header
Rheinland Pfalz

Het Duitse vakantiegebied met prachtige natuur, de beste wijnen, kastelen en schilderachtige stadjes.

Op nog geen vier uur rijden vind je een fantastische vakantiebestemming in ons buurland Duitsland. Rheinland Pfalz verrast iedereen met haar mysterieuze kastelen en burchten, natuurschoon waar je uren kunt wandelen of fietsen en maar liefst vier UNESCO werelderfgoed locaties.

Inspiratie voor Rheinland Pfalz

4x familievakanties in de natuur

De mooiste natuurvakanties

3x romantische parken

1. Park Nells Ländchen

Een Duits park vol afwisseling met historie in een romantische Engels-Nederlandse stijl. Het werd in 1801 geopend en heeft tweehonderd jaar later nog steeds een groot deel van zijn oorspronkelijke vorm behouden. Weelderige groen en beekjes geven dit park in Trier de perfecte sfeer waar je op een romantische dag naar verlangt.

2. Oranienpark

Middenin het kuurgebied Bad Kreuznach ligt het Oranienpark. Het is een symmetrische barokke tuin waar je prachtige rozenstruiken vindt. Indrukwekkend zijn de ruim honderd oude bomen waar je heerlijk kunt uitrusten op een warme zomerdag. Voor wat extra vermaak vind je hier tevens een fraaie mini-golfbaan.

3. Stadtpark

In Neuerburg is het Stadtpark een romantische aanrader die bovendien voor mensen met kinderwagens en rolstoelen geschikt is. Vanwege de beschutte ligging, aan de voet van kasteel Neuerburg, is dit Duitse park populair onder de inwoners van de stad. Behalve ontspannen op een van de vele bankjes kun je er wandelen langs watervallen, een visvijver en historische watermolen.

3x UNESCO Werelderfgoed

1. Trier

Een bezoek aan de oudste stad van Duitsland is onvergetelijk. De historische stad is omgeven door de heuvels van de Eifel en de Hünsruck. Behalve natuurschoon vind je in Trier overblijfselen uit de Romeinse tijd en de klassieke oudheid zoals Porta Nigra, het amfitheater, de keizerlijke thermen, de Dom en de Liebfrauenkirche. Verder is het een levendige bestemming dankzij het bruisende studentenleven.

2. Het Oberes Mittelrheintal

De weerszijden van het dal worden gekenmerkt door romantische stadjes en Duitse wijndorpen. Per boot of te voet leer je dit deel van Rheinland Pfalz het beste kennen. Het bijzondere dal maakt deel uit van de UNESCO-route ‘Levenslust en hoogstaande cultuur’ en is al meer dan tweeduizend jaar een van de belangrijkste verkeersroutes tussen Zuid- en Noord-Europa.

3. De Dom van Speyer

In Rheinland Pfalz vind je de grootste kerk in romaanse stijl ter wereld. Met de kathedralen van Mainz en Worms maakt deze dom deel uit van de drie romaanse Kaiserdome langs de Rijn. Dit indrukwekkende bouwwerk staat niet voor niets op de lijst van UNESCO. En als je in september of oktober op vakantie gaat, breng dan zeker een bezoek aan het 'Internationale Musiktage Dom zu Speyer' festival.

4x familievakanties in de natuur

1. Landal Sonnenberg

Middenin het Duitse wijngebied De Moezel ligt Landal Sonnenberg. De omgeving leent zich voor prachtige wandelingen en adembenemende uitzichten op het Duitse landschap. Om met het gezin sportief te zijn hoef je het park niet af: met een indoorklimwand, een airhockeyzaal, indoorspeelparadijs, bowlingbaan en speeltuin zal niemand zich vervelen bij Landal Sonnenberg.

2. Roompot Ferienresort Cochem

Vanuit je accommodatie op Ferienresort Cochem kijk je uit over de uitgestrekte wijngaarden, heuvels, bossen, en de rivier de Moezel waar deze Duitse streek bekend om staat. Het vakantiepark ligt tussen de heuvels op 350 meter hoogte, vlakbij het plaatsje Cochem. De historie, cultuur en natuur is hier overweldigend. Het vakantiepark biedt het hele gezin ontspanning met een overdekt zwembad, bowlingbanen, een kidsclub en golfbanen.

3. Eurostrand Resort Moseltal

Dit gezinsvriendelijke park ligt aan de Römische Weinstrasse, een van de meest schilderachtige plekjes van Duitsland. Je geniet hier van de prachtige dorpjes aan de oevers van de Moezel en de ontelbare wijnranken. Een prima plek om tot rust te komen. Maar ook als je juist actie wilt, kom je hier aan je trekken: fietsen, bowlen, midgetgolfen, volleyballen of een potje tennis. Ook het boeken van een excursie behoort tot de mogelijkheden waardoor je deze Duitse wijnstreek intens beleeft.

4. Roompot Hambachtal

Zoek je een kindvriendelijk park in Rheinland Pfalz, dan is dit vakantiepark een perfecte keuze. Middenin de groene en bosrijke omgeving van de ‘Hunsrück’, in het stadje Oberhambach, ligt dit vakantiepark. Dankzij de ligging tussen de heuvels van het Hambachtal ben je verzekerd van fenomenale uitzichten. Daarnaast zijn de voorzieningen ontzettend uitgebreid en gevarieerd met faciliteiten als een subtropisch aquapark, kidsclub, fietsenverhuur, nordic walking, boogschieten en een animatieprogramma voor jong en oud.

Sorteren

2.434

vakanties Rheinland Pfalz

Reviews over accommodaties in Rheinland Pfalz

Een aanrader!

dirk firquet
    22-6-2018
    Mijn maat en ik waren hier 5 dagen om met de motor rond te toeren.De moto kon in de garage overnachten.Het uitzicht vanop het terras is panoramisch.Heel lekker gegeten.Ruime kamers.Lift om je bagage naar boven te brengen.Heel toffe uitbaters.We komen zeker nog terug!

Kortom een prima camping.

H en E.
    21-6-2018
    Prima ontvangst. Langgerekt terrein op schiereiland tussen jachthaven en en Mosel. Relatef rustig gelegen. Uitstekende voorzieningen. Toiletgebouw centraal bij de ingang. Zeer schoon en doelmatig. Ballastverharding op plek van voortent. Prima fietsmogelijkheden. Restaurant aan ingang wordt niet door de camping zelf geëxploiteerd, is goed voor eenvoudige hap. Stroom wordt aan en afgekoppeld door personeel, afrekenen naar verbruik.

Een fijn verblijf met goede service

Sj
    19-6-2018
    Fijn hotel aan de Moezel, waar je ontzettend lekker kunt eten, en de wijnen zijn van goede kwaliteit. De eigenaren doen er alles aan om het naar je zin te maken. Je merkt pas als je pech hebt hoe belangrijk dat is. Wij hadden een lekke band en de eigenaar heeft met zijn garagebedrijf geregeld dat er een nieuwe band om werd gezet terwijl mijn moeder en ik op de moezelboot konden stappen om een dagje te gaan varen en dus niet op hulp hoefden te wachten. Wat een service!!!. Kamer en badkamer waren mooi ruim en de bedden sliepen lekker. Er is een fijn terras waar je kunt eten en ook de eetzaal ziet er goed uit. Je kunt in twee minuten naar de aanlegsteiger lopen waar de boten aanleggen, en je zit midden in een gezellig dorp waar leuke terrasjes en cafeetjes zijn. kortom een prima plek om een paar dagen te vertoeven.

Niet ons park

Wvb
    17-6-2018
    Mooi park. Mooie wandelomgeving. Huisjes wat klein. Op het 1e gezicht redelijk schoon. Weinig ventilatie in het huisje. Lamp boven de voordeur kan niet uit. Dus met gesloten ramen slapen, anders wordt je opgegeten door de muggen. Gras niet gemaaid, dus heel veel ongedierte. Niet fijn met honden. Fietsen kan, maar het park ligt heel hoog en het zijn steile wegen naar beneden, dus niet te doen met kinderen. Restaurant, erg kleine kaart en dan hebben ze niet eens alles wat op de kaart staat. Take away, hetzelfde. Krijg je als antwoord: oven kapot (pizza). Kregen andere gasten een paar dagen eerder ook al te horen. Al met al. Hou je van rust, dan een leuke plek. Wil je een actieve vakantie (fietsen), zoek dan naar een ander park. Wat betreft zwembad en animatie. Wij zijn zonder kinderen, dus kunnen daar niet over oordelen. Wel heel klein zwembad zo te zien. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Aanrader!

Lida
    21-5-2018

Aanrader!

We hebben het heerlijk gehad! Gastvrij ontvangst en een uitstekende uitvalbasis voor mooie wandelingen en fietstochten. Fijn appartement met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Rheinland Pfalz scoort een 7,7 uit 10, op basis van 7688 reviews