header
Rheinland Pfalz

Het Duitse vakantiegebied met prachtige natuur, de beste wijnen, kastelen en schilderachtige stadjes.

Op nog geen vier uur rijden vind je een fantastische vakantiebestemming in ons buurland Duitsland. Rheinland Pfalz verrast iedereen met haar mysterieuze kastelen en burchten, natuurschoon waar je uren kunt wandelen of fietsen en maar liefst vier UNESCO werelderfgoed locaties.

Inspiratie voor Rheinland Pfalz

4x familievakanties in de natuur

De mooiste natuurvakanties

3x romantische parken

1. Park Nells Ländchen

Een Duits park vol afwisseling met historie in een romantische Engels-Nederlandse stijl. Het werd in 1801 geopend en heeft tweehonderd jaar later nog steeds een groot deel van zijn oorspronkelijke vorm behouden. Weelderige groen en beekjes geven dit park in Trier de perfecte sfeer waar je op een romantische dag naar verlangt.

2. Oranienpark

Middenin het kuurgebied Bad Kreuznach ligt het Oranienpark. Het is een symmetrische barokke tuin waar je prachtige rozenstruiken vindt. Indrukwekkend zijn de ruim honderd oude bomen waar je heerlijk kunt uitrusten op een warme zomerdag. Voor wat extra vermaak vind je hier tevens een fraaie mini-golfbaan.

3. Stadtpark

In Neuerburg is het Stadtpark een romantische aanrader die bovendien voor mensen met kinderwagens en rolstoelen geschikt is. Vanwege de beschutte ligging, aan de voet van kasteel Neuerburg, is dit Duitse park populair onder de inwoners van de stad. Behalve ontspannen op een van de vele bankjes kun je er wandelen langs watervallen, een visvijver en historische watermolen.

3x UNESCO Werelderfgoed

1. Trier

Een bezoek aan de oudste stad van Duitsland is onvergetelijk. De historische stad is omgeven door de heuvels van de Eifel en de Hünsruck. Behalve natuurschoon vind je in Trier overblijfselen uit de Romeinse tijd en de klassieke oudheid zoals Porta Nigra, het amfitheater, de keizerlijke thermen, de Dom en de Liebfrauenkirche. Verder is het een levendige bestemming dankzij het bruisende studentenleven.

2. Het Oberes Mittelrheintal

De weerszijden van het dal worden gekenmerkt door romantische stadjes en Duitse wijndorpen. Per boot of te voet leer je dit deel van Rheinland Pfalz het beste kennen. Het bijzondere dal maakt deel uit van de UNESCO-route ‘Levenslust en hoogstaande cultuur’ en is al meer dan tweeduizend jaar een van de belangrijkste verkeersroutes tussen Zuid- en Noord-Europa.

3. De Dom van Speyer

In Rheinland Pfalz vind je de grootste kerk in romaanse stijl ter wereld. Met de kathedralen van Mainz en Worms maakt deze dom deel uit van de drie romaanse Kaiserdome langs de Rijn. Dit indrukwekkende bouwwerk staat niet voor niets op de lijst van UNESCO. En als je in september of oktober op vakantie gaat, breng dan zeker een bezoek aan het 'Internationale Musiktage Dom zu Speyer' festival.

4x familievakanties in de natuur

1. Landal Sonnenberg

Middenin het Duitse wijngebied De Moezel ligt Landal Sonnenberg. De omgeving leent zich voor prachtige wandelingen en adembenemende uitzichten op het Duitse landschap. Om met het gezin sportief te zijn hoef je het park niet af: met een indoorklimwand, een airhockeyzaal, indoorspeelparadijs, bowlingbaan en speeltuin zal niemand zich vervelen bij Landal Sonnenberg.

2. Roompot Ferienresort Cochem

Vanuit je accommodatie op Ferienresort Cochem kijk je uit over de uitgestrekte wijngaarden, heuvels, bossen, en de rivier de Moezel waar deze Duitse streek bekend om staat. Het vakantiepark ligt tussen de heuvels op 350 meter hoogte, vlakbij het plaatsje Cochem. De historie, cultuur en natuur is hier overweldigend. Het vakantiepark biedt het hele gezin ontspanning met een overdekt zwembad, bowlingbanen, een kidsclub en golfbanen.

3. Eurostrand Resort Moseltal

Dit gezinsvriendelijke park ligt aan de Römische Weinstrasse, een van de meest schilderachtige plekjes van Duitsland. Je geniet hier van de prachtige dorpjes aan de oevers van de Moezel en de ontelbare wijnranken. Een prima plek om tot rust te komen. Maar ook als je juist actie wilt, kom je hier aan je trekken: fietsen, bowlen, midgetgolfen, volleyballen of een potje tennis. Ook het boeken van een excursie behoort tot de mogelijkheden waardoor je deze Duitse wijnstreek intens beleeft.

4. Roompot Hambachtal

Zoek je een kindvriendelijk park in Rheinland Pfalz, dan is dit vakantiepark een perfecte keuze. Middenin de groene en bosrijke omgeving van de ‘Hunsrück’, in het stadje Oberhambach, ligt dit vakantiepark. Dankzij de ligging tussen de heuvels van het Hambachtal ben je verzekerd van fenomenale uitzichten. Daarnaast zijn de voorzieningen ontzettend uitgebreid en gevarieerd met faciliteiten als een subtropisch aquapark, kidsclub, fietsenverhuur, nordic walking, boogschieten en een animatieprogramma voor jong en oud.

• Type accommodatie

Reviews over accommodaties in Rheinland Pfalz

Twijfel

Ineke
    15-9-2018

Wij,twee schoonzussen, waren hier van 10 tot en met 13 september.Het weer was prachtig.Genoten van het Moezelgebied.We hadden een eenvoudige, schone kamer met balkon(111).Niets te klagen.Ontbijt was voortreffelijk,avondeten redelijk tot goed.Bediening ook prima.Maar....wij hebben daar mensen ontmoet(zie het review van Leo en Nel) die een kamer hadden die men had moeten weigeren.Maar ja....je wordt voor het blok gezet.Werkelijk ongelofelijk in deze tijd.Zelfs nog te klein voor een eenpersoonskamer.Schande!!En zij waren niet de enige.We hebben het met elkaar leuk gehad en het weer werkte mee en dat maakte veel goed.Wij zaten goed maar uit solidariteit met deze mensen geven wij dit hotel ook een zes!!!

Goed hotel,vriendelijk,mooie rondvaart.

anoniem
    15-9-2018

Goed hotel ,vriendelijk personeel, eten was prima,mocht je iets niet[dieet] dan zeggen en je kreeg iets anders,mooie rondvaart en een hele mooie streek zo rond de Rijn.

Nog niets veranderd in 12 jaar tijd

Sjaak Leeuwen
    14-9-2018

We kwamen aan op de camping maar het was vol. We kregen een noodplek aangereikt en de volgende dag kregen we een plek omdat er eerst mensen moesten vertrekken. Wij vonden hier mee leven.

De camping ligt geweldig en is wel erg druk maar wel gezellig. Ook de busreis naar Bullay voor het vuurwerk en bezoek wijnfeesten was geweldig. ook het fietsen langs de moezel is prachtig enen bezoek aan Cochem een must tevens de bootreis. Wij komen zeker terug

Adembenemend en ontspannend

petra eshuis-olijve
    13-9-2018

Zeer mooi gelegen vakantiepark in Rheinland Pfaltz . Cochem ligt aan de Moesel en teen de steile hellingen liggen prachtige wijngaarden. Met een boottocht vanuit Cochem zie je deze nog mooier. In de buurt ligt Beilstein met een prachtige uitzicht op de Moesel. Eten en drinken is er Gut en Billig zoals onze Oosterburen het zeggen. Op het park is een uitdagende championshipcourse en een par 3 Golfbaan aanwezig. Je kunt een clinic bij het arrangement nemen. Zwembad en restaurant okay. Interieur van de huisjes was destijds gewoon, het huis had meerdere slaapkamers, badkamers en infrarood sauna. Nu is het interieur ook nog eens gemoderniseerd. Heb nog nooit zo uitgerust een vakantieadres verlaten. Heerlijk gewoon!

Goed gezellig, goede kwaliteit prijsverhouding

Veeke FM
    3-9-2018

Het is een machtig mooie plaats aan het schilpaddenstrand, je vaart ongeveer een half uur met een bootje van Dalyan naar zee, heel schoon en mooi, Dalyan is niet zo heel toeristisch, maar heel veel goede restaurantjes en 's avonds een gezellig uitgaans leven, met de bus sta je al met een uur in Mamaris, velen toeristen komen er al jaren en bovendien is Dalyan vrij goedkoop.