header

Het Duitse vakantiegebied met prachtige natuur, de beste wijnen, kastelen en schilderachtige stadjes.

Op nog geen vier uur rijden vind je een fantastische vakantiebestemming in ons buurland Duitsland. Rheinland Pfalz verrast iedereen met haar mysterieuze kastelen en burchten, natuurschoon waar je uren kunt wandelen of fietsen en maar liefst vier UNESCO werelderfgoed locaties.

Inspiratie voor Rheinland Pfalz

De mooiste natuurvakanties

3x romantische parken

1. Park Nells Ländchen
1. Park Nells Ländchen

Een Duits park vol afwisseling met historie in een romantische Engels-Nederlandse stijl. Het werd in 1801 geopend en heeft tweehonderd jaar later nog steeds een groot deel van zijn oorspronkelijke vorm behouden. Weelderige groen en beekjes geven dit park in Trier de perfecte sfeer waar je op een romantische dag naar verlangt.

2. Oranienpark
2. Oranienpark

Middenin het kuurgebied Bad Kreuznach ligt het Oranienpark. Het is een symmetrische barokke tuin waar je prachtige rozenstruiken vindt. Indrukwekkend zijn de ruim honderd oude bomen waar je heerlijk kunt uitrusten op een warme zomerdag. Voor wat extra vermaak vind je hier tevens een fraaie mini-golfbaan.

3. Stadtpark
3. Stadtpark

In Neuerburg is het Stadtpark een romantische aanrader die bovendien voor mensen met kinderwagens en rolstoelen geschikt is. Vanwege de beschutte ligging, aan de voet van kasteel Neuerburg, is dit Duitse park populair onder de inwoners van de stad. Behalve ontspannen op een van de vele bankjes kun je er wandelen langs watervallen, een visvijver en historische watermolen.

3x UNESCO Werelderfgoed

1. Trier
1. Trier

Een bezoek aan de oudste stad van Duitsland is onvergetelijk. De historische stad is omgeven door de heuvels van de Eifel en de Hünsruck. Behalve natuurschoon vind je in Trier overblijfselen uit de Romeinse tijd en de klassieke oudheid zoals Porta Nigra, het amfitheater, de keizerlijke thermen, de Dom en de Liebfrauenkirche. Verder is het een levendige bestemming dankzij het bruisende studentenleven.

2. Het Oberes Mittelrheintal
2. Het Oberes Mittelrheintal

De weerszijden van het dal worden gekenmerkt door romantische stadjes en Duitse wijndorpen. Per boot of te voet leer je dit deel van Rheinland Pfalz het beste kennen. Het bijzondere dal maakt deel uit van de UNESCO-route ‘Levenslust en hoogstaande cultuur’ en is al meer dan tweeduizend jaar een van de belangrijkste verkeersroutes tussen Zuid- en Noord-Europa.

3. De Dom van Speyer
3. De Dom van Speyer

In Rheinland Pfalz vind je de grootste kerk in romaanse stijl ter wereld. Met de kathedralen van Mainz en Worms maakt deze dom deel uit van de drie romaanse Kaiserdome langs de Rijn. Dit indrukwekkende bouwwerk staat niet voor niets op de lijst van UNESCO. En als je in september of oktober op vakantie gaat, breng dan zeker een bezoek aan het 'Internationale Musiktage Dom zu Speyer' festival.

4x familievakanties in de natuur

1. Landal Sonnenberg
1. Landal Sonnenberg

Middenin het Duitse wijngebied De Moezel ligt Landal Sonnenberg. De omgeving leent zich voor prachtige wandelingen en adembenemende uitzichten op het Duitse landschap. Om met het gezin sportief te zijn hoef je het park niet af: met een indoorklimwand, een airhockeyzaal, indoorspeelparadijs, bowlingbaan en speeltuin zal niemand zich vervelen bij Landal Sonnenberg.

2. Roompot Ferienresort Cochem
2. Roompot Ferienresort Cochem

Vanuit je accommodatie op Ferienresort Cochem kijk je uit over de uitgestrekte wijngaarden, heuvels, bossen, en de rivier de Moezel waar deze Duitse streek bekend om staat. Het vakantiepark ligt tussen de heuvels op 350 meter hoogte, vlakbij het plaatsje Cochem. De historie, cultuur en natuur is hier overweldigend. Het vakantiepark biedt het hele gezin ontspanning met een overdekt zwembad, bowlingbanen, een kidsclub en golfbanen.

3. Eurostrand Resort Moseltal
3. Eurostrand Resort Moseltal

Dit gezinsvriendelijke park ligt aan de Römische Weinstrasse, een van de meest schilderachtige plekjes van Duitsland. Je geniet hier van de prachtige dorpjes aan de oevers van de Moezel en de ontelbare wijnranken. Een prima plek om tot rust te komen. Maar ook als je juist actie wilt, kom je hier aan je trekken: fietsen, bowlen, midgetgolfen, volleyballen of een potje tennis. Ook het boeken van een excursie behoort tot de mogelijkheden waardoor je deze Duitse wijnstreek intens beleeft.

4. Roompot Hambachtal
4. Roompot Hambachtal

Zoek je een kindvriendelijk park in Rheinland Pfalz, dan is dit vakantiepark een perfecte keuze. Middenin de groene en bosrijke omgeving van de ‘Hunsrück’, in het stadje Oberhambach, ligt dit vakantiepark. Dankzij de ligging tussen de heuvels van het Hambachtal ben je verzekerd van fenomenale uitzichten. Daarnaast zijn de voorzieningen ontzettend uitgebreid en gevarieerd met faciliteiten als een subtropisch aquapark, kidsclub, fietsenverhuur, nordic walking, boogschieten en een animatieprogramma voor jong en oud.

• Type accommodatie

Rheinland Pfalz

Reviews over accommodaties in Rheinland Pfalz

Fantastisch!

Jose hermans, 15-2-2018
    In 1 woord geweldig!!!!!!!!!!Wat een top hotel!!!!!Niks op aan te merken.We hebben al heel veel hotels gehad maar dit was echt top.Mede dankzij Arthur en Erwin,die dit hotel sinds kort runnen.Zeker ook mede door het personeel.Complimenten!!!!!!!! We komen zeker terug.

Fantastich hotel. Zeker voor herhaling vatbaar

Gino François, 15-2-2018
    Fantastisch hotel. We hebben ons geen moment verveeld. Zeer vriendelijk personeel die er alles aan deed om het ons zo aangenaam mogelijk te maken. All-inclusive formule top. Zeer lekker ontbijt, en 's avonds ook super lekker eten en zeker voldoende. Gans de avond drinken, glas leeg, direct een nieuw glas. Niks negatiefs te melden. Zeker aan te prijzen.

goed resterant

haj .peeters harry, 6-2-2018

wij waren zeer tevreden mooi schoon huisje.

prachtig park mooi uitzicht heel veel te bezichtigen, vriendelijk personeel

behulpzaam .een aanrader. wij zijn al vaak geweest en maart zijn we er weer .

groet fam peeters.

Kris, 27-1-2018
    Wij komen al heel wat jaartjes op dit park ,en hebben het goed naar ons zin , uitstapjes naar Cochem en Trier , en lekker fietsen langs de moezel .En we hopen dit te blijven volhouden .Personeel erg vriendelijk .Dus een heel fijn park .

buitengewoon

Annette van Barneveld, 12-10-2017

Het gebied rond de Moezel is prachtig.

De gastvrijheid van Claudia is heel bijzonder. Gevulde koelkast toe we arriveerden, iedere dag verse, lekkere broodjes, krantjes.

Vakantie in dit huis is echt een aanrader.

Rheinland Pfalz scoort een 7,7 uit 10, op basis van 7622 reviews