Het wordt heerlijk weer! Waar vier je dat nu het allerbest? Neem een paar dagen vrij en ga naar een van deze topcampings in Nederland. Allemaal aan zee en geweldig beoordeeld door mede vakantiegangers.

Deze lijst is medio juni geüpdatet op basis van de op dat moment meest recente review data.

1. Camping Janse

Op de foto zie je goed hoe mooi de camping aan zee ligt. Deze gasten komen jaarlijks terug: ‘Super schone camping met zeer goed verzorgd sanitair. Vriendelijke eigenaar. Heel dicht bij zee!’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Hoeve Ons Lust

Camping Hoeve Ons Lust

2. Camping Hoeve Ons Lust

Familie Farber schrijft over deze boerencamping: ‘Boeren camping waarvan de man bollenteler is en zijn echtgenote met veel liefde en betrokkenheid de camping bestiert. De camping ligt tegenover de duinen amet zeer schoon en nieuw sanitair en ligt op fiets afstand (4km) van Julianadorp en de supermarkten. Op loopafstand (ca.400m) sta je op het strand en het fietspaden netwerk begint op 50m van de camping. De bushalte tegenover de camping. s’Morgens is er broodjes service, ook altijd makkelijk. Wel is het een zeer geliefde camping dus bespreken is zeker een pré.’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping De Driesprong

Camping De Driesprong

3. De Driesprong

Vooral de chalets worden goed gewaardeerd door gasten van camping De Driesprong. Ilse schrijft: ‘Vriendelijk, mooie locatie, geweldige chalet. Alles was top!’

Beste campings in Nederland aan zee: Minicamping De Broodkist

Minicamping De Broodkist

4. Minicamping De Broodkist

Deze minicamping scoort een 10 op kindvriendelijkheid. Veel gasten willen hier dan ook iets over kwijt, zo schrijft Fam. De Vries Wlaardingen in een review: ‘Geweldige mini camping met veel ruimte .Wij hadden gereserveerd met prive sanitair. Zag er prima uit wij waren er heel blij mee. heel vriendelijke campinghoudster. Aanrader! Vooral voor kinderen veel speelmogelijkheden en eventueel een gratis ritje op een pony! Wij komen zeker terug.’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Minicamping Houtenburg

Camping Minicamping Houtenburg.

5. Minicamping Houtenburg****

Roland en Yvette komen zeker terug: ‘Supervriendelijke eigenaars, alles blinkend schoon, fijne grote familiedoucheruimtes, mooie plaatsen, op wandelafstand van Zoutelande en het strand ( mooiste van zeeland vinden wij).’ Minicamping Houtenburg klinkt als een fijne plek om te zijn.

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Weltevreden***

Camping Weltevreden***

6. Weltevreden***

Camping Weltevreden*** wordt een pareltje aan de Zeeuwse kust genoemd. Het wordt op alle punten goed beoordeeld, maar gasten zijn vooral erg te spreken over de ligging: ‘Zeer schoon sanitair, prachtige staplaatsen. Houten vlonders om een schoon en droog terras mee aan te kunnen leggen. Erg vriendelijke en behulpzame gastheer. Heerlijke verse broodjes te koop. Pal achter de duinen van één van de mooiste stranden van Nederland. Niet verder zoeken.’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

Camping Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

Beste campings in Nederland aan zee: Camping De Kiekendief

Camping De Kiekendief

7. Camping De Kiekendief

Veel goede berichten over de ligging van Camping De Kiekendief. Martin van Gend schrijft hierover: ‘Camping de Kiekendief is een kleinschalige, uitstekende camping: mooie ligging in de buurt van het strand in Dishoek, erg schoon, gezellig en zeer gastvriendelijk! Prachtige fietsmogelijkheden en dichtbij Middelburg en Vlissingen.’

Beste campings in Nederland aan zee: Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

8. Minicamping en B&B Sint Anthonijshoek

Verblijf je liever in een B&B? Deze camping heeft beiden! Peter vindt dit een topcamping: ‘Hele mooie rustige camping. Voorzieningen zijn allemaal geweldig: toilet, douche heel netjes, paar speeltoestellen voor kinderen, eetgelegenheid ook goed. Locatie in de buurt van het strand.’

Beste campings in Nederland aan zee: Minicamping 't Hommeltje

Minicamping ’t Hommeltje

9. Minicamping ’t Hommeltje

Ook Camping ’t Hommeltje scoort goed op kindvriendelijkheid. Sarina Direcks zegt hierover: ‘Heel lieve mensen. Mooie camping. Alles netjes en goed onderhouden. Veel speelgoed voor de kinderen. Zandbak, schommel, speelhuisje, voetbalveld. Schoon. Leuk de ijscofiets. Goede bakker en jumbo op tien min fietsen. Kortom, niet twijfelen. Darten, pingpong, strand, spelletjes die je kan gebruiken. Ruime plekken.’

Beste campings in Nederland aan zee: Minicamping Shalom

Minicamping Shalom

10. Minicamping Shalom

Familie Lock geeft Minicamping Shalom maar liefst een 10! In hun review geven ze uitleg: ‘Heerlijke mini camping, mooi gelegen aan de rand van het bos. Je bent met 10 minuten lopen op het strand. Fijne plek voor ons als gezin om vakantie te vieren. Erg kindvriendelijk met trampoline, meerdere skelters, schuur met voetbal- en tafeltennistafel. Mooi sanitair gebouw, met wasgelegenheid (badje) voor baby’s.’

Beste campings in Nederland aan zee: Minicamping Victoria

Minicamping Victoria

11. Minicamping Victoria

Een gezellige gezinscamping waar honden ook zijn toegestaan, zo wordt Minicamping Victoria omschreven in een review van Henriet: ‘Deze camping is geschikt voor jonge kinderen. Goede ligging, tussen Oostkapelle en Domburg in. Nieuw sanitair met aparte ruimte voor de kinderen. Vrolijke kleuren en verhoogde douchebak om zonder rugklachten je kind te douchen. Redelijk dicht bij zee en winkels. Honden toegestaan, wel aangelijnd. Leuke camping aan een viswatertje. Op Walcheren is veel te beleven voor jong en oud.’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Minicamping de Vuurtoren

Minicamping De Vuurtoren

12. Minicamping de Vuurtoren

Tip: plan je verblijf op deze camping rondom het Dijkfeest. Dit zegt een gast: ‘Wij zijn hier ontzettend gastvrij ontvangen en hebben genoten van het strand dat op loopafstand ligt. Als bonus ook nog het jaarlijkse dijkfeest mee mogen maken. Een echte aanrader!’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping de Vrijheid (+ appartementen)

Camping de Vrijheid (+ appartementen)

13. Camping de Vrijheid (+ appartementen)

Camping de Vrijheid (+ appartementen) heef een 9,2 als eindwaardering. Familie vd Berg is er zelfs al vaker geweest en hebben een review achtergelaten over hun laatste verblijf: ‘We zijn hier jaren geleden al vaker geweest. Wilden nu deze herinneringen ophalen met onze kinderen erbij. Weer genoten van deze locatie zo pal aan de zee. De appartementen zijn inmiddels vernieuwd en we waren verrast met zoveel luxe. Goed verblijf, heel schoon en zeer gastvrij. Wellicht tot ziens!’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Minicamping Ormsby Field***

Camping Minicamping Ormsby Field***

14. Minicamping Ormsby Field***

Esther is fan van deze camping en schrijft: ‘Super leuke boerderij camping met zeer behulpzame, aardige en flexibele campingeigenaren! Veel speelgoed voor de kids aanwezig! Mooi overzichtelijk veldje en mooie locatie dicht bij het strand. Het sanitair word goed schoongehouden!’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping De Duinkant

Camping De Duinkant

15. De Duinkant Terschelling (+ 5 vakantiehuisjes)*****

Joke en Sara zeggen over hun verblijf op Camping De Duinkant: ‘Mooie gezellige schone camping op een geweldige plek. Dicht bij zee en duinen. Dicht bij de Boschplaat. En heerlijk rustig. Lekker tot rust komen op Terschelling, genieten! Pluspunt: deze camping heeft ook nog eens vijf vakantiehuisjes!

Camping Boerderijcamping Texel

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Boerderijcamping Texel

16. Boerderijcamping Texel

Gerrit de Vries is heel enthousiast over Boerderijcamping Texel en durft dit bijna niet te delen….Zo schrijft hij: ‘Van boeking tot afscheid perfect geregeld, leuk dat dit nog bestaat. Een rustig gelegen boerderijcamping met een 6 sterren gastvrouw. Grote kampeerplek, sanitair onovertroffen. Meer schrijf ik niet anders is er volgend jaar geen plek…’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Coogherveld Texel***

Camping Coogherveld Texel***

17. Camping Coogherveld Texel***

Saskia is heel enthousiast over Camping Coogherveld Texel***. Zo schrijft ze: ‘Met het gezin (kinderen 3 en 6) verbleven wij in een van de luxe lodges. Super ruim, van alle gemakken voorzien en heel erg schoon. Ook heel veel ruimte om de lodge (relatief veel privacy), inclusief een eigen picknick tafel. De kids konden alle kanten op (randvoorwaardelijk 😉 ). Op het terrein/de camping hangt een hele fijne, relaxte sfeer. Leuke animatie ook voor de kids zonder dat de gasten die er geen behoefte aan hebben er last van hebben. De ligging van de camping t.o.v. de Koog en het strand is super.’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Minicamping De Ruige Hoogte***

Camping Minicamping De Ruige Hoogte***

18. Camping Minicamping De Ruige Hoogte***

Voor Fam. van Dam was Camping Minicamping De Ruige Hoogte*** ook meteen de eerste kennismaking met Texel, maar dit is hen goed bevallen: ‘Kleine camping met grote plekken! Groot en schoon sanitair waar je zelden hoeft te wachten. Wasmachine droger en koelkast voor iedereen te gebruiken. Daarnaast zeer gast vriendelijk en flexibel. We hadden regelmatig bezoek over de vloer maar ook dat was allemaal geen probleem!’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Koegras

Camping Koegras

19. Camping Koegras

Camping Koegras heeft een Zoover Gold Award in 2019 gewonnen. Op Zoover zijn er voor deze camping vooral veel reviews geschreven door vakantiegangers die de camping bezochten met partner. Bijvoorbeeld door Diana Verbeek: ‘Lang weekend op de camping geweest van zaterdag tot en met dinsdag. Fijne camping met vriendelijke ontvangst, goede en zeer schone voorzieningen. Heerlijke omgeving dichtbij strand en volop fietsmogelijkheden. Echt een aanrader!!’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping De Hal

Camping De Hal

20. De Hal

De eerste review die we lezen: ‘Heerlijk vertoeven tussen de lammetjes en op loopafstand van de stad Den Burg, maar ook zo bij de Waddenzee, bos en strand.’ Dat klinkt als een perfecte lente-camping.

Beste campings in Nederland aan zee: Camping De Robbenjager

Camping De Robbenjager

21. Camping De Robbenjager****

Deze camping heeft ook chalets, voor als je iets meer dak boven je hoofd wil. Een van de gasten schrijft: ‘Het chalet ligt op loopafstand van het strand en er is genoeg te doen in de buurt. Toen we op de dag van aankomst mailden dat we wat later zouden zijn, kregen we binnen 5 minuten antwoord: goede service.’

Cassandria Bad

22. Cassandria Bad***

Daniel Jaspers geeft Cassandria Bad*** maar liefst een 10 en schrijft daarom ook een uitgebreide review: ‘Een erg mooie nette en gezellige camping. Ze zorgen hier dat je niets tekort komt. Het lijkt misschien een wat sobere camping maar schijn bedriegt. Het vriendelijke personeel en het lieve animatie team zorgt voor de mooie en gezellige momenten die je nodig hebt om je vakantie tot een succes te maken. Wij hadden een stacaravan die meer dan ruim voldoende groot was. Erg schoon en verzorgd. Een rustige camping maar wel gezellig. Vanuit deze camping leuke uitstapjes gedaan zoals Plopsaland de panne en de kusttram langs alle kunststeden van België. Ook het strand ligt dichtbij. Dus al bij al een fantastische vakantie week gehad. Dit was ons eerste bezoek aan deze camping maar deze indruk was direct goed. Er is alleen een friettentje op de camping waar je lekkere frietjes hebt maar in de omgeving en vooral in het plaatsje Sluis is ruim voldoende eetgelegenheid.’

Beste campings in Nederland aan zee: Camping Zuiderduin

Camping Zuiderduin

23. Camping Zuiderduin***

Op camping Zuiderduin komen sommige gasten elk jaar weer terug. Een goed teken! Anja Hartman Keune zegt hierover: ‘Een familie camping, en dat merk je. Sanitair en alles is in perfecte staat. De ligging is uniek, 2 minuten lopen van het strand. Tegenover de camping is een supermarkt (Hans), meer een winkel van Sinkel. Daar is echt van alles te koop. Ook een snackbar tegenover de camping. Lekker makkelijk voor een visje en een frietje. Wij komen hier al jaren en voelen ons echt thuis. We zouden dit adres liever voor ons zelf houden. Lieve mensen, tot gauw!’

Is Nederland jouw favoriete kampeerland en sta je dan het liefst aan het strand? Laat het ons weten in de reacties!

Uitgelichte berichten

Lieneke