Dit zijn de 23 beste campings aan zee in Nederland

Redactie - 9 maart 2021

Dit zijn de 23 beste campings aan zee in Nederland

Redactie - 9 maart 2021

Het wordt heerlijk weer! Waar vier je dat nu het allerbest? Neem een paar dagen vrij en geniet op een van de beste campings aan zee in Nederland. Wij hebben 23 topcampings in Nederland voor je geselecteerd, allemaal geweldig beoordeeld door mede vakantiegangers!

Deze lijst is medio maart 2021 geüpdatet op basis van de op dat moment meest recente review data.

1. Camping Janse

Camping Janse in Zoutelande scoort zeer hoog en dat is niet gek. De camping is altijd schoon, ruim opgezet en direct aan het strand. Voor de kinderen is er altijd wat te doen! Voor een lekker hapje eten ga je naar strandtent Neptunus. Of ontdek de mooie fietsroute naar Vlissingen. Zo geeft Willem zijn verblijf een 10 en schrijft:

“Super campingbaas en familie ook het personeel is super gezellige camping waar ik altijd weer thuis kom. Mooie groene plaatsen. Dicht bij het strand. Zeer super schoon sanitair met alles aanwezig. Er is boekenleen in verschillende talen en een speelzolder.”

2. Camping Hoeve Ons Lust

Deze mini camping in Noord Holland heeft 30 kampeerplaatsen en aan de voet van de duinen tussen Den Helder en Julianadorp aan Zee. Geniet volop van rust en ruimte! Marleen was erg enthousiast over haar verblijf op Camping Hoeve ons Lust en schrijft:

“De gastvrouw is heel vriendelijk en bereid je in alles te helpen. Zo werd er voor mij direct een huurfiets geregeld die op de camping werd afgeleverd! Camping incl sanitair is heel schoon. Wifi verbinding werkt heel goed. Het strand is zeker aan te lopen. Mooi gebied om te wandelen en te fietsen. Zeker de moeite waard!”

Camping De Driesprong
3. Camping De Driesprong

Deze vakantieganger beoordeelt zijn verblijf met een 10 en schrijft: "Wat een heerlijke plek! Uitstekend verzorgd, mooi sanitair, mooie plekken, leuke speelmogelijkheden voor de kinderen. Vriendelijke eigenaren! Ligging kort bij zee is fantastisch. Makkelijk te lopen naar het strand en voor een wat langere wandeling is Domburg ook prima te doen via het strand of de duinen."

Bekijk Camping De Driesprong

4. Minicamping De Broodkist

Op Minicamping De Broodkist hoef je je geen moment te vervelen! De kids kunnen gratis een rondje op een pony rijden, een potje tennissen of voetballen. Zo scoort de camping een 10 op kind vriendelijkheid. Veel gasten willen hier dan ook iets over kwijt, zo schrijft meneer van Dijk in een review:

“Een erg nette en gezellige camping geschikt voor alle doelgroepen. Het sanitair is erg schoon en goed onderhouden. De service op de camping was boven verwachting. Bij aankomst een lekkernij uit de regio, broodjes service, groot speelhok en speeltuin voor kinderen en er werd op verschillende dagen iets georganiseerd. Een erg fijne en nette camping.”

Camping Minicamping Houtenburg

5. Minicamping Houtenburg

De sfeervolle Minicamping Houtenburg in Zoutelande ligt op een steenworp afstand van het strand van Zoutelande. En vervelen doe je niet! De eigenaren organiseren zelf wekelijks activiteiten: een huifkarrentocht voor de kids en een borreluurtje voor volwassenen. Vincent komt zeker terug:

“Wat een fijne camping! Fijne plekken, goed sanitair, leuke speelgelegenheden voor jongere kinderen. En hele aardige en behulpzame eigenaren. We komen zeker terug!”

Camping Weltevreden
6. Camping Weltevreden

Camping Weltevreden wordt een pareltje aan de Zeeuwse kust genoemd. Het wordt op alle punten goed beoordeeld, maar gasten zijn vooral erg te spreken over de ligging: 'Zeer schoon sanitair, prachtige staplaatsen. Houten vlonders om een schoon en droog terras mee aan te kunnen leggen. Erg vriendelijke en behulpzame gastheer. Heerlijke verse broodjes te koop. Pal achter de duinen van één van de mooiste stranden van Nederland. Niet verder zoeken.'

Bekijk Camping Weltevreden

7. Camping De Kiekendief

Met Zoutelande om de hoek en met zicht op de hoogste duinen van Nederland, scoort Camping De Kiekendief een 9 op de ligging! Geen wonder dat deze in het lijstje staat van de beste campings aan zee. Martin schrijft hierover:

Camping de Kiekendief is een kleinschalige, uitstekende camping: mooie ligging in de buurt van het strand in Dishoek, erg schoon, gezellig en zeer gastvriendelijk! Prachtige fietsmogelijkheden en dichtbij Middelburg en Vlissingen.”

8. Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

Verblijf je liever in een B&B? Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek heeft beiden! Deze vakantieganger vindt dit een topcamping: “Wij vonden hier alles wat we van een camping verlangen. Grootte plaatsen, modern en net sanitair, een perfecte grasmat, rust, autovrij, plukweide en theeschenkerij zijn leuke pluspunten. Voor de kinderen is ook ruimte voorzien om te spelen.”

Minicamping 't Hommeltje
9. Minicamping 't Hommeltje

Ook Camping 't Hommeltje scoort goed op kindvriendelijkheid. Sarina zegt hierover: "Heel lieve mensen. Mooie camping. Alles netjes en goed onderhouden. Veel speelgoed voor de kinderen. Zandbak, schommel, speelhuisje, voetbalveld. Schoon. Leuk de ijscofiets. Goede bakker en jumbo op tien min fietsen. Kortom, niet twijfelen. Darten, pingpong, strand, spelletjes die je kan gebruiken. Ruime plekken."

Bekijk Minicamping 't Hommeltje

10. Minicamping Shalom

Deze minicamping in Oostkapelle is een gezellige camping gelegen aan de bosrand met het strand op loopafstand. Deze gasten beoordelen Minicamping Shalom maar liefst een 10! In hun review geven ze uitleg:

Heerlijke mini camping, mooi gelegen aan de rand van het bos. Je bent met 10 minuten lopen op het strand. Fijne plek voor ons als gezin om vakantie te vieren. Erg kindvriendelijk met trampoline, meerdere skelters, schuur met voetbal- en tafeltennistafel. Mooi sanitair gebouw, met wasgelegenheid (badje) voor baby’s.”

Beste campings in Nederland aan zee: Minicamping Victoria

11. Minicamping Victoria

Tussen Domburg en Oostkapelle vindt je Minicamping Victoria. Een leuke plek voor gezinnen met jonge kinderen én voor kampeerders die houden van rust en ruimte. Susanne ging je voor en schrijft:

“Rustige, prachtige camping met verharde camperplaatsen in en bij de pruimenboomgaard, zeer schoon en ruim sanitair en een heel vriendelijke eigenaar die zorg draagt voor zijn bedrijf.”

Minicamping de Vuurtoren
12. Minicamping de Vuurtoren

Minicamping de Vuurtoren is een moderne rustgevende minicamping, die van alle gemakken is voorzien. Sonja heeft een geweldige vakantie gehad en schrijft: "Een heel gezellige camping, grote staanplaatsen, modern en zeer proper sanitair, vriendelijke eigenaars, mooie locatie dichtbij het centrum en het strand van Westkapelle!"

Bekijk Minicamping de Vuurtoren

13. Camping de Vrijheid

Deze camping bevindt zich pal achter de duinen, vanaf de camping loop je zo een van de uitgestrektste en rustigste stranden van Nederland op. Camping de Vrijheid heeft zowel vaste standplaatsen als luxe ingerichte appartementen en heeft een 9,1 gemiddeld als eindwaardering. Niet gek dat deze wordt beoordeeld als een van de beste campings aan zee. Deze vakantieganger is vooral erg enthousiast over de ligging en schrijft:

“Prachtige camping. Veel privacy door de mooie, hoge heggen en het groen. Rustige locatie. Comfortabel appartement. De airconditioning is top! Prima sanitair; heerlijke douche. Zeer vriendelijke ontvangst; uitstekende gastvrouw!”

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Minicamping Ormsby Field***

14. Minicamping Ormsby Field

Minicamping Ormsby field ligt op de grens van het brede duingebied bij Castricum en het open Hollandse weidelandschap. Je kunt letterlijk kamperen bij de boer, dus er is altijd levendigheid om je heen! Deze gast beoordeelde zijn verblijf met een 10 en schrijft:

“Een mooie kleine camping, dichtbij de duinen en het strand. De kinderen hebben zich de hele vakantie vermaakt op de skelters, trampoline, pony poetsen, kittens aaien, boerin helpen, kortom een geslaagde vakantie!”

Camping De Duinkant Terschelling
15. Camping De Duinkant Terschelling

Zoals de naam al doet vermoeden ligt Camping de Duinkant op Terschelling midden tussen de duinen. De camping biedt ook nog 5 vakantiehuisjes aan en heeft een groot speelveld voor de kinderen met trampoline, klimnet en voetbalveld. Emmelyn schrijft over haar verblijf: "We hebben echt een heerlijke week gehad! Wat een rust en wat een geweldig mooie omgeving! Komen hier zeker nog een keer terug!"

Bekijk Camping De Duinkant Terschelling

16. Camping Coogherveld Texel

Dit is een kleinschalige familiecamping in De Koog op Texel. De camping is dichtbij het strand en grenst aan een prachtig bos- en duingebied. Lucy schrijft erg lovend over Camping Coogherveld Texel:

“Wat hebben we weer genoten op camping Coogherveld. Het chalet super schoon en op loopafstand van De Koog en het strand. Volgend jaar komen we weer!”

Sanitairgebouw

17. Boerderijcamping Texel

Deze gezellige, kleinschalige camping is mooi gelegen aan het strand en dichtbij een gezellig dorp. Elly vind Boerderijcamping Texel een topcamping en schrijft:

“Super camping met lekker veel ruimte. Heel mooi sanitair gebouw en heel schoon. Top het heeft bij ons een goede indruk achtergelaten.”

Minicamping De Ruige Hoogte Bekijk prijzen
18. Minicamping De Ruige Hoogte

Minicamping De Ruige Hoogte is een kleinschalige en goed verzorgde camping aan zee op het prachtige Waddeneiland Texel. Cindy komt graag terug op deze camping en schrijft: "Prachtige ligging. Mooie ruime plekken met haagjes en bomen. Schoon sanitair. Gratis gebruik wasmachine en droger. Vriendelijke mensen. Voor kinderen een speeltuin en skelters om rond te rijden."

Bekijk Minicamping De Ruige Hoogte

19. De Hal

Deze camping aan zee is iets anders dan normaal… Je verblijft namelijk in een rijksmonument op de historische boerderij De Hal op Texel. Op loopafstand van Den Burg, centraal gelegen in het midden van het eiland en toch heerlijk rustig.

De eerste review die we lezen: “Verblijf voor de rustzoeker die ook van luxe houdt. Super vriendelijke en gastvrije familie. Houd je van het landleven dan is dit jouw plek. Niet verder zoeken.”

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Koegras

20. Camping Koegras

Camping Koegras is een gezellige camping op slechts 2,5 km van het strand en in het centrum van Julianadorp. Deze minicamping heeft in 2019 zelfs een Zoover Gold Award gewonnen. Dat moet een goede camping zijn dus! Vera vindt deze plek ook geweldig en schrijft:

“Vriendelijk ontvangst, het is alsof je bij familie binnen komt. Fijne relaxte sfeer, mooie centrale ligging niet te ver van het strand en winkels goed te doen met fiets of auto, wij komen zeker terug.”

Camping De Robbenjager
21. Camping De Robbenjager

Op deze 4-sterren camping zit je sowieso goed! Kampeer of verblijf in een luxe chalet en waai uit op het dichtbij gelegen strand. Deze vakantieganger beoordeelde haar verblijf met een 10 en schrijft: "Een weekje in een chalet verbleven. Een heerlijke plek, chalet was mooi verzorgd en compleet. Omdat het vlakbij het strand is gelegen ook heerlijk voor de kinderen. We hebben mooie vogels gespot rondom de camping dat aan een prachtig natuurgebied is gelegen. We komen hier zeker terug!"

Bekijk Camping De Robbenjager

22. Camping Cassandria Bad

Daniel beoordeelt Cassandria Bad maar liefst met een 10 en schrijft daarom ook een uitgebreide review: “Een erg mooie nette en gezellige camping. Ze zorgen hier dat je niets tekort komt. Het lijkt misschien een wat sobere camping maar schijn bedriegt. Het vriendelijke personeel en het lieve animatie team zorgt voor de mooie en gezellige momenten die je nodig hebt om je vakantie tot een succes te maken. Wij hadden een stacaravan die meer dan ruim voldoende groot was. Erg schoon en verzorgd. Een rustige camping maar wel gezellig. Vanuit deze camping leuke uitstapjes gedaan zoals Plopsaland de panne en de kusttram langs alle kunststeden van België. Ook het strand ligt dichtbij. Dus al bij al een fantastische vakantie week gehad. Dit was ons eerste bezoek aan deze camping maar deze indruk was direct goed. Er is alleen een friettentje op de camping waar je lekkere frietjes hebt maar in de omgeving en vooral in het plaatsje Sluis is ruim voldoende eetgelegenheid.”

Camping Zuiderduin

23. Camping Zuiderduin

Camping Zuiderduin is de ideale plek voor een ontspannen vakantie. Sommige gasten komen dan ook elk jaar weer terug! Zo schrijft Erik:

“Zeer vriendelijk ontvangst bij aankomst. De camping ligt prachtig in de duinen op korte afstand van het strand. … Het sanitair is goed verzorgd. Niettegenstaande het een grote camping is heerst er rust en stilte. We hebben genoten van ons 10 daags verblijf op deze camping. Een aanrader voor jong en oud.”

Dit waren de 23 beste campings aan zee in Nederland! Nog niet genoeg gezien?

Bewaar of deel de beste campings aan zee!