De raarste voorwerpen die op hotelkamers zijn achtergebleven

Redactie - 9 februari 2019

De raarste voorwerpen die op hotelkamers zijn achtergebleven

Redactie - 9 februari 2019

Ook weleens teruggekomen van vakantie, waarna je erachter kwam dat je spullen in de hotelkamer bent vergeten? Je bent niet de enige. Dit zijn de raarste voorwerpen die op hotelkamers zijn achtergebleven. En nee, het gaat niet om een tandenborstel of T-shirt… Kun jij het je voorstellen? Wij bij Zoover niet…

Is dat een… prothese?

We stappen allemaal weleens met het verkeerde been uit bed, maar tenminste één hotelgast niet. Want het is echt waar: tijdens het schoonmaken van een hotelkamer in Berlijn stuitte het kamermeisje op een heuse beenprothese. De grote vraag is natuurlijk hoe je deze in vredesnaam kunt vergeten, maar vermoedelijk is de persoon in kwestie in een rolstoel vertrokken. Hoe kun je dit anders verklaren?

Tip: ook Berlijn ontdekken? Hotel Albrechtshof is een uitstekende uitvalsbasis.

Sh*t… waar is m’n gebit?

Een ander ‘lichaamsdeel’ dat met grote regelmaat wordt achtergelaten in hotels, zijn kunstgebitten. Vakantiegangers zetten graag hun tanden in een stevig ontbijt, en blijkbaar kan dit dus ook zónder het boven- of ondergebit. Mocht je bij het lezen van dit kopje meteen denken aan een stad als Benidorm of andere pensionado-bestemming: je hebt gelijk. Zo verwonderlijk is dat natuurlijk niet. Deze doelgroep heeft nu eenmaal vaker een kunstgebit. Saillant detail: het merendeel van de gebitten wordt naderhand niet opgehaald.

Ik ga op reis en ik neem mee… mijn staafmixer!

Neem jij graag iets van thuis mee tijdens je vakantie? Je bent niet de enige. Daar waar mensen vaak aan zaken denken als een kussen, lakens of koffie, besloot een hotelgast in Amsterdam zelf een staafmixer mee te nemen. Waar deze voor nodig was? Laten we het maar op het bereiden van eten houden. Maar een beetje vreemd is het wel. Waar je in elk geval geen keukengerei hoeft mee te nemen, is naar de appartementen van de Jan Kok Lodges op Curaçao. De familie Spanjaard omschrijft het verblijf als volgt: ‘Het is hier heerlijk rustig , een echt paradijsje.

Dat wordt ruzie thuis: trouwring kwijt

‘Waar is je trouwring?’ De indringende blik van je partner voorspelt niet veel goeds. Toch hebben jaarlijks meerdere stelletjes een dergelijk gesprek. Tenminste, als we afgaan op de vele trouwringen die in hotelkamers worden gevonden. Per ongeluk verloren of voor de ‘gelegenheid’ maar even afgedaan? Hoe dan ook, wanneer je je trouwring achterlaat in het hotel, heb je heel wat uit te leggen.

Gewapende gasten

Vriendelijk zwaai je die aardige gast uit, om er niet veel later achter te komen dat hij een serieus aantal vuurwapens op de kamer heeft achtergelaten. Van pistolen tot lange messen en zelfs samoerai zwaarden: ze worden met regelmaat gevonden op hotelkamers. De ene persoon gaat op vakantie voor de zon of voor een enerverende stedentrip in Barcelona, maar deze gasten hielden er duidelijk andere activiteiten op na.

Een fooi van € 500,-?

Niet alleen gebruiksvoorwerpen worden vaak achtergelaten op een hotelkamer. Ook kleine én grotere geldbedragen worden met regelmaat vergeten. Een portemonnee gevuld met briefjes van € 500,-? Dat is op zijn minst opvallend te noemen. Die waren duidelijk niet op budgetvakantie! Wanneer een dergelijk bedrag niet wordt geclaimd, is de kans groot dat het om bijvoorbeeld drugsgeld gaat. Een grote fooi? Nee, toch maar de politie bellen.

Trouwen zonder trouwjurk

Op de dag van je bruiloft erachter komen dat je je trouwjurk bent vergeten… Het overkwam een Indonesische bruid, die haar bruiloft in New York hield, maar ter plaatse de schrik van haar leven kreeg. De jurk hing namelijk nog keurig op een hanger. In haar slaapkamer op Bali. Hopelijk heeft het bruidspaar nog wel een mooie dag gehad. Bali zelf is trouwens ook de moeite waard! Het Mercure Resort Hotel is ook behoorlijk trouw-waardig!

Ben jij weleens iets vergeten in een hotelkamer of ken je een bizar verhaal over dit onderwerp? Laat het ons weten in een reactie!