header
Rheinland Pfalz

Het Duitse vakantiegebied met prachtige natuur, de beste wijnen, kastelen en schilderachtige stadjes.

Op nog geen vier uur rijden vind je een fantastische vakantiebestemming in ons buurland Duitsland. Rheinland Pfalz verrast iedereen met haar mysterieuze kastelen en burchten, natuurschoon waar je uren kunt wandelen of fietsen en maar liefst vier UNESCO werelderfgoed locaties.

Inspiratie voor Rheinland Pfalz

4x familievakanties in de natuur

De mooiste natuurvakanties

3x romantische parken

1. Park Nells Ländchen

Een Duits park vol afwisseling met historie in een romantische Engels-Nederlandse stijl. Het werd in 1801 geopend en heeft tweehonderd jaar later nog steeds een groot deel van zijn oorspronkelijke vorm behouden. Weelderige groen en beekjes geven dit park in Trier de perfecte sfeer waar je op een romantische dag naar verlangt.

2. Oranienpark

Middenin het kuurgebied Bad Kreuznach ligt het Oranienpark. Het is een symmetrische barokke tuin waar je prachtige rozenstruiken vindt. Indrukwekkend zijn de ruim honderd oude bomen waar je heerlijk kunt uitrusten op een warme zomerdag. Voor wat extra vermaak vind je hier tevens een fraaie mini-golfbaan.

3. Stadtpark

In Neuerburg is het Stadtpark een romantische aanrader die bovendien voor mensen met kinderwagens en rolstoelen geschikt is. Vanwege de beschutte ligging, aan de voet van kasteel Neuerburg, is dit Duitse park populair onder de inwoners van de stad. Behalve ontspannen op een van de vele bankjes kun je er wandelen langs watervallen, een visvijver en historische watermolen.

3x UNESCO Werelderfgoed

1. Trier

Een bezoek aan de oudste stad van Duitsland is onvergetelijk. De historische stad is omgeven door de heuvels van de Eifel en de Hünsruck. Behalve natuurschoon vind je in Trier overblijfselen uit de Romeinse tijd en de klassieke oudheid zoals Porta Nigra, het amfitheater, de keizerlijke thermen, de Dom en de Liebfrauenkirche. Verder is het een levendige bestemming dankzij het bruisende studentenleven.

2. Het Oberes Mittelrheintal

De weerszijden van het dal worden gekenmerkt door romantische stadjes en Duitse wijndorpen. Per boot of te voet leer je dit deel van Rheinland Pfalz het beste kennen. Het bijzondere dal maakt deel uit van de UNESCO-route ‘Levenslust en hoogstaande cultuur’ en is al meer dan tweeduizend jaar een van de belangrijkste verkeersroutes tussen Zuid- en Noord-Europa.

3. De Dom van Speyer

In Rheinland Pfalz vind je de grootste kerk in romaanse stijl ter wereld. Met de kathedralen van Mainz en Worms maakt deze dom deel uit van de drie romaanse Kaiserdome langs de Rijn. Dit indrukwekkende bouwwerk staat niet voor niets op de lijst van UNESCO. En als je in september of oktober op vakantie gaat, breng dan zeker een bezoek aan het 'Internationale Musiktage Dom zu Speyer' festival.

4x familievakanties in de natuur

1. Landal Sonnenberg

Middenin het Duitse wijngebied De Moezel ligt Landal Sonnenberg. De omgeving leent zich voor prachtige wandelingen en adembenemende uitzichten op het Duitse landschap. Om met het gezin sportief te zijn hoef je het park niet af: met een indoorklimwand, een airhockeyzaal, indoorspeelparadijs, bowlingbaan en speeltuin zal niemand zich vervelen bij Landal Sonnenberg.

2. Roompot Ferienresort Cochem

Vanuit je accommodatie op Ferienresort Cochem kijk je uit over de uitgestrekte wijngaarden, heuvels, bossen, en de rivier de Moezel waar deze Duitse streek bekend om staat. Het vakantiepark ligt tussen de heuvels op 350 meter hoogte, vlakbij het plaatsje Cochem. De historie, cultuur en natuur is hier overweldigend. Het vakantiepark biedt het hele gezin ontspanning met een overdekt zwembad, bowlingbanen, een kidsclub en golfbanen.

3. Eurostrand Resort Moseltal

Dit gezinsvriendelijke park ligt aan de Römische Weinstrasse, een van de meest schilderachtige plekjes van Duitsland. Je geniet hier van de prachtige dorpjes aan de oevers van de Moezel en de ontelbare wijnranken. Een prima plek om tot rust te komen. Maar ook als je juist actie wilt, kom je hier aan je trekken: fietsen, bowlen, midgetgolfen, volleyballen of een potje tennis. Ook het boeken van een excursie behoort tot de mogelijkheden waardoor je deze Duitse wijnstreek intens beleeft.

4. Roompot Hambachtal

Zoek je een kindvriendelijk park in Rheinland Pfalz, dan is dit vakantiepark een perfecte keuze. Middenin de groene en bosrijke omgeving van de ‘Hunsrück’, in het stadje Oberhambach, ligt dit vakantiepark. Dankzij de ligging tussen de heuvels van het Hambachtal ben je verzekerd van fenomenale uitzichten. Daarnaast zijn de voorzieningen ontzettend uitgebreid en gevarieerd met faciliteiten als een subtropisch aquapark, kidsclub, fietsenverhuur, nordic walking, boogschieten en een animatieprogramma voor jong en oud.

• Type accommodatie

Sorteren

2.438

vakanties Rheinland Pfalz

Reviews over accommodaties in Rheinland Pfalz

Enjoy heeft betere hotels in de aanbieding

ARDEGRA
    12-8-2018

Van de reeds bezochte Enjoy hotels was dit de minste volgens ons alle zes. Het eten en drinken was prima. De kamers schoon, maar het programma karig en als er iemand tonic vraagt en het is er niet dan kun je dat toch gewoon even kopen, maar om dan bitter lemon met sprite o.i.d. te adviseren?

De Poolse, Aziatische en Friese dame o.a. waren prima en uitermate beleefd, maar de muziek moest om 10 uur uit en de klok naast het hotel luidt al om kwart voor zeven in de morgen en dan wordt iedereen wakker. Dus geen aanrader voor langslapers. Een wandeling van niets ( veel te warm en terecht kort ) en een muzikant was het hele vertier deze vijf dagen en dat is niet veel. Ook slechts 1 soort koffie en weinig keus uit allerlei drankjes.

Onze kamers waren gehorig en de wastafel zeer klein evenals de douche.

Ze hebben de zaak net en willen alweer een nieuw hotel beginnen, maar ik zou zeggen: zorg eerst eens dat hier de boel op orde komt.

Gewoon goed!

Pieter de Kruijf
    12-8-2018

We hadden geboekt via Enjoy voor een arrangement. Hotel ligt aan de rand van een bos waar je heerlijk kan wandelen. Er wordt, via Enjoy, het nodige gedaan voor vertier. een busreis door de omgeving, een muziekavond en een bingoavond speciaal waarbij de geschiedenis van het ontstaan van dit hotel aan bod komt.

Alexandra en Paul zetten je een goede maaltijd voor en je kan zelf een lunch pakket samenstellen vanuit de ontbijttafel. Het enige waar m.i. nog aandacht aan gegeven mag/moet worden is een goede verband EHBO trommel! Mijn vrouw had haar enkel verstuikt er was wel een ijspakking maar geen goed verband voor ondersteuning. mijn eigen trommel uit de auto gebruikt ook geen probleem maar voor een bedrijf als Hotel Heiderhof verwacht je toch ook zo iets.

Topcamping

Fam. Hoogenboom
    11-8-2018

We hebben een fijne vakantie gehad op deze camping. We hadden genoeg ruimte op het achterste veld voor onze zeer grote vouwwagen. Het sanitair is gewoon super, net als het nabij gelegen zwembad. Eigenaren doen alles om het naar je zin te maken van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Diep respect voor hun inzet!

Absoluut een aanrader, wij komen terug.

Jolanda
    10-8-2018

Hele mooie ligging tussen de wijnvelden. Echt heel goed verzorgd. Er was overal zorg aan besteed. Park werd goed onderhouden. Verzorging was all in. De bediening werkte erg vlug en je hoefde nooit lang te wachten. Groot nadeel het kan zijn dat je je huisje moet delen met anderen, je hebt dan een gezamenlijke woonkamer.

Elke avond muziek en een extra iets bv tombolo goochelaar etc. Bowlen en midgetgolf ook inclusief, hier zou wat meer toezicht kunnen zijn. Jonge kinderen zonder ouders haalden hier gevaarlijke capriolen uit, jammer genoeg durfde de (jonge) ober hier niets van te zeggen.

Excursies inclusief, wij zijn alleen meegeweest met het uitstapje naar Trier. Hier ook geen klagen over, luxe bus, boottocht en daarna Trier. Je kon met de gids mee maar wij zijn zelf gegaan.

Veel oudere gasten maar dat wisten we van te voren. Er waren nu ook genoeg jongere mensen maar dit blijkt in de winter anders te zijn. Absoluut een aanrader.

Prima plek.

Maarten van den Heuvel
    31-7-2018

Locatie en appartement prima. Rust, ruimte, ligging en luxe. Heerlijke airco. Minpuntje is gebrek aan WIFI in appartement. S avonds buiten zitten is ivm temperatuur en vele muggen een uitdaging.

Rheinland Pfalz scoort een 7,7 uit 10, op basis van 7737 reviews