Een dag in de hoofdstad is altijd feest. Helemaal als je er memorabele foto’s aan overhoudt. Dit zijn de meest insta-waardige plekken van Amsterdam!

Damrak

Je verwacht het niet: het Damrak is een van de meest commerciële, drukke en toeristische plekken in de hele stad. Maar voor een lekker plaatje met de karakteristieke grachtenpanden op de achtergrond, is dit jouw plek om te posten. En als je er toch bent, boek meteen een rondvaart voor een uurtje. Moet je toch een keer gedaan hebben.

De Pijp

Sowieso een goede plek om te winkelen (Anna+Nina, zeker naartoe!), koffie te drinken (de Wasserette) of ergens te eten (Café Caron). Loop na die laatste meteen even verder de Frans Halsstraat in. Want daar is zo’n lekker muurtje waar je voor kunt poseren. Sterker: het is inmiddels het bekendste muurtje van de hele wijk (de Pijp). Je bent zeker niet de eerste die er over Instagramt – soms staat er zelfs daadwerkelijk een rij – maar hey: deze muur staat altijd garant voor likes op je eigen Insta-wall.

The Avocado Show

Niet alleen de gerechten van de kaart – werkelijk alles avocado – zijn voor Insta-foodies de hemel om te fotograferen. Ook het interieur doet het goed op beeld. Roze velours bank, een hanging garden; alle ingrediënten zijn aanwezig voor het perfecte shot.

W Hotel Amsterdam

Het dakterras van het W Hotel Amsterdam is een plek op zich. Ook als je geen gast bent kun je helemaal naar boven. En vooral in de zomer móet je je badpak meenemen. Het uitzicht op het Paleis op de Dam is niet te evenaren.  En eenmaal poolside met een cocktail in je hand voel je je zelf de koningin.

View this post on Instagram

Hi preggo ! 🤰🏻Ik moet elke keer 2x kijken als ik langs een spiegel loop omdat het vooral mijn spiegelbeeld is (en de kicks 🦶🏼) die vertellen dat ik écht zwanger ben. Ondertussen wacht ik nog steeds rustig op enige vorm van nesteldrang en lijkt Willem er ook pas net aan gewend te zijn zijn vrouw zwanger te hebben gemaakt want sinds kort komt hij niet meer met 2 biertjes de keuken uitlopen 👏. En mijn kleding was sinds de CliniClown Closet Sale (in juli) al niet groter dan 1 rekje, dat ik overigens ook nog eens deel met Willem 😱, maar nu zijn het slechts nog enkele items die ik kan rocken dus die buiten we dan ook maar lekker uit. Ik zal een hoogtepunt aanmaken met alle lookjes zodat ik in 1 x antwoord kan geven op de vraag waar wat van is. Goed idee? ♥️ Sommige items heb ik al seizoenen lang dus niet alles is meer te koop, maar dan heb je in ieder geval wat inspiratie! Dit is een lucky shot want deze broek en top zijn van @catwalk_junkie en die items heb ik inmiddels al zeker een jaar, maar zijn nog verkrijgbaar en giletje is van @lovelylane.nl ♥️ You’re welcome 😘

A post shared by Rachel van Sas (@dehuismuts) on

The Hoxton

Oorspronkelijk een concept uit Engeland, maar de locals vinden het hier fantastisch. Het café en het restaurant wordt dan ook veelvuldig gebruikt als werkplek door creatieve zzp’ers. De staande spiegel in de wc is inmiddels een icoon geworden onder influencers. En het moet gezegd: het is ook een plaatje.

Corner Bakery

Dé plek voor een freak shake extraordinaire. Geen idee wat dat is? Denk een milkshake met alle zoetigheid erop geplempt die je maar kunt bedenken. Zéér fotogeniek. En influencers komen dan ook regelmatig langs om hier te shooten. Al is het daarbij maar zeer de vraag of ze al deze zoetigheid ook daadwerkelijk opeten…

Wat zijn jouw favoriete spots in Amsterdam? Laat een review achter!

Volg Zoover ook op Instagram voor de mooiste vakantiefoto's en leukste winacties!

Uitgelichte berichten

Suzanne