Van der Valk opent 5-sterrenhotel in gevangenis?!

Redactie - 8 november 2019

Van der Valk opent 5-sterrenhotel in gevangenis?!

Redactie - 8 november 2019

Bijzonder overnachten in Nederland? Dat doe je bij Hotel Van der Valk Het Arresthuis in Roermond. Het 5-sterrenhotel is een voormalige gevangenis en detentiecentrum in het centrum van de stad. Heb je altijd al willen weten hoe het is om te slapen in een gevangenis dan is dit je kans, want overnachten in Het Arresthuis is tegenwoordig alles behalve een straf.

Hotel Van der Valk Het Arresthuis in Roermond

Hotel Van der Valk in het historische Arresthuis in het Limburgse Roermond heeft een 5 sterren-beoordeling gekregen. Het is de eerste keer dat een Van der Valk-hotel het maximale aantal sterren krijgt toebedeeld. Het hotel is gevestigd in een voormalige huis van bewaring. Een overnachting kost tussen 130 en 300 euro, maar dan slaap je wel in een oude gevangeniscel.

Extra ster voor Hotel Van der Valk Het Arresthuis

Het hotel had al 4 sterren, maar heeft een extra ster gekregen omdat het zich nu nog meer onderscheidt op service en faciliteiten. “Denk daarbij aan 24-uurs roomservice, valet parking of extra kamerschoonmaak voor je gaat slapen. Allemaal kleine dingen waardoor de gast zich nog beter gaat voelen”, zegt Lianne Verschiere van Hotelsterren dat in Nederland voor het Europese Hotelstars Union de sterren uitdeelt. Binnen Hotelstars Union werken negentien landen samen waarin in totaal 21.000 hotels zijn beoordeeld. Nederland telt in totaal dertig vijfsterrenhotels.

Hotel Van der Valk Het Arresthuis Roermond

Bijzonder overnachten in een gevangenis

Hotel Van der Valk Het Arresthuis, waar de oorspronkelijk 105 cellen zijn omgebouwd tot veertig luxe kamers en suites, ademt nog steeds het gevangenisthema. Zo bleven de celdeuren en tralies voor de ramen intact en prijken bajesnummers op de badjassen voor de gasten. De kenmerkende toekan ontbreekt op het dak van het monumentale gebouw.

Ook Zoover reviewers zijn enthousiast over deze accommodatie, het hotel scoort dan ook een 9,8 als gemiddeld cijfer. De familie Habraken schrijft; ‘Ons is deze korte vakantie heel goed bevallen. Het ontbijt zag er zeer verzorgd uit en was heel smakelijk. Het diner was perfect. De ontvangst heel vriendelijk, de receptioniste liep de eerste keer mee naar onze geweldige kamer nr. 48 en alles werd perfect en heel vriendelijk toegelicht. Prachtige kamer en heel schoon.‘

Luxe hotels Roermond

Ben je op zoek naar een luxe hotel in Roermond en omgeving om samen met je partner of iemand anders te overnachten? Zoover reviewer Raisa Pierre geeft Hotel Dux in Roermond maar liefst een 10! ‘Wat een fantastisch mooi en erg schoon hotel. Ik raad het echt iedereen aan. Ik heb me meer dan een gast gevoeld ik voelde me echt een “prinses”.’ Ook Hotel Kasteeltje Hattem valt in de smaak. Het hotel ontvangt van de Zoover reviewers gemiddeld een 9,3.

Marisj heeft intens genoten van haar verblijf in deze accommodatie en schrijft: ‘Super lekker eten, mooie ligging en alles op en top! Het eten was echt heerlijk! Compliment voor de kok. Ook zo leuk de kip Guus en de varkentjes. Wij komen graag nog een keer terug.’ Een ander toekan-pareltje van de familie Van der Valk in Roermond is Theaterhotel De Oranjerie. Reviewers waarderen hun verblijf in het hotel met een 9,1 als gemiddeld cijfer. De meest voorkomende opmerkingen zijn, ‘prima’, ‘geweldig’ en ‘fantastisch’.

Bron: ANP