header
Noordrijn-Westfalen (Nordrhein-Westfalen)

Kom tot rust in Noordrijn Westfalen!

Noordrijn Westfalen heeft zijn naam te danken aan de Rijn die door het gebied stroomt. Doordat het gebied een oppervlakte heeft van de provincies Gelderland, Limburg en Overijssel bij elkaar is hier genoeg te beleven. Zo kun je er terecht voor bijvoorbeeld een stedentrip naar Keulen of Kleve. Wil je een dagje actief bezig zijn? Dan kun je gaan skiën in Winterberg. Ben je op zoek naar een vakantiegevoel niet ver van huis, veel natuur en Duitse lekkernijen dan zit je hier goed!

5x mooie vakantieverblijven

Voor optimaal genot

5x de leukste uitstapjes

Geniet in de natuur of stad

5x mooie buitenactiviteiten

Pretpark of fietstour

5x mooie vakantieverblijven

1. All inclusive bij Hotel Bilstein

Op zoek naar een hotel met alles binnen handbereik? Dan zit je goed bij Hotel Bilstein. In dit all inclusieve hotel kun je zwemmen, genieten in de sauna en lekker een hapje eten in het restaurant. Het hotel ligt in de plaats Lennestadt-Bilstein en is omgeven door ontzettend veel natuur, vanuit het hotel heb je zelfs uitzicht op het Bilstein kasteel.

Hotel Am Fang biedt een groene omgeving

Aan het randje van Noordrijn Westfalen bevindt zich Hotel Am Fang. Het hotel staat aan de rand van het bos en aan de voet van de berg Fang. Het hotel heeft een indoor golfbaan en voor wie zichzelf helemaal wil laten verwennen kan terecht in de wellness. Bovendien is het hotel ingericht met meubels van gerenommeerde ontwerpers zoals Gipsen.

Zo de piste op bij Landal Winterberg

Een weekendje skiën met familie of vrienden op de planning staan? Kies je voor Landal Winterberg als verblijf dan zit je gegarandeerd goed. Ze bieden naast kleine chalet’s ook plek voor grote groepen. Daarnaast kun je ook nog eens kiezen voor een chalet aan de piste voor extra winterpret. Zo kun je bijna skiënd de deur uit.

Verblijf met uitzicht bij Landal Eifeler Tor

Tegen de berg aan met uitzicht over het Ruhrtal ligt Landal Eifeler Tor. Op het park staan verschillende huisjes, allen met dat uitzicht. Op het park is veel te ondernemen, ook voor kinderen zoals een trampoline en verschillende speeltuinen. Zin in wat spannends? Ga dan voor een mountainbike ritje door het landschap.

Zwembad, sauna en spa bij Hotel Der Brabander

Bij dit typische Duitse hotel in Winterberg kun je ook in de zomer goed terecht. Met een verwarmd zwembad, sauna en spa hoef je je hier niet te vervelen. ’s Ochtends uit je bed komen is ook geen straf, volgens sommigen van jullie is dit het meest uitgebreide ontbijtbuffet dat jullie in tijden hebben gehad.

5x de leukste uitstapjes

Skiplezier in Winterberg

Dit skigebied ligt maar 200 kilometer van de Nederlandse grens waardoor het aantrekkelijk is om hier een dagje naartoe te gaan voor skiplezier. In de zomer kun je je hier ook goed vermaken. Bekijk op grote hoogte het panorama-uitzicht vanaf de Erlebnis Brücke over Winterberg of ga rodelen in attractiepark Fort Fun.

Citytrip Keulen

Ben je in Keulen dan kan een bezoekje aan de Dom natuurlijk niet missen. Wil je een prachtig uitzicht over de stad dan kun je een kijkje nemen vanaf de 157 meter hoge torens. Keulen ligt aan de Rijn, je kunt natuurlijk gewoon de brug oversteken maar er gaat ook een kabelbaan overheen, vooral ’s avonds zorgt dit voor een wauw-moment.

Historisch Monschau

Tijdens een wandeling door de binnenstad van Monschau lijkt het alsof de tijd even heeft stilgestaan. Er zijn nog veel vakwerkhuizen met bijzondere gevels te vinden in de stad. Of ga de natuur in, bijvoorbeeld voor een wandeling door de bossen in Monschau-Rohren, via de bordjes kom je veel te weten over wat er allemaal in de natuur leeft.

Gegarandeerd plezier in Phantasialand

Dit attractiepark is helemaal opgedeeld in thema’s en biedt per thema verschillende bijzondere attracties en spectaculaire shows. Laat je in het park gratis schminken of krijg een adrenaline kick tijdens de vrije val van zestig meter hoog. Het park ligt op een half uurtje ten zuiden van Keulen.

Plezier voor de kleintjes in Irrland

Het grote speelparadijs is de grootste ‘boerderij-belevenisoase’ van Europa en dat maakt het zeker waar. In Irrland kunnen kinderen zowel binnen als buiten spelen, wat het ook met slecht weer een geschikt park maakt. Er staat een Colosseum, verschillende speelbaden en nog veel meer.

5x mooie buitenactiviteiten

Skiën in Winterberg

Vooral voor beginners is het skigebied van Winterberg een uitstekende optie. Met 28 kilometer piste kunnen de allerkleinsten maar ook wat oudere beginnelingen hier goed leren skiën of snowboarden. Winterberg ligt op 200 kilometer rijden van de grens waardoor je er makkelijk een weekendje naartoe gaat.

Fietsend de Kesternich op

Noordrijn Westfalen kent verschillende bergen die goed te beklimmen zijn met de fiets. Zo beklim je bijvoorbeeld de Kesternich vanaf de plaats Einruhr in zes kilometer. Tijdens deze tocht overbrug je 312 hoogtemeters. De berg heeft een moeilijkheidsgraad van 2 op 5 dus is ook voor beginners goed te doen.

Slot Drachenburg

Dit kasteel is te vinden op grote hoogte in de plaats Koningswinter. Het is aan te raden om met een treintje naar boven te gaan, tenzij je in bent voor een stevige klim. Het slot is goed onderhouden waardoor het zeker een bezoekje waard is. Voor wie meer over de geschiedenis van het slot te weten wil komen is er een virtuele rondleiding beschikbaar.

Botanische Tuinen Flora in Keulen

In het centrum van Keulen, naast de dierentuin, zit een prachtige botanische tuin verstopt. Je kunt hier even tot rust komen terwijl je de vele perken en fonteinen bekijkt. Daarnaast zijn er ontzettend veel verschillende soorten planten, bomen en bloemen te vinden.

Pretpark pret in Movie Park Germany

Voor wie al vaak genoeg naar de Nederlandse pretparken is geweest maakt zeker een goede keuze om uit te wijken naar Duitsland. Een deel van het park is gethematiseerd naar de bekende series van Nickelodeon, Nickland. Daarnaast zijn de themagebieden Hollywood Street Set, Santa Monica Pier, Streets of New York en The Old West er te vinden. Het park heeft alles in zich voor een geslaagde familiedag!

Sorteren

3.334

vakanties Noordrijn-Westfalen (Nordrhein-Westfalen)

Reviews over accommodaties in Noordrijn-Westfalen (Nordrhein-Westfalen)

Geweldig.

Wahlen
    13-7-2018

Wij waren er voor de tweede maal

en hebben weer een geweldig weekend gehad, allies

was geweldig geregeld,kamers,eten, bediening op zaterdag avond muziek en op

zondagmiddag,wij komen zeker weer.

Het was er geweldig en gaan zeker nog eens terug.

B.van Dam
    12-7-2018

Het was fantastisch. De mooie kamer met uitzicht op het dal. Het goede ontbijt en de met liefde bereide warme maaltijden. De gastvrijheid van Fred en Sabine (de eigenaren) en de hulpvaardigheid bij evt. vragen. Zeker voor herhaling vatbaar. Zij verdienen beiden een dikke 10. Een echte aanrader.

Prachtig uitzicht mooi huisje,in een woord geweldi

G vd Born
    10-7-2018

Dat het heuvelachtig is.verder in een woord geweldig.

Top vakantie!

Fam. Reijers
    10-7-2018

We hebben het hier, ondanks dat we in de zomer hier waren, een ontzettende fijne vakantie gehad. De omgeving is er echt rustgevend en het uitzicht was echt enorm mooi.

Afgezien dat de schoonmaak wat beter kan (vloeren waren wat stoffig en de ramen waren niet echt schoon te noemen) was er weinig tot niets op het appartement aan te merken. Echt een aanrader voor als je met zijn 2 of met een hele groep graag een vakantie wilt vieren. We gaan graag weer terug naar deze locatie!

Prima!

Bianca
    20-6-2018

Nette camping, waar het (iets gedateerde) sanitair altijd keurig schoon was. Wij stonden op een comfortplek van alle gemakken voorzien, maar wel aan de krappe kant. Bij de receptie zijn ze erg vriendelijk. Voor een 5 sterren camping miste we wel sfeer. Er staan ook erg veel vaste gasten, wat zeker niet bijdrage aan de uitstraling.

Noordrijn-Westfalen (Nordrhein-Westfalen) scoort een 7,6 uit 10, op basis van 8011 reviews