Veel voor weinig? Check deze budget resorts in Thailand

Redactie - 6 augustus 2018

Veel voor weinig? Check deze budget resorts in Thailand

Redactie - 6 augustus 2018

Wie denkt dat ie voor een vakantie naar Thailand moet kiezen tussen luxe resorts of goedkope hotels heeft het mis: er zijn óók budget resorts in Thailand waar je voor een fijn prijsje een heerlijke vakantie beleeft.

Relax Bay Resort in Koh Lanta

Relax Bay Resort

Relax Bay Resort in Koh Lanta

In het grootste dorpje van Koh Lanta, Ban Saladan en direct naast het beroemde strand van Phra Ae ligt Relax Bay Resort. Het resort heeft ruim dertig sfeervolle cottages met uitzicht op zee.

Relax Bay Resort op Koh Lanta is een verrukkelijk resort met de leukste strandbar van het eiland. De kinderen kunnen heerlijk spelen terwijl de ouders genieten van de zonsondergang. Lekkere veranda’s met hangmat en mooi zwembad.’ (Helma op Zoover)

[article href=” http://www.zoover.nl/blog/eten-drinken/thailand-lokale-lekkernijen/”]

Railay Beach

Railay Beach

Railay Bay Resort in Railay

In het Railay Bay Resort op het witte strand van Railay Beach slaap je in ruime en tropisch ingerichte ruime huisjes met meubels van riet en hout. Leuk: om het resort te bereiken moet je twintig minuten varen naar de pier van Railay. Reviewer Jozef:

Ongelooflijk vriendelijk personeel! Leuke ontvangst, uitgebreid ontbijt en via junglepaden loop je zo naar het mooie Tonsai Beach. Er zijn genoeg uitstapjes, zoals een trip naar James Bond eiland en Koh Phi Phi mogelijk.’

Koh Samui

Koh Samui

Paradise Beach Resort op Koh Samui

Het intieme Paradise Beach Resort ligt aan de noordkust van Koh Samui, in het plaatsje Maenam Beach. Verwacht ruime kamers en villa’s en een tropische tuin vlakbij het strand. In het eigen duikcentrum kun je duiklessen boeken en kajaks huren.

Drea op Zoover: ‘Vriendelijk personeel, schone kamers, goed uitgebreid ontbijt, twee zwembaden (één in de tuin en één aan aan zee). We kunnen geen enkel minpuntje ontdekken. We hebben genoten!’

Wora Bura Resort & Spa

Wora Bura Resort & Spa

Wora Bura Resort & Spa in Hua Hin

In het kleinschalige Wora Bura Resort & Spa zijn de kamers verdeeld over drie gebouwen met maximaal drie verdiepingen die grenzen aan de Botanische tuin. Tip: bezoek de night market in het centrum van Hua Hin – op ongeveer vijf kilometer van het resort.

De rust in het hotel vonden wij overweldigend. Bij binnenkomst wordt je als een vorst onthaald, we hadden beiden de tranen in de ogen. Niets is te veel voor het personeel, de kamers zijn mooi en schoon en de geweldige botanische tuin zorgde voor rust in ons hoofd.’ (Bezoeker Ad)

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/thailand-5x-de-allermooiste-eilanden/”]

River Kwai Jungle Rafts Resort

Het drijvende River Kwai Jungle Rafts Resort is gebouwd van hout en bamboe was het eerste drijvende hotel op Rivier de Kwai. Bijzonder: Het resort ligt in de jungle van Kanchanaburi, is alleen bereikbaar per boot en heeft geen elektriciteit.

Reviewer Berend: ‘Sfeervol, gezellig resort met schone hutjes die zijn voorzien van eigen wc en douche. Zónder stroom, maar mét sfeervolle olielampen. Heel romantisch!’

Meer budget resorts in Thailand vind je op Zoover!