header
Rheinland Pfalz

Het Duitse vakantiegebied met prachtige natuur, de beste wijnen, kastelen en schilderachtige stadjes.

Op nog geen vier uur rijden vind je een fantastische vakantiebestemming in ons buurland Duitsland. Rheinland Pfalz verrast iedereen met haar mysterieuze kastelen en burchten, natuurschoon waar je uren kunt wandelen of fietsen en maar liefst vier UNESCO werelderfgoed locaties.

Inspiratie voor Rheinland Pfalz

4x familievakanties in de natuur

De mooiste natuurvakanties

3x romantische parken

1. Park Nells Ländchen

Een Duits park vol afwisseling met historie in een romantische Engels-Nederlandse stijl. Het werd in 1801 geopend en heeft tweehonderd jaar later nog steeds een groot deel van zijn oorspronkelijke vorm behouden. Weelderige groen en beekjes geven dit park in Trier de perfecte sfeer waar je op een romantische dag naar verlangt.

2. Oranienpark

Middenin het kuurgebied Bad Kreuznach ligt het Oranienpark. Het is een symmetrische barokke tuin waar je prachtige rozenstruiken vindt. Indrukwekkend zijn de ruim honderd oude bomen waar je heerlijk kunt uitrusten op een warme zomerdag. Voor wat extra vermaak vind je hier tevens een fraaie mini-golfbaan.

3. Stadtpark

In Neuerburg is het Stadtpark een romantische aanrader die bovendien voor mensen met kinderwagens en rolstoelen geschikt is. Vanwege de beschutte ligging, aan de voet van kasteel Neuerburg, is dit Duitse park populair onder de inwoners van de stad. Behalve ontspannen op een van de vele bankjes kun je er wandelen langs watervallen, een visvijver en historische watermolen.

3x UNESCO Werelderfgoed

1. Trier

Een bezoek aan de oudste stad van Duitsland is onvergetelijk. De historische stad is omgeven door de heuvels van de Eifel en de Hünsruck. Behalve natuurschoon vind je in Trier overblijfselen uit de Romeinse tijd en de klassieke oudheid zoals Porta Nigra, het amfitheater, de keizerlijke thermen, de Dom en de Liebfrauenkirche. Verder is het een levendige bestemming dankzij het bruisende studentenleven.

2. Het Oberes Mittelrheintal

De weerszijden van het dal worden gekenmerkt door romantische stadjes en Duitse wijndorpen. Per boot of te voet leer je dit deel van Rheinland Pfalz het beste kennen. Het bijzondere dal maakt deel uit van de UNESCO-route ‘Levenslust en hoogstaande cultuur’ en is al meer dan tweeduizend jaar een van de belangrijkste verkeersroutes tussen Zuid- en Noord-Europa.

3. De Dom van Speyer

In Rheinland Pfalz vind je de grootste kerk in romaanse stijl ter wereld. Met de kathedralen van Mainz en Worms maakt deze dom deel uit van de drie romaanse Kaiserdome langs de Rijn. Dit indrukwekkende bouwwerk staat niet voor niets op de lijst van UNESCO. En als je in september of oktober op vakantie gaat, breng dan zeker een bezoek aan het 'Internationale Musiktage Dom zu Speyer' festival.

4x familievakanties in de natuur

1. Landal Sonnenberg

Middenin het Duitse wijngebied De Moezel ligt Landal Sonnenberg. De omgeving leent zich voor prachtige wandelingen en adembenemende uitzichten op het Duitse landschap. Om met het gezin sportief te zijn hoef je het park niet af: met een indoorklimwand, een airhockeyzaal, indoorspeelparadijs, bowlingbaan en speeltuin zal niemand zich vervelen bij Landal Sonnenberg.

2. Roompot Ferienresort Cochem

Vanuit je accommodatie op Ferienresort Cochem kijk je uit over de uitgestrekte wijngaarden, heuvels, bossen, en de rivier de Moezel waar deze Duitse streek bekend om staat. Het vakantiepark ligt tussen de heuvels op 350 meter hoogte, vlakbij het plaatsje Cochem. De historie, cultuur en natuur is hier overweldigend. Het vakantiepark biedt het hele gezin ontspanning met een overdekt zwembad, bowlingbanen, een kidsclub en golfbanen.

3. Eurostrand Resort Moseltal

Dit gezinsvriendelijke park ligt aan de Römische Weinstrasse, een van de meest schilderachtige plekjes van Duitsland. Je geniet hier van de prachtige dorpjes aan de oevers van de Moezel en de ontelbare wijnranken. Een prima plek om tot rust te komen. Maar ook als je juist actie wilt, kom je hier aan je trekken: fietsen, bowlen, midgetgolfen, volleyballen of een potje tennis. Ook het boeken van een excursie behoort tot de mogelijkheden waardoor je deze Duitse wijnstreek intens beleeft.

4. Roompot Hambachtal

Zoek je een kindvriendelijk park in Rheinland Pfalz, dan is dit vakantiepark een perfecte keuze. Middenin de groene en bosrijke omgeving van de ‘Hunsrück’, in het stadje Oberhambach, ligt dit vakantiepark. Dankzij de ligging tussen de heuvels van het Hambachtal ben je verzekerd van fenomenale uitzichten. Daarnaast zijn de voorzieningen ontzettend uitgebreid en gevarieerd met faciliteiten als een subtropisch aquapark, kidsclub, fietsenverhuur, nordic walking, boogschieten en een animatieprogramma voor jong en oud.

Sorteren

2.436

vakanties Rheinland Pfalz

Reviews over accommodaties in Rheinland Pfalz

Fantastisch, heerlijk genieten!!

Fam Bosmans
    14-7-2018

Dit was onze 4e keer naar dit super goede en mooie hotel. Vriendelijke mensen, zeer goed ontbijt, mooie schone kamers, mooi zwembad, heerlijk terras aan de moezel en niet te vergeten het heerlijke eten, vooral de rumpsteak!!TOP Hotel

Het was er heerlijk Leuke plaatjes in omgeving

Martha Robroek
    14-7-2018

het Ontbijt was super leuk personeel schone kamers alleen jammer er was geen airco

Lekker plekje aan de Ahr

Raymond
    13-7-2018

Hele mooie camping aan riviertje. Heerlijk ontbijt. Goede douches en voorzieningen

Prima ! Mooie omgeving, schoon en rustig.

Sven
    5-7-2018

Leuk rustig park. Leuk laatste stuk weg erheen met 12/13 haarspeldbochten. Leuke rustige omgeving. En toch wel genoeg uitstapjes te doen. google maps moet je niet vertrouwen die je stuurt je over een landweg naar de achterkant vh park. Onze "woodlodge" beviel prima. Meer hadden we niet nodig. Het enige is de 2persoons matras, die was 1.40m. OK, maar 1.60 zou beter zijn :-) Met 2 kinderen erbij lijkt ons een woodlodge te klein. Ze zijn vrij nieuw. Dus het zag er verder prima uit. In onze week werd er ook nog gemaaid. Maar bij aankomst stond bij ons het gras niet zo hoog... Eten bij het restaurant op de camping is prima, bediening vonden we nogal tegenvallen qua oplettend-&snelheid. Voor kinderen een mooie grote zandbak met springkussen/schommels etc. en er is een overdekt zwembad. Iemand raadde het roofvogelpark aan, vonden wij ook leuk ! Onderaan de berg zit een grote Lidl. Minpunt ! : vieze vlekken in dekbedden.

Onovertreffend!

Ria van het Goor
    21-6-2018

Voor de 2e keer een week in dit appartement mogen verblijven. 1 woord...om te omschrijven....lukt niet. Dit is niet te overtreffen! Geweldige accommodatie. Prachtig uitzicht. Service met een dikke 10. Elke dag schone handdoeken. Verse broodjes haal je in het stadje wat echt op loopafstand is. De vleeswaren bij de slager....super. Heerlijk op je eigen terras zitten met het uitzicht op de Rijn. Hier gebeurt van alles. Het appartement is zodanig geisoleerd dat je treinen die achter je langs rijden totaal niet hoort. Boottocht naar Rudesheim is een aanrader. Wij kozen er deze keer voor

om met de auto te gaan zodat je meer tijd hebt om met de kabelbaan naar boven te

kunnen. Het uitzicht vanaf de Loreley ….geweldig. Drie-Burchten-Blick….super! Boppard met de Viersieenblick….adembenemend. Eten doe je bij Bistro-Cafe Goar. Vriendelijke personeel,goede kaart en prima prijzen.

Rheinland Pfalz scoort een 7,7 uit 10, op basis van 7710 reviews