header
Peloponnesos

Cultureel genieten in de zon van Peloponnesos

Op zoek naar een gevarieerde vakantiebestemming onder de Griekse zon? Dan heb je die met Peloponnesos gevonden! Ga op dit schilderachtige schiereiland op ontdekkingstocht langs monumenten uit alle tijden. Om daarna te ontspannen in de hoofdstad Kalamata met het strand en de bruisende boulevard binnen handbereik. Boek een sfeervol hotel en ervaar het zelf!

Inspiratie voor Peloponnesos

5 x top bestemming

Deze plaatsen mag je zeker niet missen

5 top accommodaties

Jouw uitvalsbasis op Peloponnesos

Typisch Peloponnesos

Dit moet je gezien hebben!

Deze plaatsen mag je zeker niet missen

Populair Stoupa

Stoupa is gelegen in het groen, omgeven door bergen en bezit één van de meest sfeervolle stranden van Peloponnesos. Niet voor niets is Stoupa een populaire badplaats en een heerlijk plekje voor een zon, zee en strandvakantie. Maar verken zeker ook al wandelend de afwisselende binnenlanden. Strijk daarna neer op een terras in het zonnetje.

Sfeervol Nafplion

Nafplion is de oude hoofdstad van Griekenland en vandaag de dag weten zowel lokale Grieken als vakantiegangers de weg naar het sfeervolle stadje goed te vinden. Nafplion geldt met de pittoreske haven, middeleeuwse burcht en typisch Griekse nijverheidswinkeltjes als één van de mooiste plekken van het schiereiland. Proef het lokale leven hier.

Geliefd Tolo

Wanneer je een luchtfoto van Tolo ziet, zul je begrijpen waarom dit één van de meest geliefde badplaatsen van Peloponnesos is. De centrale ligging biedt de mogelijkheid om archeologische pareltjes te ontdekken, de omliggende groene natuur te verkennen of de gezelligheid van de boulevard op te zoeken. Dan hebben we het strand nog niet eens genoemd!

Hoofdstad Kalamata

De hoofdstad van Peloponnesos is tevens een uitstekende uitvalsbasis voor je vakantie op dit schiereiland. De kilometerslange boulevard langs het strand heeft met de vele restaurants, beach bars en sfeervolle terrasjes ook aan de bourgondisch ingestelde vakantieganger gedacht. Tip: Kalamata is erg goed per fiets te verkennen.

Schitterend Finikounda

Deze zonnige badplaats in het zuidwesten van Peloponnesos is vanwege het schitterende zandstrand een populaire vakantiebestemming. Neem een verkoelende duik in het azuurblauwe water of struin langs de talloze winkeltjes van dit voormalige vissersdorp. Bezoek ook zeker de historische stadjes Koroni en Methoni die per auto of bus te bereiken zijn.

Jouw uitvalsbasis op Peloponnesos

Appartement Huize Electra

Of je nu alleen reist, met partner of het gezin: Huize Electra biedt voor ieder wat wils. Kinderen spelen in de grote tuin op het omheinde terrein of plonzen in het zwembad. Op loopafstand is de bruisende boulevard te bereiken. De natuur van Peloponnesos verkennen? Ook dat doe je vanuit deze fijne plek. Het cijfer spreekt voor zich.

Appartement Kamaria Villas

Tijdens een verblijf in één van de vrijstaande villa’s ervaar je het echte vakantiegevoel. Schuif de gordijnen opzij en je kijkt uit over de helderblauwe zee. Daar wil je meteen induiken! Het zwembad biedt ook een verfrissend alternatief. De kamers zijn ruim en de aantrekkelijke veranda nodigt uit tot eindeloos genieten.

Appartement Erietta

Dit door bergen omringde kleinschalige appartementencomplex is een ideale uitvalsbasis voor je vakantie op Peloponnesos. Zowel het strand, de sfeervolle boulevard en meerdere supermarkten zijn op loopafstand te bereiken. Geniet bij je eigen, luxe accommodatie of verken de omliggende dorpjes. Hier is het Griekse leven voelbaar!

Vakantiehuis Panos

Vakantiehuis Panos is met name geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. De speeltuin en het kinderbadje, ook geschikt voor de allerkleinsten, staan garant voor uren speelplezier. Pluk citroenen direct uit de boom en geniet van een wijntje. Loop naar de prachtige waterval of verken met een huurauto de weelderige, afwissende omgeving.

Typisch Peloponnesos

Schilderachtig strand

Wanneer je vanaf het nabijgelegen fort uitkijkt op de baai van Voidokilia Beach zal je mond openvallen van verbazing. De komvormige natuurlijke baai is met hoge duinen gescheiden van het strand van Voidokilia. Het langzaam aflopende strand naar zee maakt dit plekje erg geschikt voor kinderen. Idyllischer zie je het zelden!

Kasteelbezoek: Koroni

Kasteel Koroni afdoen als een ruïne zou deze sfeervolle plek tekort doen. Dit op een heuvel gelegen fort verschaft je een schitterend uitzicht over de groene omgeving en de zee en bovendien valt er genoeg te beleven. Bezoek bijvoorbeeld het nonnenklooster dat nog altijd wordt bewoond en verken de nog altijd intacte huisjes.

Amfitheater Epidaurus

Cultuurliefhebbers opgelet: het amfitheater van Eipidaurus neemt je mee op reis naar de Griekse oudheid. Test de beroemde akoestiek uit en verbaas je over het loepzuivere geluid. Het theater is recent gerestaureerd en vormt samen met de omliggende opgravingen en het museum een mooie, culturele uitstap tijdens je vakantie.

Magnifiek Mani

Dit prachtige gebied is zeer geschikt voor lange wandelingen. Tijdens je tocht passeer je culturele en archeologische schatten en lieflijke dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan. Aanschouw imposante torens en kerken en strijk neer in de haven om de heerlijk vers gevangen vis te proeven. Uitkijkend op de zee bekruipt je het echte vakantiegevoel.

Peloponnesos vanaf het water

De azuurblauwe wateren en prachtige stranden met achterliggende bergen vragen erom om vanaf het water bekeken te worden. Zin in een onvergetelijke ervaring tijdens je vakantie? Ga dan een dag zeilen en kom ultiem tot rust op het kabbelende water terwijl je de wind en zon op je gezicht voelt. Geef extra dimensie aan je zon, zee en strandvakantie.

Sorteren

vakanties Peloponnesos

Reviews over accommodaties in Peloponnesos

Adembenemend uitzicht

Rita
    5-6-2018

We zijn hier nu voor de zesde keer. De reden is dat we nog nergens een betere plek en accommodatie hebben kunnen vinden. Het uitzicht is fantastisch. In het huisje ontbreekt het je aan niets. Zelfs de vaatwastabletten en waspoeder zijn aanwezig. Wat is er nu mooier dan ‘s avonds op het zeer ruime terras onder de veranda aan de gezellige houten tafel je Griekse salade op te eten met een lekker wijntje. Dan heb ik het uitzicht nog niet genoemd. Ook in de omgeving zijn twee leuke plaatsjes waar je gezellig kunt eten. Moet wel met de auto, maar die zit bij de huur in als je via touroperator boekt. Kortom een aanrader.

Prima rustige camping

W. Willemsen
    24-6-2017

Gemoedelijke sfeer . Sanitair redelijk. Gedeeltelijk zijn toilet en doucheruimten opgeknapt.

Geweldig

Jolanda
    20-5-2017

Zeer mooie studio heel goed te doen voor 2 personen, bijna complete inrichting,(geen magnetron) maar wel een oven en 4 electra pitten. Heerlijke bedden, superschoon bij aankomst, mooi uitzicht, vooral als je wat hoger zit.

Douche die wij hadden was niet echt groot, jammer genoeg met gordijn, er zijn wel andere appartementen die hebben een grotere inloopdouche. Maar dit is een kleinigheid. Voor de ramen overal horren, zeer prettig, Lekker ruim balkon. Supermarkt bijna aan het complex, lekker dichtbij. De afstand naar strand boulevard paar minuutjes lopen. Het eerste strandje/baai heel dichtbij, de weg over en dan naar links beneden lopen. Het strand met de boulevard een paar minuten verder recht doorlopen. Stoupa is een heel leuk dorp/stadje. In de buurt een heus fietspad van een kilometer of 5 ontzettend mooi om te fietsen. Natuur is daar fantastisch. Heel veel lekkere restaurantjes. Maria die aan de receptie staat is echt hartstikke vriendelijk en de klant is koning. We hebben ook hier in het hotel een aantal keer gegeten, er is een zeer goede kok en het eten is heerlijk. Ook als je wilt kun je hier ontbijten. Wij hebben hier een heerlijke week gehad. En misschien komen we zelfs nog wel een keer terug. Het hele totaalplaatje klopte...

Heerlijk verblijf

M.C. Balk
    5-5-2017

Gastvrij, schoon, zeer aardige staf.

Plaatsje Tolo is supergezellig.

Leuke winkels en hotel is direct aan het strand.

Ontbijt is simpel maar Oke.

Dinner viel wat tegen.

Vanuit Tolo kun je alle kanten op.

Peloponnesos scoort een 8 uit 10, op basis van 874 reviews