Stresa

Reviews over Stresa

Ideale stad voor vakantie aan Lago Maggiore

LS
    23-7-2018

Stresa is een gezellige mooie stad. Mooie oude hotels langs de boulevard. Absoluut geen vergane glorie. De oude binnenstad heeft veel restairants en toeristische winkels. Heerlijk om doorheen te slenteren. Een prima plaats om te verblijven. Hiervandaan nu je gemakkelijk naar de eilanden varen. Ook een prachtig park aan het eind van de boulevard : parco pallavicino met oude bomen, prachtige bloemen en een aantal dieren (tegen betaling te bezoeken). Je kan in Stresa ook in het meer zwemmen. Er zijn gedeeltes met kiezelstrand. Overweeg je een verblijf aan het meer? Kies dan voor Stresa !! Cannobio is ook een geschikte plaats. Ga niet naar Verbania of Baveno, daar ben je op een aantal restaurants en boulevard zo uitgekeken.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Rustig, ideale uitvalsbasis om Lago te ontdekken

Temaromi
    10-9-2017

De vroegere grandeur wordt nog weerspiegeld door de vele hotels uit de Belle Epoque tijd. Super gerenoveerd. Niet te vergelijken met de oevers aan het Garda- of Comomeer. Eerder een ouder, rustiger publiek. Voor een gematigd actieve vakantie waarvan je uitgerust terug komt. Wie zwaar wil feesten, zit hier aan het verkeerde adres.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Leuke vakantie voor 1 week!

H. Smits
    25-7-2017

Stresa heeft diverse mogelijkheden: bezoek Mottarone (gondellift) met Alpyland (rodelbaan) en stoeltjeslift. Diverse boottocht mogelijkheden. Vergeet zeker niet de 3 Boromeïsche eilanden te bezoeken met de paleizen en zeer mooi aangelegde tuinen. Stresa heeft leuke winkeltjes, veel restaurantjes, terrasjes etc. in diverse prijsklasse. Wandelboulevard langs het Lago Maggiore voor een rustige wandeltocht. Dus hier geen winkeltjes, maar slechts een enkel restaurantje. Dagtocht Milaan met trein (station in Stresa) is aan te bevelen. Ook de moeite waard de Lago Maggiore Express. Trein, panorama trein en boottocht vanaf diverse plaatsen aan het Lago Maggiore mogelijk. Kan in 1 dag! Wil je de diverse plaatsen bezoeken of eilandjes ga dan voor 2 dagen. Parkeren is zoals bij de vele Italiaanse meren vaak een probleem. Vaak betaald parkeren. Neem gewoon vaker de boot.

Gezellige toeristenplaats

Frank
    7-1-2017

Sfeervol, niet al te groot centrum met veel leuke terrasjes. Vanaf de boulevard veel mogelijkheden voor excursies met de veerboten. Even buiten het centrum voldoende mogelijkheden om gratis te parkeren!

Gereisd Met partner in augustus 2016

Prachtige plaats.

J.van Jeveren
    25-6-2016

De Borromee eilanden zijn een must en de boulevard nodigt uit , om te wandelen, met af en toe een pauze, om van het uitzicht te genieten. Vanuit Stresa zijn prachtige autoritjes te maken, of en tocht met de Cento Vallytrein, naar Locarno en vandaar met de boot (duurt 3 uren) over het meer terug. Deze dagtocht is bij elk reisbureau , in Stresa te boeken. Op woensdag met de boot van Stresa naar Luino, de grootste weekmarkt van Noord Italië.

Gereisd Met vrienden in juni 2016
Stresa scoort een 8,8 uit 10, op basis van 57 reviews