De mooiste accommodaties

1. Ideaal met kinderen: Schloss Dankern

Ga je met het hele gezin op vakantie? Dan zit je bij vakantiepark Schloss Dankern goed. De kinderen zullen zich hier niet snel vervelen. Zo kun je er waterskiën, karten of een bezoekje brengen aan de bioscoop. Terwijl de kids zich vermaken, kunnen de ouders even helemaal bijkomen in een van de comfortabele vakantiehuisjes.

2. Midden in Bentheimer Woud: Hotel Bentheimer Hof

Wandelliefhebbers kunnen hun hart ophalen wanneer zij verblijven in hotel Bentheimer Hof. Dit hotel staat namelijk midden in het Bentheimer Woud. Het rustieke bos nodigt uit om heerlijke wandeltochten te maken. Uitgewandeld? Schuif dan aan bij het restaurant. Hier worden de heerlijkste gerechten al la carte geserveerd.

3. Voor ieder wat wils op Landal Dwegter Sand

Er is aan iedereen gedacht op vakantiepark Landal Dwegter Sand. De actievelingen onder ons kunnen een balletje slaan op de golfbaan, meedoen aan het jeu-de-boulestoernooi of een duik nemen in het overdekte zwembad. En diegenen die wat meer toe zijn aan ontspanning, kunnen zich laten verwennen in de beauty en wellnessruimte.

4. Roompot Ferienresort Bad Bentheim: startplaats voor uitstapjes

Omringt door prachtige landschappen en pittoreske dorpjes staat vakantiepark Roompot Ferienresort Bad Bentheim. Zowel op het park als in de directe omgeving is er genoeg te doen. Wat dacht je van een bezoekje aan de beroemde Burcht van Bad Bentheim? Of een uitstapje naar Dierenpark Nordhorn?

5. Uniek overnachten in Center Parcs Bispinger Heider

Op Center Parcs Bispinger Heide slaap je niet in een tent, huisje of hotelkamer, maar in een boomhut of woonboot. Een unieke ervaring die je vakantie nóg leuker maakt. Vanuit je boomhut of woonboot heb je een prachtig uitzicht op de beroemde Lüneburger heide. Daarnaast ligt wereldstad Hamburg vlakbij en dat is zeker het bezoeken waard.

5x stedentrips Neder Saksen

1. Historisch Bad Bentheim

Vlak over de grens met Nederland waan je jezelf in rustieke en historische omgeving. Het Middeleeuwse stadje Bad Bentheim staat bekend om haar beroemde kasteel. Vanaf dit kasteel heb je een prachtig uitzicht op de omgeving. Ook kun je helemaal tot rust komen in Bad Bentheim. De stad heeft namelijk veel wellnesscentra.

2. Verover cultureel Hannover

Waar steden als Berlijn, München en Hamburg zeer in trek zijn bij toeristen, is Hannover een beetje achtergebleven. Zonde, want deze hoofdstad van de deelstaat Nedersaksen is zeker het bezoeken waard. Van oude kastelen tot moderne musea: Hannover heeft veel te bieden.

3. Shopwalhalla Nordhorn

Nordhorn is bij uitstek een paradijs voor winkelliefhebbers. De stad telt vele winkels en in winkelcentrum Vechte Arkaden raak je niet uitgeshopt. Ook stroomt rivier de Vecht door alle uithoeken van de stad en daarom is een rondvaart een leuke aanvulling op je bezoekje aan Nordhorn.

4. Terrasjes pakken in Oldenburg

Tijdens een vakantie in Duitsland mag een lekker biertje natuurlijk niet ontbreken. De stad Oldenburg telt vele terrasjes en kroegen en is daarom perfect om een Duits biertje te drinken. Na het terrasje is het tijd om de stad te verkennen. Bezoek bijvoorbeeld de oude klokkentoren Lappan of het Staatstheater van Oldenburg.

5. Natuur én stad in Osnabrück

Vanaf Hengelo is het slechts een uurtje rijden naar het historische Osnabrück. De stad ligt midden in een nationaal park: het UNESCO Global Geopark TERRA. Hierdoor combineer je jouw stedenbezoek met een prachtige wandel- of fietsroute door de natuur. Eenmaal terug in de stad, kun je gezellig een terrasje pakken op het historische marktplein.

Unieke to do’s in Nedersaksen

1. Met de kids naar Dierenpark Nordhorn

Zebra’s, stokstaartjes, luiaards en chimpansees. Deze dieren zijn te bewonderen in Dierenpark Nordhorn, dat in 1950 de deuren openden. Naast de verschillende soorten dieren, is er ook veel natuur. Zo is er een bijbehorend park met een oppervlakte zo’n 10 hectare. Wanneer je alle dieren hebt gezien, kun je hier een fijne wandeling maken.

2. De verrassende Waddenzee

De Waddenzee strekt zich uit tot en met Duitsland. Dit gebied blijft verrassen, dus trek je wandelschoenen aan en ontdek de vele vissen en dieren die hier leven. De Waddenzee telt namelijk zo’n tienduizend dier- en plantensoorten, waaronder de zeehond. Niet gek dus dat dit gebied tot het UNESCO wereldnatuurerfgoed hoort.

3. Uren ronddwalen in Kurpark

De regio Nedersaksen heeft verschillende tuinen en parken waar je uren kunt ronddwalen. Eén daarvan is Kurpark Bad Pyrmont, vlakbij Hannover. Dit park heeft een bijzondere palmentuin die het park, met driehonderddertig palmbomen en vierhonderd subtropische planten, een Mediterraans tintje geven.

4. Sprookjeskasteel Mariënburg

Een ander pareltje in de omgeving van Hannover is kasteel Mariënburg, waar de laatste koning van Hannover woonde. Laat je rondleiden door dit sprookjesachtige kasteel en geniet van de vrolijke muziek die door de vertrekken galmt. Kasteel Mariënburg staat in een bosrijke omgeving waar je ook heerlijk kunt wandelen.

5. Met de trein door Nedersaksen

Nedersaksen ontdek je het beste met de trein. Een historische museumtrein rijdt dwars door de adembenemende landschappen van Nedersaksen. Zo kun je de De Selketalbahn pakken die langs de steden Gernrode, Harzgerode en Quedlinburg komt. Onderweg kom je langs steile rotsen en pittoreske riviertjes.

• Type accommodatie

• Type hotel

Sorteren

2.200

vakanties Neder-Saksen (Niedersachsen)

Reviews over accommodaties in Neder-Saksen (Niedersachsen)

Voor herhaling vatbaar

cees van der linden
    12-9-2018

Een heerlijke rustige camping met hele enthousiaste zorgzame beheerder en ster.

Terrassencamping midden in de bossen van de Luneburger heide.

Wil je wandelen en hou je van de bossen dan is deze camping een absolute aanrader.

Lekker ommetje naar het dorpje Mude daar zit een taartenbakker die zij weerga niet kent (Let op als je daar 's morgen taart eet heb je 's avonds nog geen honger.

Grote steden Hamburg (kan prima per trein) wij vonden het te druk het viel ons tegen. Kleinere steden zijn origineler, mooier, relaxter en dichterbij. plaatsen als Celle, Lunenburg, Salzwezel zijn een bezoek waard.

Voor mountainbikers kan deze camping weleens een ontdekking zijn.

Het sanitair was in september dik voor elkaar keurig schoon bij het douchen moest ik de kraan zelfs wat kouder zetten.

Het dorpje Mude kent een aantal prima restaurantjes in verschillende prijsklassen en bovendien nog een kleine dierentuin.

Staat hierboven al

J Smits van Oyen
    12-9-2018

Het waterbed vond ik een ramp, als mijn vrouw bewoog vloog ik de lucht in

Helaas moesten wij de vakantie afbreken, door ziekte van mijn vrouw, dus er valt weinig te vertellen

Park gelegen in een uitgestrekt natuurgebied

Patrick Stokkermans
    11-9-2018

De Harz is een prachtig uitgestrekt natuurgebied. Het park ligt aan de zuidkant van de Harz. Vanuit het park loop je zo de natuur in. Voor de kinderen is een prachtig subtropisch zwemparadijs. In de wintermaanden is er zelfs een overdekte ijshal.

In de omgeving heel veel te doen. Mooie steden, kloosters en kastelen. Woning ruim, gezellig t ingericht en super schoon.

Henk
    8-9-2018

Wij kunnen niet anders zeggen dat alles in dit hotel/restaurant prima was

Roxanne S, Sales & Marketing Manager, 17-9-2018

Beste Henk,

Hartelijk dank voor uw beoordeling.

Fijn dat alles aan ons hotel u goed bevallen is.

We hopen u graag weer terug te zien in Melle!

Waar de gastvrijheid hoog in het vaandel staat.

Fam. Schurink
    25-1-2015

Waren hier begin december. De eigenaren zijn heel klantvriendelijk en gastvrij. Met Sinterklaasavond een tasje met diverse lekkernijen als verrassing voor de deur .Uitstekend ontbijt, o.a. verse broodjes, divers beleg. Van alles ruime sortering. Kamers/mini apartement eenvoudig maar goed verzorgd. Buitenkant gebouw kan inderdaad wat mooier, maar dat komt nog in de toekomst. Zeer rustige ligging . Een heel mooi wandelgebied, met diverse wandelroutes vlakbij. Dorp Hahnenklee op loopafstand, met diverse restaurantjes. Mooie maar rustige omgeving.