header
Rheinland Pfalz

Het Duitse vakantiegebied met prachtige natuur, de beste wijnen, kastelen en schilderachtige stadjes.

Op nog geen vier uur rijden vind je een fantastische vakantiebestemming in ons buurland Duitsland. Rheinland Pfalz verrast iedereen met haar mysterieuze kastelen en burchten, natuurschoon waar je uren kunt wandelen of fietsen en maar liefst vier UNESCO werelderfgoed locaties.

Inspiratie voor Rheinland Pfalz

4x familievakanties in de natuur

De mooiste natuurvakanties

3x romantische parken

1. Park Nells Ländchen

Een Duits park vol afwisseling met historie in een romantische Engels-Nederlandse stijl. Het werd in 1801 geopend en heeft tweehonderd jaar later nog steeds een groot deel van zijn oorspronkelijke vorm behouden. Weelderige groen en beekjes geven dit park in Trier de perfecte sfeer waar je op een romantische dag naar verlangt.

2. Oranienpark

Middenin het kuurgebied Bad Kreuznach ligt het Oranienpark. Het is een symmetrische barokke tuin waar je prachtige rozenstruiken vindt. Indrukwekkend zijn de ruim honderd oude bomen waar je heerlijk kunt uitrusten op een warme zomerdag. Voor wat extra vermaak vind je hier tevens een fraaie mini-golfbaan.

3. Stadtpark

In Neuerburg is het Stadtpark een romantische aanrader die bovendien voor mensen met kinderwagens en rolstoelen geschikt is. Vanwege de beschutte ligging, aan de voet van kasteel Neuerburg, is dit Duitse park populair onder de inwoners van de stad. Behalve ontspannen op een van de vele bankjes kun je er wandelen langs watervallen, een visvijver en historische watermolen.

3x UNESCO Werelderfgoed

1. Trier

Een bezoek aan de oudste stad van Duitsland is onvergetelijk. De historische stad is omgeven door de heuvels van de Eifel en de Hünsruck. Behalve natuurschoon vind je in Trier overblijfselen uit de Romeinse tijd en de klassieke oudheid zoals Porta Nigra, het amfitheater, de keizerlijke thermen, de Dom en de Liebfrauenkirche. Verder is het een levendige bestemming dankzij het bruisende studentenleven.

2. Het Oberes Mittelrheintal

De weerszijden van het dal worden gekenmerkt door romantische stadjes en Duitse wijndorpen. Per boot of te voet leer je dit deel van Rheinland Pfalz het beste kennen. Het bijzondere dal maakt deel uit van de UNESCO-route ‘Levenslust en hoogstaande cultuur’ en is al meer dan tweeduizend jaar een van de belangrijkste verkeersroutes tussen Zuid- en Noord-Europa.

3. De Dom van Speyer

In Rheinland Pfalz vind je de grootste kerk in romaanse stijl ter wereld. Met de kathedralen van Mainz en Worms maakt deze dom deel uit van de drie romaanse Kaiserdome langs de Rijn. Dit indrukwekkende bouwwerk staat niet voor niets op de lijst van UNESCO. En als je in september of oktober op vakantie gaat, breng dan zeker een bezoek aan het 'Internationale Musiktage Dom zu Speyer' festival.

4x familievakanties in de natuur

1. Landal Sonnenberg

Middenin het Duitse wijngebied De Moezel ligt Landal Sonnenberg. De omgeving leent zich voor prachtige wandelingen en adembenemende uitzichten op het Duitse landschap. Om met het gezin sportief te zijn hoef je het park niet af: met een indoorklimwand, een airhockeyzaal, indoorspeelparadijs, bowlingbaan en speeltuin zal niemand zich vervelen bij Landal Sonnenberg.

2. Roompot Ferienresort Cochem

Vanuit je accommodatie op Ferienresort Cochem kijk je uit over de uitgestrekte wijngaarden, heuvels, bossen, en de rivier de Moezel waar deze Duitse streek bekend om staat. Het vakantiepark ligt tussen de heuvels op 350 meter hoogte, vlakbij het plaatsje Cochem. De historie, cultuur en natuur is hier overweldigend. Het vakantiepark biedt het hele gezin ontspanning met een overdekt zwembad, bowlingbanen, een kidsclub en golfbanen.

3. Eurostrand Resort Moseltal

Dit gezinsvriendelijke park ligt aan de Römische Weinstrasse, een van de meest schilderachtige plekjes van Duitsland. Je geniet hier van de prachtige dorpjes aan de oevers van de Moezel en de ontelbare wijnranken. Een prima plek om tot rust te komen. Maar ook als je juist actie wilt, kom je hier aan je trekken: fietsen, bowlen, midgetgolfen, volleyballen of een potje tennis. Ook het boeken van een excursie behoort tot de mogelijkheden waardoor je deze Duitse wijnstreek intens beleeft.

4. Roompot Hambachtal

Zoek je een kindvriendelijk park in Rheinland Pfalz, dan is dit vakantiepark een perfecte keuze. Middenin de groene en bosrijke omgeving van de ‘Hunsrück’, in het stadje Oberhambach, ligt dit vakantiepark. Dankzij de ligging tussen de heuvels van het Hambachtal ben je verzekerd van fenomenale uitzichten. Daarnaast zijn de voorzieningen ontzettend uitgebreid en gevarieerd met faciliteiten als een subtropisch aquapark, kidsclub, fietsenverhuur, nordic walking, boogschieten en een animatieprogramma voor jong en oud.

• 1.136

Reviews over accommodaties in Rheinland Pfalz

Super hotel

Familie Everaarts Huijnen
    13-10-2018

Eten en service is geweldig, iedereen is zeer vriendelijk. Wij komen er al sinds 2010, zeker 3 tot 4 keer per jaar. De kamers zijn erg stijlvol en bij de tijd. Zwembad en lobby zijn ook zeer mooi. Een echte aanrader.

Het enjoy concept wordt weer waar gemaakt

Fam. van de Weerdt
    12-10-2018

Met vrienden 5 dagen (5/10-9/10) in Veldenz geweest; we werden vriendelijk ontvangen en kregen goede uitleg door mede eigenaar Arthur (en zo hoort het).

Ruime kamer met balkon en goede bedden. Eten was goed, soms te overvloedig; en ja, voor spijker zoekers op laag water, het is geen Herman den Blijker, maar prijs/kwaliteit is prima, niks mis mee. Genoten van de optionele huifkartocht met vakkundige uitleg door Werner over de druif, ligging en grondsoorten van de wijnvelden en bereiding van wijnen en ook de uitgebreide bustocht naar Trier met deskundige smeuïge verhalen van chauffeur Egan (hij verbouwde vroeger ook wijn) was een belevenis (die moet Veldenz in ere houden). Al met al fijne dagen in weinhotel Veldenz doorgebracht. Volgend jaar komt hotel Bottler erbij, eveneens onder leiding van Arthur en Erwin (de kok)

Kom hier zeker nog weleens terug

F.HENDRIKS
    2-10-2018

Leuke ligging van de camping op eilandje in de moezel met veel mogelijkheden voor fietsen en uitstapjes.

Hoe deze camping aan de 5 * komt is mij een raadsel want buiten goed sanitair en een ruime staanplaats biedt de camping verder niets.

Mevr op de receptie erg zakelijk maar mi zeker niet klantvriendelijk. Zijn er tegenover de camping voldoende inkoopmogelijkheden.

Verder hier een leuk verblijf gehad

Leuke omgeving!!

Monique
    27-9-2018

Leuk huis (6 persoons) met 4 personen. Bij 6 personen is het onhandig dat het toilet in de badkamer staat. Mooie nieuwe inrichting en de box spring bedden liggen heerlijk. Mooie omgeving en prima supermarkten in Saarburg. Restaurant Woods was chaotisch. Niemand had echt de leiding, waardoor je lang moest wachten op een tafel, die allemaal op gereserveerd stonden, terwijl er niemand kwam en ook niet gekomen zijn??? Lauwe soep. Hoofdgerecht goed.

Een aanrader !

Linda en Jean Pierre België
    14-9-2018

Fantastisch mooi appartement , héél erg proper.

Zeer vriendelijke mensen , niets is hen teveel.

Bedankt Tinie en Jaap , mede dankzij jullie hadden wij een fijne vakantie, zien jullie de volgende keer.

Van ons krijgen jullie een 20 op 10 😂

Jaap en Tinie., verhuurder, 18-9-2018

Beste Linda en Jean Pierre ,

Bedankt voor de geweldig mooie review , hier zijn we zeer blij mee.

Jullie waren lieve en gezellige gasten en we hopen jullie binnenkort

weer te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet Jaap en Tinie.