Playa del Carmen

Playa del Carmen

8.4Fantastisch

Op vakantie naar Playa del Carmen? De spierwitte stranden, de knalblauwe zee en het relaxte Mexicaanse sfeertje maken Playa del Carmen tot een ideale vakantiebestemming. Je kunt hier slapen in mooie resorts, snorkelen, heerlijk Mexicaans eten en leuke uitjes maken. De beroemde Maya-stad Chichén Itzá ligt bijvoorbeeld vlakbij en is zeker een bezoekje waard.

Lees meer over Playa del Carmen

We hebben een aantal aanbieders voor Playa del Carmen voor je op een rij gezet:

vakanties Playa del Carmen

We hebben een aantal aanbieders voor Playa del Carmen voor je op een rij gezet:

Over Playa del Carmen

Playa del Carmen is een toeristische plaats aan de oostkust van Mexico nabij Cancún aan de Caribische Zee. Playa del Carmen beschikt over een prachtig schoon strand met palmbomen en is dan ook een populaire bestemming voor een ontspannen vakantie. De zee is zeer helder, waardoor je hier goed kunt duiken en snorkelen.

Een strandvakantie met een Mexicaans tintje

Het kost je ongeveer twaalf uur als je vanuit Nederland naar Playa del Carmen vliegt. Waarschijnlijk vlieg je dan naar Cancún, op zo’n uur rijden van Playa del Carmen. Playa del Carmen staat ook wel bekend als een rustiger alternatief voor het massale Cancún. Maar ook in Playa del Carmen kun je goed uitgaan en genieten van een heerlijk avondje uit.

Het is in Playa del Carmen het hele jaar door tropisch warm met temperaturen rond de 30 graden Celsius. Sommigen omschrijven Playa del Carmen als een droombestemming vanwege de exotische planten en dieren die je hier vindt. Voor een leuk uitstapje kun je met de boot naar Isla de Cozumel, een klein eilandje vlak voor de kust. Maar ook om de rest van Mexico te verkennen is Playa del Carmen een goede uitvalsbasis. Aanrader is het om een bezoekje te brengen aan de Maya-ruïnes.

Weer & Klimaat Playa del Carmen

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)28°29°30°31°33°32°33°33°33°31°29°28°
Min. temp. (℃)16°17°19°20°22°23°22°22°21°21°19°19°
Zeewatertemp (℃)26°27°26°27°28°28°29°29°30°29°27°27°
Dagen regen000100000000

Reviews over Playa del Carmen

• 9Guido Ickx06-11-2019

leuke vakantie met leuke uitstappen

12 daagse vakantie gehad met leuke uitstappen vriendelijke mensen (Maya,s ) tegen gekomen komen zeker nog eens terug

Gereisd met partner in oktober 2019

• 10Mariska29-06-2019

Veilig, netjes, vriendelijk en schoon

Veilig, netjes, vriendelijk schoon

• 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Marita30-05-2019

Leuk, sfeervol, warm....

Playa del carmen is een levendig toeristenplaatsje, met veel winkels, terrasjes en restaurants. Je wordt er bijna de winkels ingetrokken, en iedereen heeft voor jou een speciale prijs. Bediening op terrasjes is goed. Het is er echter te warm om de hele dag rond te sjouwen.

• 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

mei 2019

• 8Hubert25-04-2019

Gaan zeker nog eens terug.

Goed weer vanaf ca. Febr./Maart met geen of heel weinig regen. Veel bezienswaardigheden tav Maya cultuur. Vriendelijke mensen op het resort (Riu Playacar) en daarbuiten. We voelden ons overal veilig.

• 8Cultuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 9Eric05-01-2019

Fantastich

Aan het hotel is het zeer veilig .zeer mooi stranden. Als je naar stad wil kun je te voed gaan 2. Tal km.met de taxie 20. Dollar geen en terug .je kan daar aan het strand lichzetel huur met paraplu voor niet veel geld .er zijn daar zeer mooi winkels en restaurants en. Koffie bars veel café. En zeer gezellig .er zijn veel winkels met zilver kettingen en veel. Meer zeer plezant om dag door te brengen .

• 9Uitgaanslevenn

december 2017

• 10Dewy24-11-2018

Wij willen terug, vakantie om nooit te vergeten!

25 oktober vloog ik samen met mijn beste vriendin naar mexico voor 16 dagen. Wat hebben wij daar de tijd van ons leven gehad. We verbleven in RIU playacar, een echte aanrader. Super aardig en vrolijk personeel. En over de luxe niks te klagen. Elke avond iets te doen voor jong en oud. Het uitgaans leven voor jongeren in de stad is top, 7 dagen per week zijn de discotheeks open. Coco bongo moet je echt minimaal 1x heen tijdens je verblijf. Voor 1000 pesos ben je binnen en kan je drinken wat je wil. In dezelfde straat zitten ook palazo en mandala ook 2 aanraders. Hou je meer van de natuur, zit je in playa del carmen ook zeker op zijn plek! Duiken, maya tempels bezoeken, er in keus genoeg. Binnen 20 minuten met de boot, sta op het eilandje cozumel, waar je de natuur kan bekijken op een scootertje of kan gaan snorkellen zoals wij, tussen de vele vissen!

Wij hebben gehuild omdat we weer naar huis moesten. Maar gaan zeker nog eens terug!

• 10Sfeer in stad
    • 10Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in oktober 2018

• 8Carola18-11-2018

Heerlijk!

Mexico is heerlijk! Een land met veel cultuur. Het weer in januari/februari is niet altijd super warm. Wij hadden een frisse wind en af en toe regen. Midden op de dag korte broeken weer, maar 's ochtends en 's avonds soms fris. Playa del carmen heeft een super gezellig straatje, waar je iedere avond prima kan vertoeven.

• 6Zorg voor natuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in februari 2018

• 9Monique15-11-2018

Fantastisch geweldig

Fantastisch land.wil graag weer heen

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in maart 2016

• 9Mariska15-11-2018

Lekker weer lieve mensen de bewoners, Playa del Carmen is een gezellige winkel centrum met leuke souvenirs van wel 2kilo meter lang en lekkere eet tentjes we zijn in tequila riu al 5keer

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in mei 2016

• 8Ian & Sandra15-11-2018

Een kleurrijk en bruisend toeristenstadje

Dit was de derde keer in 12 jaar dat we in Mexico waren waarvan de laatste 2 x in Playa de Carmen.

In tegenstelling tot sommige negatieve geluiden over criminaliteit en bende oorlogen hebben wij hier gelukkig niets van gemerkt. Wij voelden ons veilig.

Wel is 't aanbod van drugs op straat toegenomen, maar dan ook mondjesmaat wordt je zo'n 1 x per dag aangesproken. Laten je gelijk met rust als je geen interesse hebt.

Helaas wordt je ook hier tegenwoordig tot horendol aangesproken, je wandelweg blokkerend haast iedere winkel naar binnen getrokken. Voor sommigen vervelend, maar negeren en niet reageren helpt wel.

Al met al blijft Playa del Carmen een gemêleerd, kleurrijk en bruisend toeristenstadje met voldoende vermaak en niet te dure versnaperingen.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur