Sommige vakantiegangers gaan speciaal naar een bepaald land op vakantie voor het eten. Zo’n land waar je tijdens je vakantie elke dag heerlijk kunt eten is Portugal! Wij lichten vijf heerlijke Portugese gerechten voor je uit die je gehad moet hebben als je hier op vakantie gaat.

Cataplana de Marisco

Dit stoofpotje is een typisch gerecht uit de Algarve en zul je daar dus ook extra vaak op de menukaart zien staan. Het is een mix van schaal- en schelpdieren en wordt geserveerd met rijst. Lust je geen vis? Je kunt cataplana de marisco ook met kip bestellen.

Queijo Serra da Estrela

Ben jij fan van kaas? Dan moet je zeker naar Portugal! En dan specifiek naar het binnenland rondom het gebergte Serra de Estrala. Hier vind je deze heerlijke en speciale kaas die je lekker kunt uitlepelen. Ga je liever naar de kust op vakantie? Daar kun je de kaas uiteraard ook bestellen.

Pastel de nata

Deze is heerlijk voor bij de koffie. Een zoetigheid voor erbij of tussendoor. Je kunt ‘m overal in Portugal bestellen, maar het gebakje komt oorspronkelijk uit de regio Belém in Lissabon.

Sardinhas

Herkenbaar, maar heerlijk! Sardientjes kun je overal in Portugal krijgen en zijn heerlijk als tapas gerecht. Ze ruiken lekker en smaken verrukkelijk. Dit zul je extra vaak bestellen als je in Portugal op vakantie bent!

Salame de Chocolate

Ben je een zoetekauw? Dan is dit hét gerecht voor jou! Een heerlijke zoete ‘worst’ gemaakt van cacao, gebroken koekjes, boter, ei en een beetje rum of rum. Loopt het water al in je mond? Bij ons wel!

Wat is jouw favoriete Portugese gerecht? Laat het ons hieronder in de reacties weten!

Uitgelichte berichten

Redactie