Costa Teguise

Op vakantie naar Costa Teguise? Costa Teguise is één van de drie grootste badplaatsen van Lanzarote en een goede uitvalsbasis om het eiland te verkennen. De zandstranden en het aangename weer trekken het hele jaar door toeristen. Omdat er aan de kust een windje staat, wordt er veel gewindsurft. De verkoeling van de wind zorgt ervoor dat het hier in de zomer ook goed toeven is.

Lees meer over Costa Teguise

We hebben een aantal aanbieders voor Costa Teguise voor je op een rij gezet:

vakanties Costa Teguise

We hebben een aantal aanbieders voor Costa Teguise voor je op een rij gezet:

Over Costa Teguise

Ben je op zoek naar een fijne vakantiebestemming op Lanzarote? Kies dan voor een vakantie in Costa Teguise. Costa Teguise is een van de drie grote badplaatsen op het eiland en het zal je dan ook niet verbazen dat de stranden de belangrijkste trekpleister zijn van dit stadje. Zowel in de zomer als in de winter is het hier aangenaam vakantie vieren. Je kunt vanuit Costa Teguise ook gemakkelijk de rest van Lanzarote ontdekken. Lees met ons mee over de to do’s tijdens je vakantie in Costa Teguise.

Als je een wandeling maakt over de boulevard, ontdek je al gauw de vijf belangrijkste stranden die de plaats rijk is. Op de grotere van deze stranden kun je gerust neerstrijken op een ligbedje met parasol en kun je bijvoorbeeld ook gebruik maken van faciliteiten als een toilet. Wil je liever een wat rustiger en natuurrijk strand? Kies dan voor Playa Ancla. In Costa Teguise staat er vaak een stevige wind waardoor windsurfen hier erg populair is. Cursussen voor zowel beginners als gevorderden zijn eenvoudig te regelen. Tijdens de warme zomermaanden zorgt de wind voor aangename verkoeling.

Wil je het eiland verder verkennen tijdens je vakantie in Costa Teguise? Dan is het een goed idee om een auto te huren. Als je op vakantie bent met kinderen is een bezoekje aan het Aquapark altijd een succes, maar je kunt ook kiezen voor een bezoekje aan het aquarium. Liever iets cultureels doen? Bezoek dan Teguise, de oude hoofdstad van het eiland. Tip: bezoek Teguise op zondag, want dan vindt er een grote markt plaats. Dichtbij Costa Teguise vind je verder het uitzichtpunt Mirador del Rio, de botanische tuin Jardin de Cactus en het grottenstelsel Jameos del Agua. Kortom: genoeg om te ontdekken in de nabije omgeving.

Ook het bijzondere landschap van Lanzarote is voor veel mensen een reden om dit eiland te bezoeken. Lanzarote is bedekt met bijna 300 vulkanen waardoor er een uniek maanlandschap is ontstaan. Wat verder rijden vanaf Costa Teguise vind je Nationaal Park Timanfaya. Hier kun je per touringcar een rondrit maken langs de verschillende lavavelden en kraters. Aan het einde van de tour kun je in Restaurant El Diablo genieten van een maaltijd die bereid wordt door middel van aardwarmte en hete luchtstroom.

Wil je nog meer informatie over een vakantie in Costa Teguise op Lanzarote? Lees dan ook eens dit blog. Benieuwd waar je kunt verblijven tijdens je vakantie in Costa Teguise? Neem dan een kijkje tussen ons aanboden wie weet vlieg jij binnenkort naar Lanzarote.

Weer & Klimaat Costa Teguise

Zeewatertemp (℃)19°19°19°19°19°20°20°22°23°23°22°21°
Dagen regen12456411025710

Reviews over Costa Teguise

• 7Johanna01-08-2019

leuk voor een weekje, auto wel gewenst

We verbleven in hotel Be Live Experience, de omgeving is gezellig met winkeltjes en restaurantjes, wel een touristengebied, parkeermogelijkheden in maart al beperkt laat staan in het hoogseizoen we hebben niet 1 keer bij het hotel kunnen parkeren, altijd in een achteraf straatje achter het hotel

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 5Fam. Wilkens14-07-2019

RENOVEREN de boulevard

Costa Teguise zelf heeft erg weinig te bieden. Een klein strand en een boulevard, die half opgebroken is. Om meer toeristen te krijgen zal er toch op korte termijn een renovatie plaats moeten vinden. Er is gelukkig wel een redelijk goede busverbinding, waardoor je toch nog iets van de omgeving kunt zien. Uiteraard is een auto huren ook een optie. Of een dagtrip maken, maar alleen in het dorp blijven is voor de ondernemende tourist geen optie.

• 4Uitgaanslevenn
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2019

• 6Fam. Bitter10-06-2019

Leuk voor één keer.

Gemoedelijke plaats. Leuk strand, restaurantjes en winkeltjes. Veel wind!

• 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 7Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2019

• 8PJG Borgers19-03-2019

Fantastisch verblijf van ruim een week gehad.

Gezellige boulevard die ook voor minder goed lopende voetgangers prima toegankelijk is en het openbaar vervoer is eveneens goed verzorgd.

• 7Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 8Johan Ceulemans19-02-2019

Verassend mooie omgeving, Costa Teguise!

Normaal gingen we elk jaar naar Playa Blanca, onze eerste keer naar Costa Teguise viel erg in de smaak! Teguise is kleiner dan Playa Blanca en ook kleiner dan Playa Del Carmen, wél winkels en gezellig restaurant-pleintje waar elke week een marktje is... gezellig! We huurde een wagen in het centrum bij een lokale dealer. Drie dagen voor iets méér dan honderd euro. Héél het eiland nog eens verkend, was vier jaar geleden. Goede wegen naar het oude centrum van Teguise, vóór de wekelijkse markt van ambachtelijke spulletjes... we gaan zéker nog eens terug,,,!

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2018

• 8Dennie Berns30-11-2018

Heerlijk eiland om te relaxen

Costa Teguise is een kleine badplaats op Lanzarote en heeft als een van de weinige plaatsen gele strandjes. Er zijn in het centrum ruim voldoende restaurants en een aantal bars waar je je prima kunt vermaken. De kwaliteit van de restaurants is over het algemeen prima. De sfeer is relaxed en (in November) niet te toeristisch. Als je meer wil zien van het eiland (kan ik wel aanraden), dan is een huurauto de beste optie. Excursies zijn prijzig en het OV beperkt zich tot de badplaatsen. Een van de hoogtepunten van het eiland vonden wij het nationale park Timanfaya. Je mag helaas niet zelf rijden maar vanuit de toeringcar zie je ook erg indrukwekkende zaken.

• 7Uitgaanslevenn

november 2018

• 9miranda09-07-2018

Gezellige plaats

Costa tequise is een hele leuke plaats, niet zo heel groot, maar wel gezellig. Echt spaans, leuke winkeltjes, veel terrasjes. Wij hebben een paar keer wat gedronken, en geluncht bij de Beach Club, en bij Bachus, was heerlijk eten en bij alle twee vriendelijke bediening, en niet duur Wij hadden wel last van de wind, toch wel 10 dagen windkracht 6 gehad, schijnt vooral in juni en july te zijn. Maar wij komen hier zeker terug.

• 10Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 8Marielle & Roger20-06-2018

Een mooie ontspannen vakantie!

Costa Teguise is een badplaats met veel strand gelegenheid. Voor een gezellig avondje uit, ga je naar Plaza Pueblo Marinero! Rondom dit pleintje vind je diverse goede restaurants en barretjes (Hook!!). Wij hebben vanuit Costa Teguise alle bezienswaardigheden bezocht met een huurauto, terwijl de mogelijkheden van het openbaar vervoer ook goed zijn. Een retourtje Arrecife kost per persoon 2.80 euro. Het eiland is niet al te groot dus de busritten duren ook niet al te lang. Tijdens ons bezoek was het ook nog geen hoog seizoen, dus qua drukte viel het erg mee. De grotten en het nationale park zijn absoluut de moeite waard van het bezoeken!!

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Michaël17-02-2018

Rustig

Veel winkeltjes leuke restaurants en rust

• 6Cultuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 9Marga van de Glind- Zijp24-01-2018

Erg schoon en gezellig klein plaatsje.

Ze hebben een mooie boulevard aangelegd waar langs je prima kan wandelen langs de kust. Wij deden dat iedere dag. Met busje van hotel naar het centrum laten brengen en langs de boulevard terug wandelen. Onderweg zijn er bankjes om te rusten en een restaurant om wat te drinken.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving