Berlijn of trek de wijde natuur in: de mogelijkheden zijn eindeloos. Laat je inspireren!

Must see: de paleizen van Potsdam

Op minder dan een half uur rijden van Berlijn ligt de historische stad Potsdam die enkele jaren geleden is opgenomen in de UNESCO Werelderfgoedlijst. De stad staat bekend om zijn paleizen, mooie tuinen en heuse Hollandse wijk. Wandel door de sfeervolle straten of maak een rondvaart om de stad vanaf het water te bekijken.

Tip: Berlijn per fiets

Al fietsend Berlijn verkennen geeft een extra dimensie aan je verblijf in deze wereldstad. Schaf een gedetailleerde kaart aan en trek er zelf op uit, of haak aan bij een georganiseerde fietstocht waarbij je met een gids langs de mooiste plekjes komt. Ideaal om in korte tijd op een leuke manier veel van deze iconische stad te zien.

Noordrijn-Westfalen

decoration
Een andere wereld om de hoek

Op relatief korte afstand toch een echt vakantiegevoel ervaren? Dan zit je goed in het veelzijdige Noordrijn-Westfalen. Bezoek steden als Kleve of Keulen, ga op wintersport in Winterberg of wandel eindeloos door de uitgestrekte, groene natuur. Geschikt voor zowel de reiziger die op zoek is naar avontuur al de vakantieganger die heerlijk wil ontspannen.

Pretparkbezoek: Phantasialand

Het ruim opgezette pretpark Phantasialand is een ware trekpleister van de regio en al jaren onverminderd populair. Gezinnen met kinderen brengen hier vaak meerdere dagen moeiteloos door. Het park is zeer goed onderhouden en biedt vertier voor jong en oud. Ook zijn er in de nabije omgeving veel sfeervolle accommodaties te vinden. Absolute aanrader!

Citytrip Keulen

Een bezoek aan Keulen staat garant voor een afwisselende en bourgondische dag. Vergaap je aan de imposante Dom, trotseer de vijfhonderd treden en trakteer jezelf op een schitterend uitzicht over de stad. Wandel door de sfeervolle straten en proef uiteraard het lokale bier. Op zoek naar een geurtje? Dan kun je niet om de Eau de Cologne heen.

Wereldstad Berlijn

Iconisch: de Brandenburger Tor

De toegangspoort stond tot de val van de muur nog net in oost-Berlijn en staat symbool voor de hereniging van Duitsland. Het ontzagwekkende bouwwerk moet je absoluut gezien hebben tijdens je stedentrip. Maak een mooie foto en strijk daarna neer op één van de sfeervolle terrassen om de Tor nog eens in je op te nemen.

Cultureel: het Museuminsel

Kunstliefhebbers kunnen hun hart ophalen bij het Museuminsel. Deze verzameling van vijf musea herbergen ieder een indrukwekkende collectie van oude kunst. Hier staat onder andere het Pergamonmuseum, wat het meest bezochte museum van de stad is. Hier kun je moeiteloos een hele dag spenderen. Geef je ogen de kost!

Comfortabel verblijven in Hotel Albrechtshof

Op loopafstand van vele musea en mooie parken ligt dit fraaie, ruim opgezette hotel. Vanwege de centrale ligging en mogelijkheid tot parkeren is het een ideale uitvalsbasis om de Brandenburger Tor, het Museuminsel en vele andere bezienswaardigheden te bezoeken. Na een lange dag trek je je terug in je eigen, comforabele kamer.

Gezelligheid bij Hotel Amano

Hotel Amano ligt in het centrum van Berlijn en de ideale plek om je even terug te trekken na een dag in de stad. Na een uitgebreid diner neem je de trap naar het dakterras, waar je een drankje besteltd aan de gezellige bar. De perfecte plek om uit te kijken over de duizenden lichtjes van Berlijn. De volgende dag ga je na het uitstekende buffet weer op pad.

Hamburg: sfeervolle havenstad

Planten un Blomen

In het midden van de bruisende dat een stad Hamburg, is dit schitterende park een baken van rust. Gelegen aan de rand van de oude stadsmuren geniet je in het het park van de mooie perken, bijzondere bomen, struiken en de indrukwekkende Japanse tuin. Middenin vind je een traditioneel theehuis waar je in alle rust wat kunt drinken.

Winkelen in Speicherstadt

Hamburg leent zich ook uitstekend voor een flinke shopsessie! De place to be is zonder twijfel Speicherstadt. Een district vol met warenhuizen met een groot en gevarieerd aanbod aan betaalbare mode. Strijk tussendoor neer op een terras of maak een rondvaart tussen de monumentale panden.

Centraal gelegen: Hotel Lindner Am Michel

Dit goed onderhouden hotel ligt op loopafstand van de meeste bezienswaardigheden in Hamburg. Daarnaast is het opstappunt van de hop on hop off bus, die je langs alle mooie plekjes brengt, om de hoek. De kamers zijn ruim en het ontbijtbuffet wordt als erg goed ervaren. Ideale uitvalsbasis voor je bezoek aan deze stad.

Hotel VCH Baseler Hof

Dit stijlvolle hotel zorgt ervoor dat het je tijdens je verblijf in Hamburg aan niets zal ontbreken. Kom na een dag rond te hebben gelopen tot rust in je ruime kamer met ligbad. Op loopafstand bereik je het metrostation, winkels en divere restaurants. Aan de receptie voorzien ze je graag van tips omtrent het openbaar vervoer.

Historisch Cochem

Rijkskasteel Cochem

Deze burcht biedt een fantastisch uitzicht over de stad en de Moezel. De buitenkant is alleen al de moeite waard, maar wanneer je de klim eenmaal hebt getrotseerd, kun je natuurlijk ook binnen een kijkje nemen! Wandel zelf door de gangen en vergaap je aan alle pracht. Of neem een gids in de arm en leer meer over de geschiedenis.

Natuur en attractiepark in Cochem

In het met bergen en rivier de Moezel omgeven Cochem is een uitstap naar pretpark Wild- und Freizeitpark Klotten-Cochem leuk voor jong en oud. Het klein opgezette park is geschikt voor gezinnen met jonge kinderen en is prima in een dagdeel te bezoeken. Leuk om naar de dieren te kijken en daarna vermaken de kinderen zich in de grote speeltuin.

Hotel Muselromantik Hotel Weissmuhle

Dit authentieke hotel doet zijn naam eer aan en is uitermate geschikt voor een romantisch weekendje weg. Maar ook gezinnen kunnen genieten van de ruime kamers, sfeervolle zitjes en het uitgebreide ontbijtbuffet. Het restaurant biedt de mogelijkeid om een avond lang te genieten. In de omgeving kun je heerlijk wandelen.

Pension Lange

Sfeervolle slaapkamers met royale badkamer, goede parkeermogelijkeden, een uitgebreid ontbijtbuffet en een ongekende gastvrijheid: in de reviews lijken de gasten het haast unaniem eens. Het hotel ligt vlak bij een stoeltjeslift en ook lopend is het gezellige centrum goed te bereiken. En ook nog eens goed voor de portemonnee.

Wat te doen in Duitsland

decoration
Deze iconen mag je zeker niet missen!

Duitsland heeft misschien wel honderden bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om te bezoeken. Maar welke iconen mag je nu echt niet missen? In ons blog leggen we ze aan je voor en krijg je alle tips & tricks zodat je optimaal kunt gaan genieten. Wat wil jij echt niet overslaan?

Shoppen bij de oosterburen

De vele grote, bruisende steden van Duitsland zijn erg geschikt om je als winkelliefhebber helemaal uit te leven. De keuze is letterlijk enorm. Moeite met kiezen? Geen probleem. Wij selecteerden alvast de tien leukste winkelsteden van Duitsland. Zodat jij alleen maar hoeft te besluiten waar je voorkeur naar uit gaat.

Berlijn met het openbaar vervoer

Je wilt natuurlijk het maximale uit je verbijf in Berlijn halen. Maar hoe doe je dat het meest efficiënt? Met het openbaar vervoer natuurlijk! Parkeer je auto aan de rand van de stad en trek met metro, trein of bus het hart van de stad in. Hoe? Dat lees je in ons handige blog.

Beleef Duitsland op een actieve manier

Wonderschoon Duitsland

Wandelliefhebbers weten Duitsland al jaren te vinden. Maar waar kun je je nu echt helemaal in de natuur verliezen? Wij zetten alvast de mooiste natuurgebieden op een rijtje. Dus pak je wandelschoenen in, zorg voor genoeg proviand onderweg en ga erop uit!

Ook Duitsland: Wintersportbestemming

Wanneer je iets dichter bij huis wilt blijven, is Duitsland een goede wintersportbestemming. Vooral de regio Sauerland scoort hoog in de lijstjes. Zin om na op de latten te hebben gestaan uit je dak te gaan bij het apres-ski? Daarvoor moet je in Willingen zijn. Wij zochten alvast alle informatie voor je op. Laat je inspireren door ons blog!

Tijd voor actie: buiten de gebaande paden

De natuur van Duitsland biedt talloze mogeljkheden voor een actieve vakantie. Wat te denken van met een bootje naar de Geiser van Andernach varen? Of klimmen en klauteren om bij de mooiste kastelen en burchten te komen? In ons blog lees je de net wat meer bijzondere activiteiten om je vakantie onvergetelijk te maken.

Bourgondisch genieten

Beieren: culinair walhalla

Beieren staat natuurlijk bekend om het lokale bier, maar wist je dat het ook de regio is van veel culinaire lekkernijen? Doe inspiratie op met ons blog en stort je ter plaatse op alle heerlijke gerechten die deze streek te bieden heeft. Van pretzel tot pils: je zult er je vingers bij aflikken.

Whining & Dining aan de Moezel

De rivier de Moezel loopt dwars door de gelijknamige wijstreek. Kilometerslange wijnvelden zijn gevuld met het hoofdingrediënt van de fameuze Rieslingwijn. Ideaal om een wijnproeverij te combineren met een overnachting of uitgebreid diner. Waar je uiteraard een passend drankje kunt bestellen...

Sorteren

23.862

vakanties Duitsland

Reviews over accommodaties in Duitsland

Prachtig gelegen schone mooie camping

Irene0711
    17-6-2018

Op de terugweg na onze vakantie in Denemarken hebben we een nachtje op deze bijzonder mooi gelegen camping doorgebracht. Een zeer vriendelijke ontvangst door de beheerders die zelfs Nederlands spreken. Keurige zeer ruime toiletten en douches (met een muntje).

Op het terrein is een restaurantje met eenvoudige kaart, maar wel heerlijke schnitzels en er is een leuke speeltuin voor de kleintjes, zelfs met zipline.....

Enig minpuntje vonden wij dat de plaatsen niet d.m.v. bijvoorbeeld een paaltje zijn afgebakend. Hierdoor stonden er toch her en der caravans zodanig geplaatst dat er niemand meer voor of achtervkon gaan staan. Soort van landje pik 😉.......en een beetje ‘aso’ ten opzichte van anderen.

De omgeving schijnt zich goed te lenen voor fiets- en wandeltochten. We hebben daar geen gelegenheid voor gehad, maar hoorden dit van medekampeerders.

Kortom, een plek waar we vast nog eens naar terug gaan.

Geweldige accomodatie, super vriendelijk

Dennis
    17-6-2018
    Voor een 3 daagse opleiding hebben we hier met 11 collega's mogen verblijven, ik zeg er expliciet "mogen verblijven" bij omdat dit door ons ook zo werd ervaren. Wat een heerlijk hotel met Henk de eigenaar geen taal barriere, De kamers waren perfect, schone uitstekende badkamer met iedere dag schone handdoeken met TV en minibar zelf te vullen bij de supermarkt om de hoek op 5 min lopen. Het ontbijt was perfect, voor een ieder wat wils met scrambled eggs met of zonder bacon. 1ste avond hebben we een kroegje opgezocht maar de 2e dag zijn we gezellig bij Henk gebleven en hebben een geweldige avond beleefd. Henk voert geweldige prijzen voor de bar en eigenlijk voelden we ons bijna schuldig. Wij hopen een volgende keer weer onder gebracht te mogen worden bij Hotel Jagerhof.

Mooi park met prachtige ligging!

C. Wijers
    15-6-2018
    Bij aankomst bleek de tuin van onze accommodatie niet 'vakantiewaardig'. Aangezien alle 4 persoons bungalows vol zaten, werden wij netjes omgeboekt naar een 6 persoons. Keurige service!

Hans Weggemans en Janny Hoiting
    5-6-2018

Fantastisch verblijf. Op loopafstand van het centrum van Cochem.

Super schoon, vriendelijke verhuurder. Komen zeker terug.

Duitsland scoort een 7,7 uit 10, op basis van 29626 reviews