header
Florida

Gevarieerd genieten in Florida

Een onbezorgde en gevarieerde zonvakantie op het oog? Overweeg dan eens Florida! Vakantiegangers roemen de relaxte sfeer, prachtige stranden en het aangename klimaat. Maar ook de schitterende natuurparken, leuke pretparken en bruisende steden. Of je nu alleen, met partner of met kinderen op pad gaat: in Florida zit je goed!

Inspiratie voor Florida

De mooiste bestemmingen in Florida

Deze plaatsen mag je zeker niet missen

De beste accommodaties

Voor een comfortabel verblijf

Niet te missen in Florida

Voor een onvergetelijke vakantie

De mooiste bestemmingen

Welcome to Miami!

Welcome to Miami! Deze zonnige stad is een perfect begin van je reis door Florida. Flaneer over het hippe South Beach en Ocean Road voor het echte strandgevoel. Bekijk ook zeker het Wynwood Art District met de iconische graffiti of maak een fietstocht langs de kilometerslange kustlijn. Neem een paar dagen de tijd om alles in je op te nemen.

Pret in het park: Orlando

Zeg je Orlando, dan zeg je pretparken. Wanneer je met kinderen naar Florida reist, is deze stad dan ook een must. Breng samen een bezoek aan het immense Disney World of de Univeral Studio’s. Wat herken jij uit welke film? Rondom de parken liggen meerdere sfeervolle accommodaties met verschillende thema’s. Ervaar het zelf!

Key West is the best

Wil je als afsluiter van je vakantie verblijven in de buurt van een nagenoeg perfect strand? Dan mag je Key West niet overslaan. Als onderdeel van de Florida Keys kun je oneindig relaxen met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Ook wanneer je eens een spetterend strandfeest wilt meepakken moet je hier zijn. Bestel alvast maar een cocktail!

Aan het water bij Fort Lauderdale

Vanwege de gemoedelijke sfeer en ligging aan het water wordt Fort Lauderdale ook wel het ‘Venetië van Amerika’ genoemd. Jongeren kunnen avonden stappen terwijl families relaxen aan het strand en zich uitstekend vermaken op de levendige boulevard. Met winkeltjes, terrassen en goede restaurants is dat geen enkel probleem. Ook geschikt voor kinderen.

Top accommodaties

Hotel RIU Florida Beach

Vanuit het zwembad uitkijken over de azuurblauwe zee? Bij het hippe RIU Florida Beach hotel heb je alles bij de hand voor een zonnige vakantie. De moderne kamers vormen een comfortabele uitvalsbasis, maar je bent waarschijnlijk vooral lekker buiten. Geniet van het heerlijke zwembad of maak een lange strandwandeling. Gotta love Miami!

Vakantiepark van der Valk Lakeside Resort Inverness

Bij deze vertrouwde naam verblijf je ook in Florida in luxe en comfort. Je kunt kiezen uit een sfeervol appartement of een heus vakantiehuis voor grotere gezelschappen. Golfliefhebber? Werk aan je swing bij de naastgelegen golfbaan. Relax bij je eigen accommodatie of wandel lekker naar het strand. Genieten!

Hotel Outrigger Beach Resort

Direct gelegen aan een meer dan twintig meter breed zandstrand is dit een relaxte uitvalsbasis om de batterij weer op te laden. De kamers zijn basic maar functioneel en vanwege de ligging ook nog eens goed voor de portemonnee! Rol je handdoek uit op het strand of slenter naar het centrum van Miami dat vijf kilometer verderop ligt. Easy does it.

Hotel Doubletree by Hilton Orlando at SeaWorld

De naam is een hele mond vol, maar dekt de lading volledig. Vanuit dit comfortabele hotel met moderne kamers en het prachtige zwembad als middelpunt, maak je uitstapjes naar Seaworld en andere parken. Je hoeft alleen maar in de gratis shuttlebus te stappen. Even een dagje ‘niksen?’ Geniet dan van de tropische tuin of het fraaie (kinder)zwembad.

Niet te missen in Florida

decoration
Pret in de parken van Orlando

Tja, wanneer je met kinderen op vakantie bent in Florida is een bezoek aan Walt Disney World natuurlijk verplichte kost. Groot, groter, grootst is ook hier van toepassing. Ook de Universal Studio’s of Seaworld staan garant voor een dag vol speelplezier. De beleving compleet maken? Verblijf dan in één van de vele themahotels. Hoe leuk is dat?

Flora en fauna van Florida: Everglades National Park

Ook dit is Florida: tijdens een bezoek aan dit prachtige park waan je je in een compleet andere wereld. Stap in de karakteristieke airbus en maak een boottocht door het groene met mangrove bedekte gebied. Met een beetje geluk spot je krokodillen, flamingo’s en andere grote watervogels. Vergeet je camera niet mee te nemen!

Kunst kijken in Miami

Naast de mooiste stranden en typisch Amerikaanse ‘Beachcultuur’ is er nog iets de moeite van het bekijken waard, namelijk het Wynwood Art District. Grote kans dat je deze wijk kent van tv. Wandel zelf langs de meterslange (en hoge) graffitikunstwerken of haak aan bij een rondleiding waarbij je tekst en uitlegt krijgt. Wat is jouw favoriet?

Verblijf in het paradijs op de Marco Islands

De schilderachtige Marco Islands zijn een wereld op zichzelf. Waan je Tom Hanks in Cast away wanneer je tijdens een kanotocht pauzeert op een onbewoond eiland. Onderweg vaar je tussen mangroves en dat allemaal op het kristalheldere water. De gids vertelt je onderweg alles over deze boeiende omgeving. Mooier wordt het niet!

• 2.909

Reviews over accommodaties in Florida

geweldig

Jessica Stoevenbeld
    7-9-2018

geweldige vakantie gehad. prima hotel. enige minpuntje waren de queensize bedden. net iets te smal voor twee personen.zwembad prima glijbanen erg leuk. idrive busje goed idee kun je overal in en uitstappen. pretparken toch wel prijzig maar echt de moeite waard. in september schijnen de parken goedkoper te zijn. leuk om te shoppen in de outlet malls. auto huren naar de kust ook de moeite waard. tip wel met Tom Tom en er zijn tolwegen . vlucht met tui was geweldig. niet het idee gehad dat we lang in vliegtuig zaten.kortom top

Een echte aanrader!

Jel08
    5-9-2018

Mooi resort, leuke appartementen zeer ruim en van alle gemakken voorzien! Uitzicht op de jachthaven erg gezellig om te zien alle bootjes en bedrijvigheid. Vriendelijk personeel, goede parkeer mogelijkheden. Super gelegen vlakbij downtown old Naples en the Naples Pier. Zeker een aanrader

Prachtig huis, heerlijk privé zwembad

Peter
    15-8-2017

Heerlijke tijd gehad bij Van der Valk Lakeside resort. Prachtig huis. Groot en schoon. Het eigen zwembad is heerlijk. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam. In Amerika zijn de afstanden wel anders. Reken op één à anderhalf uur voor de disney parken en de bekende stranden (Clearwater Beach en Cocoa Beach).

Cindy van der steen
    3-7-2017

Goed verblijf wij hadden een 1 kamer studio geboekt maar omdat toen wij daar aan kwamen die nog niet gereed was kregen wij een 2 kamer toegewezen . Deze was voor ons 2 jes erg groot. De schoonmaak en handdoek wissel moesten wij door middel van een bordje op de deur aangeven ,anders wordt der niet gedaan . Het ontbijt was na 1 keer genoeg. Dit is echt niet veel bijzonders. Wij zorgde zelf wel voor ons ontbijt . Het ligt ideaal een de international drive waar je makelijk de lokale bus kan pakken .wij hebben der 13 dagen gezeten en ons super vermaakt