header
Piemont

Piemont: aan de voet van de bergen

Het Italiaanse Piemont heeft haar naam te danken aan de ligging en is Italiaans voor ‘aan de voet van de bergen’. In het Noordwesten van Italië ligt deze nog vrijwel onontdekte regio met betoverende plaatsen zoals Turijn. Samen met Toscane is het de beste wijnstreek van Italië.

Inspiratie voor Piemont

Typisch Piemont

Maak kennis met de regio

De 5 beste campings

Voor een ideale vakantie in Piemont

De vijf beste hotels

Voor een heerlijk verblijf

Vijf keer typisch Piemont

Dit moet je zien

Typisch Piemont

Wintersport of zonvakantie

Daal af van de Olympische pistes bij een van de grote internationale skigebieden, geniet van een ontspannen vakantie aan het water, ontdek de cultuur op de Barromeïsche eilanden of geniet van een actieve fietsvakantie. In de veelzijdige regio is er voor iedere vakantieganger wat wils.

Vind de cultuurschatten

Door de rijke geschiedenis van deze regio staat Piemont bekend om de vele kunst- en cultuurschatten. Bezoek de barokke gebouwen van Turijn en bekijk de bouwwerken uit de Renaissance en de Middeleeuwen in de gehele regio.

Barromeïsche Eilanden

Piemont is voor een groot gedeelte nog een onontdekte regio voor toeristen. Een echte trekpleister zijn echter de Borrameïsche Eilanden in het Lago Maggiore. Bezoek het betoverende Isola Bella: een waar barok eilandpaleis.

Smaakvolle keuken

De Piemontse keuken kenmerkt zich door de smaakvolle witte Alba truffel uit het heuvelachtige grondgebied van de regio. De truffel wordt geschaafd in dunne plakjes om een ware smaaksensatie aan ieder gerecht toe te voegen.

Betoverende wijnstreek

Net als Toscane staat Piemont bekend als de beste wijnstreek van Italië. Bezoek de karakteristieke wijngaarden in het heuvellandschap van Langhe en Roero en laat je smaakpapillen betoveren door de rode wijnen van de Nebbiolo druif. De bekendste daarvan zijn de barolo en barbaresco.

De 5 beste campings

Het kleine Internazionale Paradis

Deze kleine camping ligt aan het Lago Maggiore meer en heeft een klein kiezelstrand. De tuin van de camping wordt goed bijgehouden en zorgt voor een gezellige sfeer. Het dorpje Cannobio is op loopafstand. Hier vind je veel restaurants en is een uitvalbasis voor veel leuke tripjes met de boot of trein.

Rustieke Camping Solcio

Vlakbij het dorpje Solcio, in het zuidelijke deel aan het Lago Maggiore, ligt camping Solcio. De camping ligt in een rustige omgeving en je wordt alleen gestoord door de kerklokken van het dorp. Het is een ideale locatie voor uitstapjes in de regio.

In de natuur Tenuta Squaneto

De camping is een leuke en kleine gezinscamping. Het is gelegen in een prachtig natuurgebied en de weg ernaartoe, met haar smalle wegen, is op zich al een groot avontuur. Door de natuurlijke ligging vind je er optimale rust. Wil je er toch even op uit? Binnen 45 minuten ben je al bij zee of bevind je je in de mooie wijnstreek van Alba.

Lekker actief op Continental Lido

Alleen al door de prachtige omgeving is het de moeite waard. Camping Continental Lido ligt aan een klein meer, verscholen tussen het groen. Het enthousiaste animatieteam en de mogelijkheid tot voetballen, tennissen en hiken maakt dat de kinderen zich goed zullen vermaken. In de omliggende dorpen is een groot aanbod van winkels en restaurants.

Conca d'Oro

Conca d’Oro is gelegen aan het Lago Maggiore en heeft een eigen strand. Het ondiepe meer is ideaal voor kinderen om in te zwemmen en door het leuke animatie team is er genoeg te doen. Maar ook zonder kinderen is dit een prima camping, midden in de prachtige natuur. Het mooie kleine plaatsje Stresa ligt niet ver van de camping vandaan.

De vijf beste hotels

Hotel Simplon

Het viersterrenhotel Simplon ligt in Baveno en staat bekend om het vriendelijke personeel, het uitgebreide ontbijtbuffet en een mooi zwembad. De klassiek ingerichte kamers zijn netjes, schoon en passen bij de sfeer van het hotel. Ze bieden je al het comfort dat je nodig hebt tijdens je trip.

Hotel Grand Dino

Het luxe viersterrenhotel Grand Dino ligt aan het prachtige Laggo Maggiore in Baveno. In de twee zwembaden, bubbelbaden en op de grote ligweide word je op je wenken bediend. Zin in actie? Wandel naar de boulevard en boek een rondvaart over het meer of neem een verfrissende duik vanaf de aanlegsteiger.

Hotel Royal Stresa

In Stresa ligt het karakteristieke driesterrenhotel Royal Stresa met uitzicht op de Borromeische eilanden. Het hotel biedt schone kamers, vriendelijk personeel en het eten is verrukkelijk. Zin in een waanzinnig mooie wandeling? Binnen tien minuten ben je via een betoverende route in het pittoreske stadje Stresa.

Hotel Della Torre

Op zoek naar een ontspannen vakantie? In het goed onderhouden driesterrenhotel Della Torre kom je volledig tot rust. Tip: vraag om een kamer met balkon met uitzicht op het Lago Maggiore. Met een kwartiertje wandelen ben je in het centrum van Stresa waar zich tientallen leuke winkels en restaurantjes bevinden.

Hotel Grand Bristol

Het viersterrenhotel Grand Bristol ligt aan het Laggo Maggiore en op steenworp afstand van het gezellige Stresa. Het ontbijtbuffet is zonder meer een luxe toevoeging aan je vakantietrip. Vanuit de ontbijtruimte heb je ook nog eens uitzicht over het meer. De schone kamers zijn in Italiaanse sferen ingericht.

Vijf keer typisch Piemont

Isola Bella

Isola Bella is een van de betoverende eilanden in Piemont met mooie winkels, kraampjes en restaurants. Slenter door de typische Italiaanse straatjes en bezoek de gezellige, kleine boulevard met knusse terrassen.

Isola dei Pescatori

Het kleine en sprookjesachtige Isola dei Pescatori is net als Isola Bella een van de indrukwekkende eilanden in de regio. Wandel door de smalle straatjes en geniet van de Italiaanse keuken bij een van de lokale restaurants. Met de veerdienst kom je gemakkelijk op dit eiland.

Isola Madre

Isola Madre is minder bekend dan de eilanden Bella en dei Pescatori, maar zeker de moeite waard om te bezoeken. Op dit eiland is een schitterend tuinenpark aangelegd en in het midden vind je een sprookjesachtig landhuis met een eeuwenoude eik.

Museo Egizio

In Turijn vind je het Museo Egizio; het museum met de grootste Egyptische collectie buiten dat van Caïro. Ontdek de eeuwenoude sfinxen en waan je in het leven van de oude farao’s. Je krijgt hier een goede indruk van de schatten van de Egyptenaren.

Giardini Botanica Villa Taranto

De Schotse kapitein Neil Mc Eacarn stichtte in 1931 een prachtig park, namelijk de botanische tuin van Giardini Botanica Villa Taranto. De villa ligt nabij de oever van het Lago Maggiore en is de grootste attractie van Verbania. De tuin staat vooral bekend om de in- en uitheemse planten en de enorme collectie bomen.

Sorteren

vakanties Piemont

Reviews over accommodaties in Piemont

Heerlijke camping met prachtig meer

Heidi
    3-9-2018

Echt een camping die helemaal klopte....

Stacaravan in leuk straatje met genoeg ruimte en leuke sfeer. Het meer is echt super, ook zeker voor kleine kinderen omdat het lang ondiep is en erg schoon.

Restaurant goede prijs/kwaliteit verhouding. Veel leuke plaatsen in de buurt. Elke ochtend voetbal voor de kids.

badmuts is nadeel en niet kunnen drinken of eten bij zwembad vond ik ook jammer. Maar al met al echt een hele fijne gezinscamping!!

Geweldig, doorgaande weg is heel jammer!!

A van Dijk
    13-8-2018

Prachtig uitzicht op het meer, mits je aan de voorkant zit. Groot appartement met 2 badkamers. Fijn balkon. Wij zaten op de 6e verdieping en hadden fenomenaal uitzicht.

Heel groot nadeel: het lawaai van de auto’s. Dat hoor je ook op 6 hoog heel goed.

Missinne Gwenny
    26-7-2018

1 week verbleven in dit zalig hotel. Neem zeker kamer met Meerzicht. Nog nooit zo een fantastisch uitzicht gehad. Recht uit je bed over het meer en de boten kijken. Propere kamer met zalige airco. Bij 36 gr zeer aangenaam. Personeel was super vriendelijk. Wij hadden half pension en wanneer we iets niet lustten konden we dit gewoon veranderen zonder probleem. Super service. Ontbijt miste misschien spek met eitjes maar voor de rest was alles aanwezig. We komen zeker terug.

Marion B.
    23-7-2018

Een heerlijke week vakantie gehad in Mergozzo. Personeel Hotel Due Palme heeft me warm ontvangen. N mooie kamer met balkon, schoon en verzorgd. Het eten was fantastisch. Ontbijtbuffet voor elk wat wils en diner op het terras boven het meer Lago Mergozzo.

Ik was hier op vakantie om als verrassing de verjaardag van m'n kleinzoon te vieren. Vanuit de camping kon geen taart besteld worden, maar het personeel van hotel Due Palme heeft ervoor gezorgd dat deze oma MET taart naar haar kleinzoon kon. Fantastisch wat een meedenkers. Bedankt voor deze fijne week.

Geweldig

Johan
    10-1-2016

Hele leuke en stille camping. Lekker kleinschalig maar toch in de buurt van leuke plaatsen.

Camping was voor ons precies wat we zochten: rustig maar met leuk zwembad en kleine bar waar je iets kon eten of drinken.

Aardige eigenaren, erg behulpzaam en vriendelijk.

Al met al is dit een goede locatie voor gezinnen met jonge kinderen die op zoek zijn naar een rustige vakantie.

Mensen met oudere kinderen, op zoek naar animatie, spectaculaire zwembaden met wildwaterbanen of teams die de hele dag de kinderen bezig houden moeten hier niet naar toe gaan.