De Poolse stad Krakau is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot beste Europese stedentrip en wint daarmee de felbegeerde Zoover Award! Uit meer dan 200.000 reviews op Zoover.nl blijkt Krakau de absolute favoriet met een gemiddeld waarderingscijfer van 9,1. Vorig jaar won de Poolse stad met een 8,9.

Poolse cultuur steeds meer gewaardeerd

Voor de Zoover Award Beste Stedentrip Europa is gekeken naar de gemiddelde waardering van alle Europese stedentrip bestemmingen, de cultuur, het uitgaansleven, de omgeving en sfeer. Dit jaar schiet vooral de waardering voor cultuur (+ 0,8) omhoog voor Krakau.

In Krakau kun je meerdere bijzondere musea ontdekken. Zoals het Ksiazat Czartoryskich, Galicia Jewish Museum en het Nationaal Museum, wat het grootste museum van Polen is.

De rijke geschiedenis van Krakau zie je overal om je heen. Bijvoorbeeld in verschillende monumenten als het Adam Mickiewicz Monument of indrukwekkende bouwwerken als de Wawel Kathedraal. Al deze geschiedenis en cultuur wordt enorm gewaardeerd door de Nederlandse vakantieganger.

Een veilige bestemming

‘Het is geweldig dat Nederlandse vakantiegangers ons al vier jaar op rij zo goed waarderen en dat de waardering elk jaar weer groeit’, laat adjunct-directeur Andrzej W. Pawluszek van het Pools Verkeersbureau weten. ‘Deze prijs betekent veel voor ons!’ Andrzej noemt Krakau een fantastisch mooie stad en een veilige bestemming. Hij hoopt ook dit jaar weer veel Nederlanders te mogen ontvangen.

De reviews op Zoover.nl staan vol positieve berichten. Zo schrijft Ronald: ‘Krakau heeft ons aangenaam verrast. Mooie gebouwen, schoon, leuke restaurants, modern en vriendelijke mensen. Wij hebben genoten!’

Win een stedentrip naar Krakau

Wil jij ontdekken waarom Krakau al vier keer de Zoover Award voor Beste Europese Stedentrip heeft gewonnen? Dat kan: wij geven een stedentrip voor twee naar deze geweldige Poolse stad weg! Inclusief vlucht, hotel en transfer naar je verblijfplaats.

Laat in een reactie op deze Facebookpost weten met wie jij naar Krakau wil!

UPDATE: de winnaar, Elke Coenen, heeft inmiddels bericht gehad. Gefeliciteerd!

Ben jij al eens in Krakau geweest en heb je nog leuke tips? Laat het ons in de reacties weten!

Toe aan een weekendje weg? Wij helpen je de donkere dagen door tijdens de Zoover Verwenweken! Maak deze week met jouw vakantie review kans op een romantisch hotelarrangement. Mede mogelijk gemaakt door HotelSpecials.nl!

Chris

Redacteur