Stewards en stewardessen blijken er een compleet eigen taal op na te houden: de geheimtaal onder het vliegpersoneel. Ze kunnen het zomaar over je hebben, zonder dat je ook maar iets door hebt. En dat terwijl ze naast je staan…

Ex-steward onthult geheimtaal

Een ex-steward deed in een Australisch radioprogramma een boekje open over gesprekken tussen hem en zijn voormalige collega’s. En wat blijkt? Het vliegtuigpersoneel spreekt geheimtaal zonder dat je het door hebt. In de meest normale zinnen zitten secret codes verborgen, zo laat de ex-steward weten. Wij zijn nu wel heel nieuwsgierig wat hij daar precies mee bedoelt.

De ex-steward vertelt onder andere dat hij en zijn collega’s de knapste passagiers eruit pikken, het oog wil ook wat nietwaar? Hoor je een steward(ess) zeggen: ‘Ik denk erover na om zeven dagen naar Amerika te gaan’, dan wordt daar eigenlijk mee bedoelt: check stoel 7A, daar zit een aantrekkelijke passagier. De ander kan daar dan mee instemmen of bijvoorbeeld zeggen: ‘Zes dagen naar Denemarken lijken mij geweldig!’ Zit je op stoel 6D, dan weet je genoeg…

Beeld: Lukas Bieri via Pixabay

Ook passagiers kunnen er wat van

Daarnaast houdt het vliegtuigpersoneel er nog wat andere trucs op na, wat betreft leuke of juist vervelende passagiers. Zo vertelt de ex-steward ook hoe hij vragen van passagiers handig ontwijkt, als hij daar even geen zin in heeft. ‘Ik gebruik deze truc altijd als ik van de ene naar de andere kant van het vliegtuig moet lopen om te lunchen. Er is dan altijd wel iemand die iets wil vragen, terwijl ik honger heb en gewoon wil eten. Ik stop dan altijd een blikje frisdrank in een kotszakje en trek een rubberen handschoen aan, zodat het lijkt alsof ik kots bij me heb. Niemand die me nog iets vraagt!’

Aan de andere kant kunnen ook passagiers er wat van, zo vertelt een voormalig stewardess tegen Zoover. Tijdens haar werk bij Transavia, waar ze een naambordje moest dragen, werd ze regelmatig flirterig met haar naam aangesproken. Dat ze zo straalde bijvoorbeeld. Om er vervolgens achter te komen dat die desbetreffende passagier haar na landing meteen had toegevoegd op Facebook…

Appartementencomplex Erietta, Zakynthos

Ga je zelf op vliegvakantie?

Weet je dat ook weer, als je op vliegvakantie gaat deze zomer. Heb je nog geen inspiratie gehad voor een volgende vakantiebestemming? Neem dan eens een kijkje op onze speciale zomervakantie-pagina. Daar vind je een overvloed aan ideeën en accommodaties. Populaire bestemmingen onder Zoover vakantiegangers zijn bijvoorbeeld de eilanden Sicilië en Zakynthos.

De familie van Dam genoot van een warme vakantie op Zakynthos bij appartementencomplex Erietta: ‘Erietta heeft ruime, schone appartementen met veel comfort. De ligging aan de kust is prachtig met uitzicht over zee. De eigenaren zijn zeer gastvrij en spreken goed Engels. De zwembaden zijn zeer schoon en goed onderhouden. Het eten is prima, lekkere ontbijtjes en genoeg keuze aan avondeten wat ook prima was.

Maar ook onze eigen Waddeneilanden, waar de familie van de Meulen zijn vakantie vierde bij hotel De Walvisvaarder op Terschelling: ‘De tuinappartementen zijn erg mooi en zien er schoon uit. Heerlijk bed en je hebt een kleine woonkamer met tv. Heerlijke stoomdouche en bubbelbad. Bij het restaurant gedeelte heb je ook een bar en een openhaard met fijne loungestoelen er omheen.’

Laat je zelf ook een review achter bij de accommodaties van je vakanties? Daarmee inspireer je weer andere vakantiegangers.

Bron: Columbus Magazine

BewarenBewaren

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Lees ook