Parijs is de hoofdstad en regeringszetel van Frankrijk en heeft inclusief buitenwijken ruim 12 miljoen inwoners. Parijs is een van de vier wereldsteden en een populaire bestemming voor een citytrip. Liefhebbers van kunst, cultuur, mode, winkelen of lekker eten komen hier ruimschoots aan hun trekken.

1.021

1.882

vakanties Parijs

We hebben een aantal aanbieders voor Parijs voor je op een rij gezet:

De Jong Intra
De Jong Intra
Effeweg Busreizen
Effeweg Busreizen

Over Parijs

Bezienswaardigheden in Parijs

Parijs is op zeven heuvels gebouwd en wordt in tweeën gedeeld door de rivier de Seine. De hoogste heuvel van de stad is tevens een van de leukste wijken van Parijs: Montmarte. Hier geniet je van een prachtig uitzicht over de stad en al haar bezienswaardigheden.

Het centrum van Parijs is een aaneenschakeling van monumentale gebouwen waarvan de Eiffeltoren ongetwijfeld het meest bekend is, maar minstens even imposant zijn de Arc de Triomphe, het Louvre en het Centre Pompidou. Of wat dacht je van de Notre-Dame, de Sacré-Cœur, het Picassomuseum of de Bois du Boulogne ? Parijs omvat eenvoudigweg teveel kerken, musea, pleinen en parken om hier allemaal te noemen. Parijs is dan ook niet in een paar dagen te ‘doen’. Parijs is een stad waar je terug blijft komen en niet alleen om alle sites te zien, maar juist omdat een stedentrip naar Parijs zo veelzijdig is. Ook een uitstapje naar Disneyland Parijs is bijvoorbeeld zo gemaakt tijdens een vakantie in Parijs.

Shoppen of een avondje uit in Parijs

Parijs is bekend vanwege de winkelmogelijkheden en op het gebied van mode kun je hier dan ook werkelijk alles vinden. Behalve shoppen kun je ook heerlijk eten in Parijs. In totaal zijn er ruim 8000 restaurants, uiteenlopend van driesterrenrestaurants tot aan vele bistro's en cafés.

Het nachtleven is Parijs is levendig en ‘s avonds wordt de magie van de stad versterkt door de prachtig verlichte gebouwen. Er zijn verschillende bars en nachtclubs in Parijs waarvan De Moulin Rouge en Le Lido de beroemdste zijn.

Het klimaat in Parijs is gematigd. De gemiddelde temperaturen schommelen tussen enige graden boven 0ºC in de winter tot ruim 20ºC in juli en augustus. Parijs is een stad vol festivals en bijzondere feesten. In november wordt bijvoorbeeld jaarlijks het Festival Blues sur Seine gehouden. Overal rond de Seine worden dan miniconcertjes gegeven die voor een hele bijzondere sfeer zorgen waarvan zelfs de niet-blues liefhebbers zullen genieten.

Weer & Klimaat Parijs

Dagen regen171416151513111212141516

Reviews over Parijs

• 8nan06-02-2020

voor herhaling vatbaar

Openbaar vervoer prima geregeld. Met een mobilispas voor 7.50 per dag reis je de hele stad door .te koop bij elk metrostation in de automaat of aan het loket.Paris visite card heb ik niet gekocht . De kortingen die je krijgt vond ik niet de moeite waard. Louvre is een super museum. Koop vooraf een kaartje ,anders sta je mega lang in de rij. Ik had een kaartje met een tijdslot . Op het tijdslot wordt niet gelet,je kunt dus gewoon eerder naar binnen . de 1e zondag van de maand is de champs elysees autovrij. Ik vond het bijzonder,een autoloze zondag midden in parijs . Als je van hamburgers houdt ga dan langs "five guys" .Te vinden op de champ elysees en ook op het gare du nord .Super hamburgers!!!!!

• 8Cultuur

Alleen gereisd in januari 2020

• 8K Roel01-01-2020

Mooie ervaring.

Voor ons eerste keer in Parijs. Overweldigend mooi. Het mooiste vond ik de Jardin de Tuilerien. Hadden ons alleen beter voor moeten bereiden mbt het metro netwerk, indeling van de stad ivm het verdwalen en de tickets van te voren voor de high lights, overal zeer lange wachtrijen. Pas op vd omsingelende groepjes verkopers van sierraden en eiffeltorentjes. En zakkenrollers.

Verder kom ik zeker nog eens terug!

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2020

• 9Eric Brunings25-10-2019

blijft een heerlijke stad.

opvallend meer bedelaars dan in het verleden

• 9Omgeving
    • 7Sfeer in stad

oktober 2019

• 9Marienne28-08-2019

J'aime Paris, c'est mon favorite

Paris est tres belle! Manger dans les restaurants au Paris est tres bien aussi!!

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Leo28-08-2019

Loved it!

Must visit ofcourse the Eiffeltower, and a little restaurant called L'atelier Willy. Lovely architecture, made so many nice pictures! Very busy nightlife, little warning: watch your wallet and be aware of drunk people :)

• 7Zorg voor natuur

Alleen gereisd in augustus 2019

• 8Dennis Smit09-08-2019

Heerlijke stad!

Op onze terugweg naar Nederland een camping nabij Parijs geboekt en een dag de stad in. Hop on hop off busticket gebruikt met haltes bij alle toeristische trekpleisters. Een heerlijke manier om deze bruisende stad goed te leren kennen. Einde van de dag nabij de Notre Dame op een terrasje zitten eten. Kinderen vonden het ook geweldig! Voor herhaling vatbaar!

• 9Uitgaanslevenn
    • 5Zorg voor natuur

augustus 2019

• 7Maike24-07-2019

Hele fijne gezellige en romantische sfeer

Een bezoekje brengen aan de Latino buurt achter de Notre Dame. Daar kun je ook lekker kaasfonduen. Met alle zekerheid naar de boekenwinkel Shakespeare & Company gaan.

• 8Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in september 2018

• 9Bas14-07-2019

Geweldig

De mooiste stad ter wereld in mijn ogen. Ook direct de stad van de liefde dus zeker een aanrader om met partner heen te gaan. De opties in deze stad zijn eindeloos, van de Eiffeltoren tot het Louvre en noem maar op. Parijs is 1 van die magische plekken die je voor je doodgaat nog een keer bezocht moet hebben.

• 10Omgeving

Gereisd met vrienden in maart 2018

• 8Dorine24-06-2019

Liefde voor de stad van de liefde

Afgelopen april maakten we een tripje naar Parijs (3 dagen) en verbleven in het Apogia hotel, ongeveer 45 minuten van het centrum. Ondanks dat het niet echt dichtbij het centrum lag, was het wel goed bereikbaar met een bus die voor de deur van het hotel stopte. Daarnaast was het ook niet duur. Het eten daarentegen was niet erg hoogstaand. Het ontbijt was inbegrepen en wel oke, het avondeten leek ons te duur en had niet erg goede reviews. Naast het hotel hadden we verder een bijzonder leuke tijd in Parijs. Op de laatste dag maakte we een boottocht langs alle bezienswaardigheden terwijl we een luxe diner genoten. Dit was een zeer succea, ondanks de hoge prijs.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in april 2019

• 9Ester Dekker10-06-2019

Erg mooie stad!

Vriendelijke mensen, gezonde en goede omgeving. Veel te doen en overal is makkelijk te komen!

• 7Cultuur

Gereisd met partner in mei 2019