Voor ons betekent het nieuwe jaar één ding: tijd voor nieuwe vakantieplannen! Wat wordt jouw bestemming voor 2018? Check onze top tien van ultieme droomplekken.

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Lanzarote1. Wandelen op Lanzarote

Tenerife, Gran Canaria: aan jullie reviews te zien kennen jullie ze door en door. Tijd om dat andere pareltje in de Atlantische Oceaan te ontdekken! Lanzarote heeft minstens zoveel all-inclusive tophotels en heerlijke stranden. Bovendien is het een waar wandelparadijs. Benieuwd geworden? Check deze 5 mooie wandelroutes op Lanzarote.

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Dalyan, Turkije2. Laat je verrassen door good old Turkije

Turkije is al jaren een favoriete vakantiebestemming. De azuurblauwe zee en de all-inclusive paradijsjes vervelen nou eenmaal nooit. Bovendien blijft er altijd nóg meer te ontdekken. Wist je bijvoorbeeld dat je in Dalyan heerlijk kunt genieten van de natuur langs de Egeïsche kust? En dat Göreme een ideale uitvalsbasis is voor een bezoek aan de unieke Turkse rotskerken? Kortom: Turkije hoort ook in 2018 in ons toplijstje thuis!

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Malta3. Cultuur opsnuiven op Malta

Waarom Malta in 2018? Omdat je er het hele jaar door goed zit voor een zonnige vakantie. En omdat hoofdstad Valetta dit jaar de Europese culturele hoofdstad is. Om nog niet eens te spreken van al die kleurrijke festivals. Benieuwd wat je er allemaal kunt doen? Check dit lijstje met de allerleukste to-do’s op Malta.

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Sevilla4. Stedentrippen in Sevilla

Move over, Barcelona! Seville is dé Spaanse stedentrip bestemming voor 2018. Ga voor een stadswandeling door de historische binnenstad, een boottocht vanaf de Plaza de Espana en tafels vol tapas en sangria. Nog een tip voor de Game of Thrones fans onder ons: vergeet niet om het spectaculaire Real Alcázar de Seville te bezoeken. Dit oriëntaalse paleis werd als filmlocatie gebruikt in seizoen vijf (ja, het bestaat echt!).

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Heidelberg5. Bestemming voor 2018 om de hoek: gemütlich Heidelberg

Nog zo’n verrassende stedentrip bestemming voor 2018: Heidelberg. Want Berlijn? Die hebben we natuurlijk allang gedaan. Heidelberg ligt bovendien handig dichtbij de Nederlandse grens en het barst er van de leuke winkelstraten en gezellige cafe’s. Ook de spectaculaire slotruïne die hoog boven de stad uittorent is een must-see.

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Kaapverdië6. Snorkelen vanaf Kaapverdië

Kaapverdië heeft alles in huis om dé bestemming voor 2018 te worden. Je hebt de witte stranden voor het uitkiezen en je bent overal omringd door de azuurblauwe zee. Tel daar een mysterieuze vulkaan en snorkelparadijs Sal bij op, en je weet: Kaapverdië is de ultieme zonbestemming.

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Sicilië7. Smullen op Sicilië

De ultieme truffels, ’s werelds beste ijsjes, de heerlijkste streetfood snacks.. Italië is een droombestemming voor foodies. Op Sicilië hebben ze de lekkerste Italiaanse gerechten voor je verzameld op één eiland. Gewoon, zodat je niet zo ver hoeft te reizen voor al dat lekkers. Onze tip: sla vooral de Panelle niet over. Je vindt deze snack van gefrituurde kikkererwten op elke straathoek van Palermo. Ben je meer van de dolci? Ga dan voor de schaamteloze suikerbom Dolci Baci of een traditionele canolli.

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Senegal8. All-inclusive genieten van Senegal

All-inclusive genieten van zon, zee en lekker eten kan natuurlijk op veel plekken. Er zijn echter maar weinig bestemmingen waar je jouw ultieme relax-vakantie kunt combineren met avontuurlijke safaritrips, unieke boottochten en lobster-dinners op het strand. Kortom: Senegal wacht!

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Zoutelande9. Hollands genieten in Zoutelande

Lekker dichtbij huis blijven dit jaar? Dan is het Zeeuwse Zoutelande jouw bestemming voor 2018! Met het bruisende Middelburg en de Zeeuwse kust binnen handbereik is het heerlijk kamperen in dit Hollandse vakantieparadijs. Het strand van Zoutelande is bovendien het best gewaardeerde strand van heel Nederland.

Nu alleen nog even kiezen of het Camping Janse, Minicamping Boogaard of Camping De Visser wordt. De Zoutelanders zijn duidelijk bizar goed in campings runnen: alledrie scoren deze gezinsvriendelijke campings minstens een 9,6.

Vakantiebestemmingen voor 2018 - Languedoc10. Ontdek het Franse Languedoc met de auto

De Romeinen, de Grieken, onze Zoover blogger Elien.. ze wisten het stiekem allang: Languedoc is Zuid-Frankrijk op haar allermooist! Zoek je een mooie bestemming voor je autovakantie in 2018? De Romeinse schatten, de stranden aan de Middellandse Zee en de wijngaarden rondom Nimes liggen op je te wachten. Meer tips? Check Eileen’s lijst met must-see’s in Languedoc!

Wat wordt jouw bestemming voor 2018? Wij zijn benieuwd naar jouw review!

Schrijf een review en maak wekelijks kans op €250,- vakantiegeld!

Sylvia

Redacteur