Vind jij het ook belangrijk dat, als je je vakantie boekt, het vakantieland veilig is? Wij ook! Ga daarom met een gerust gevoel op weg naar een veilig land. Maar wat is de top 10 veiligste landen ter wereld eigenlijk? We zetten ze voor je neer:

1. IJsland
  8. Singapore
  9. Japan
  10. Ierland

Top drie veiligste landen

IJsland valt toch regelmatig in de prijzen. Eerder dit jaar werd bekend dat het een van de drie gelukkigste landen op de wereld is. Extra mooi: het is ook het veiligste land ter wereld. Dat heeft vast en zeker met elkaar te maken. De top drie wordt verder aangevuld met Nieuw-Zeeland op plek nummer 2. Als je dat te ver vindt vliegen (dat begrijpen wij), dan kun je altijd nog naar Oostenrijk. De hekkensluiter in de top drie.

Ga jij naar Oostenrijk binnenkort? Dan raden we accommodatie Aparthotel Bellevue am See aan. Met een tal aan goede reviews ben jij verzekerd van een heerlijk verblijf.

Alle kanten van de wereld

Opvallend is dat je alle kanten op kan als je een van de veiligste landen wil bezoeken. Liever zonnig en zuidelijk? Dan tippen we je Portugal op vier. Liever uitgestrekte natuur? Dan is Denemarken op vijf jouw vakantieland. Op zes vinden we schitterend groen Canada en nummer zeven vinden we weer in Europa, namelijk Tsjechië. De top tien wordt afgesloten met Singapore (8), Japan (9) en Ierland (10). Voor welke bestemming ga jij?

Voor welke bestemming ga jij komende vakantie? Laat het ons weten in een reactie.

Bron: Global Peace Index

Zin in meer vakantie-inspiratie? Volg Zoover ook op Instagram.

Lieneke

Redacteur