Genieten van gastvrije accommodaties in Turkije

Redactie - 13 augustus 2018

Genieten van gastvrije accommodaties in Turkije

Redactie - 13 augustus 2018

Waarom is Turkije zo’n populair vakantieland? Mooi stranden: check. Lekker eten: check. Mega gastvrije bevolking: dubbel check. En dat laatste ervaar je het best in de vakantiehuizen, villa’s en bed and breakfasts die door families worden gerund. Wij zetten een paar geweldig gastvrije accommodaties in Turkije voor je op een rij.

Gastvrije accommodaties in Turkije Appartement Temel

Appartement Temel

De review van Lia over Appartement Temel spreekt boekdelen: ‘Net als ieder jaar kwam ik in een warm bad terecht bij Soner en Fatma! Wat zijn het toch een lieve mensen. Niets is hen teveel, ze hebben echt álles voor je over! Niet voor niets kom ik ieder jaar weer terug.’

Ook in de andere reviews over dit kleinschalige appartement in de mooie havenplaats Kusadasi lezen we niets dan lof over de gastheer en -vrouw. Zoals bij vakantieganger Frits: ‘De ontzettende vriendelijke eigenaar Soner en zijn schat van een vrouw Fatma zullen alles in het werk stellen om het jou perfect naar je zin te maken.’ Volgens hem is Appartement Temel een ‘perfecte plek voor een relaxte vakantie.

Gastvrije accommodaties in Turkije Appartement Villa Duran

Appartement Villa Duran

Appartement Villa Duran in Dalyan aan de Egeïsche Zee scoort een mooie 8,8. En dat heeft niet alleen met het fijne zwembad of de toplocatie te maken. Ook hier maakt de gastfamilie het verschil.  Jolanda geeft haar verblijf een 10 en als je haar review leest, snap je dat meteen: ‘Wat vormen de Durans een lieve familie. Ze doen er alles aan om je een geweldige vakantie te bezorgen. Ze hadden ons gewaarschuwd dat er hier een virus heerst. Dat klopt. Want als je 1 keer bent geweest, dan kom je zeker weer terug.’ Liefde gaat door de maag en dat weten ze bij Villa Duran. Het eten wordt dus vol liefde gemaakt door gastheer Evren en zijn moeder. Eet smakelijk!

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/toplijstje/voor-jou-10-te-gekke-hotels-en-resorts-in-turkije/”]

Gastvrije accommodaties in Turkije Bed and Breakfast Buddha Guesthouses

Bed and Breakfast Buddha Guesthouses

Bed and Breakfast Buddha Guesthouses bewijst dat Turkse gastvrijheid niet alleen aan de Turken is voorbehouden. De Nederlandse eigenaren van deze bed and breakfast kunnen er ook wat van. Mirjam (een 10) schrijft: ‘Hans en Jose zijn ontzettend gastvrije mensen die het iedereen in hun prachtige bed and breakfast helemaal naar de zin maken.’

Buddha Guesthouses staat op het Turkse schiereiland Datça. Volgens vakantiegangers Anneke en Theo is dat een unieke plek: ‘De ligging is van een exclusieve schoonheid. Comfort met een Aziatische glimlach, dat is het beste van twee werelden. Uitstapjes naar de omringende Griekse eilanden zoals Rhodos en Kos zijn mogelijk. En er zijn volop prachtige zwembaaien.’

Gastvrije accommodaties in Turkije Vakantiehuis Manzara

Vakantiehuis Manzara

Het gezellige vakantiehuis Manzara laat zien dat het in Alanya ook goed toeven is als je niet voor een all inclusive resort kiest. Dit luxe vakantiehuis staat midden in de villawijk van de populaire kustplaats. Vanaf de rand van het zwembad heb je een prachtig uitzicht op de zee en de bergen. De villa is maar liefst 120 m2 en heeft twee mooi ingerichte slaapkamers. Eigenaresse Marjolein ontvangt je met open armen. Uitgeluierd? Dan ga je er lekker op uit, bijvoorbeeld naar de mooie haven van Alanya.

Gastvrije accommodaties in Turkije Hotel Royal Holiday Palace

Hotel Royal Holiday Palace

Okee, we cheaten een beetje met tóch een 5-sterren hotel op deze lijst. Maar het populaire Hotel Royal Holiday Palace aan de Turkse Rivièra bewijst dat ook grotere hotels in Turkije ontzettend gastvrij kunnen zijn. Een greep uit jullie reviews:

‘Een heerlijk hotel waar je echt verwend wordt door iedereen.’

‘Niet te vergeten: het personeel was erg vriendelijk, hardwerkend en gastvrij.’

‘Wat een luxe en wat een lieve mensen!’

Dit klinkt als een plek waar je letterlijk en figuurlijk in een warm bad terecht komt. Genieten!

Welke warme, gezellige en gastvrije accommodatie in Turkije mis jij in deze lijst? Vertel het ons in de reacties hieronder!