Op vakantie gaat het hart van menig vakantieliefhebber sneller kloppen van idyllische dorpjes en stadjes! Maar niet alleen om de looks. Het zijn plaatsjes waar ook de romanticus in jezelf naar boven komt terwijl je door de straatjes slentert. Wist je dat we ook in Nederland genoeg van die dorpen en stadjes hebben die voor dit effect zorgen? Knusse, gezellige plaatjes waar je graag komt voor een dagje uit of weekendje weg.

We vroegen jullie op je favoriet te stemmen via een poll. In totaal hebben meer dan 19.449 Nederlandse vakantiegangers een stem uitgebracht. En wat denk je …? Een echt vestingstadje gaat met de eerste prijs aan de haal.

Top 5 meest idyllische plaatsen van Nederland

Wijk bij Duurstede

De liefde voor Wijk bij Duurstede is groot

Wijk bij Duurstede wint met een flinke voorsprong. Maar liefst 41% van jullie stemden op deze plaats als de ultieme nummer één. Ook José Bakker is lyrisch en onderstreept haar liefde voor deze plaats nog in een reactie op Facebook: ‘Een prachtige stadswandeling door het mooie en pittoreske Wijk bij Duurstede gemaakt. Wat een prachtig stadje met een rustieke stadshaven, fijne terrassen op mooie locaties, onder de molen, op de walmuur of midden op de markt, het is en blijft genieten!’ Hoewel uit de reacties blijkt dat er toch ook heel veel fans zijn van De Rijp, blijft de runner up flink achter met 23%. Het Noord-Hollandse Monnickendam maakt de top drie compleet.

Ga op een mooie zomerdag eens langs deze idyllische plaatsjes voor het vakantiegevoel in eigen land! We horen graag in een review hoe het was.

Beeld headerfoto: Welkom in Wijk.

Uitgelichte berichten

Lees ook