We hebben een aantal aanbieders voor Kalamata voor je op een rij gezet:

Reviews over Kalamata

Kalamata hersteld zich

Marja
    8-8-2017

Kalamata heeft een leuke brede winkelstraat met internationale winkelketens. Ook dure merken en juweliers zijn goed vertegenwoordigd. Er zijn leuke koffiebarretjes en het heeft een klein oud centrum met een mooie kerk en een interessant archeologisch museum.

Gereisd Met partner in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuke stad, niet te druk

Carona de Groot
    21-6-2016

Kalamata is een leuke niet al te drukke stad, vlak bij de luchthaven, ong. 15 minuten rijden. Je kunt de Kastro bezoeken en de groente- en fruitmarkt is ook een aanrader. Er is een autoluwe winkelstraat maar deze maakte niet veel indruk. Kalamata ligt aan zee, er loopt een lange boulevard langs met een flink aantal restaurants, beach bars, en vele terrasjes. Ook kun je met een houten boot een vaartocht op het water maken overdag maar ook 's avonds.

Gereisd Met partner in juni 2016

drukke stad in belabberde staat van onderhoud

JamieV
    31-12-2013

Kalamata heeft als stad niet veel te bieden. Het is er erg druk met verkeer en je moet heel goed opletten waar je loopt. Het grootste deel van de stad verkeerd in een zeer slechte staat van onderhoud. Gebouwen zijn vervallen, en nieuwbouw wordt niet afgerond. E.e.a. is natuurlijk te wijten aan de economische malaise waarin de Grieken zich bevinden. Er bevinden zich wel een aantal uitstekende authentieke en internationale restaurants in Kalamata. Hetzij ietwat verpsreidt door de stad. De omgeving van Kalamata is prachtig mooi. Veel bergen, olijfbomen en slingerende wegen langs oude dorpjes.

Gereisd Zakelijk in december 2013

Grieken worden er niet vriendelijker op!

Conny van Dijk
    14-9-2013

Wij waren voor de 19de keer op vakantie in Griekenland. Voorheen altijd op de eilanden maar nu op het vaste land. Wij hebben geen klachten over de plaats Kalamata maar in andere plaatsjes zijn wij niet erg vriendelijk en gastvrij ontvangen. Onze ervaringen op de eilanden alle jaren hiervoor waren veel beter. Waarschijnlijk omdat zij daar veel meer op het toerisme ingesteld zijn.

Gereisd Anders in Mon Sep 02 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Omgeving vol cultuur en natuur van Kalamata.

Stephanie Raming
    9-9-2013

Kalamata is geen bijzondere stad maar ligt centraal. Met de auto kun je veel uitstapjes maken. Cultuur; Olympia (zeer indrukwekkend), Aciënt Messini (Messene) (prachtig), Methoni (kasteel aan het strand is zeer groot en mooi), Koroni (leuk plaatsje en het kasteel is mooi), Pylos, de Mani met de mooie plaatsjes Kardamili, Agios Nikolaos, echt een leuk vissersplaatsje. Tussen deze 2 dorpen heb je in de bergen, dorpjes met verscholen kapeltjes en een toren woning. Platsa heeft een mooi pleintje en kerkjes, ook Thalames is leuk. De torenwoningen zijn bijzonder vooral in Vathia. Mistras is helemaal mooi, Monemvasia (zeer mooi en bijzondere gelegen). Natuur: de watervallen van Pollimnou, echt verfrissend (in Kazarma), Skoutari (paradijselijk strand), de grotten van Pirgos Dirou (sprookjesachtig), kaap Tenero (zuidelijkste vaste land punt van Europa) de prachtige bergweg tussen Sparti en Kalamata van het Taygetos gebergte! De film “Before Midnight” (2013) speelt zich af in deze omgeving.

Gereisd Met partner in Thu Jun 06 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Kalamata scoort een 7,2 uit 10, op basis van 39 reviews