Ons buurlandje België  barst van de vakantiemogelijkheden. Dat blijkt wel uit deze heerlijke vakantiefoto’s. Of je nu naar Gent gaat om biertjes te drinken of wilt wandelen in de Ardennen. Kijk en geniet je met ons mee?

België: genieten in Gent

Gent is de hoofdstad van de provincie Oost-Vlaanderen en draagt deze rol met verveDeze stad is niet voor niets een van de meest favoriete Belgische steden van vakantiegangers. Bekend zijn de Gentse Feesten, die dit jaar 13-22 juli zullen zijn. Maar ook de rest van het jaar kun je je hier supergoed vermaken. Zo zijn er verschillende musea, zoals Designmuseum Gent, Sint-Baafskatherdaal, Museum voor de Schone Kunsten en Museum Dr. Guislain. Met een 3-daagse museumpas kun je helemaal los gaan!

Een van onze favoriete plekken is de Vrijdagmarkt in Gent. Hier speelde zich vroeger het openbaar politieke en sociale leven af. Tegenwoordig gonst het van de gezelligheid. Pak een terrasje als het mooi weer is, maar loop ook de steegjes in. Hier vind je onder andere café De Dulle Griet – met meer dan 250 Belgische biertjes! Ook is er op dit plein elke vrijdag en zaterdagmiddag markt – what’s in a name? Slapen kun je in Gent bijvoorbeeld in deze Bed & Breakfast. Erik Hamoen gaf zijn verblijf een 10:

‘Dit is een perfecte plek voor een romantische overnachting. De Bed & Breakfast ligt in het centrum van Gent. Het gebouw is prachtig ingericht. Maar wat echt het verschil maakt is de enorme service gerichtheid van de Jan, Marc en Peter. Zij maken het verblijf pas echt top. Ik ben er al eens eerder geweest en ook dit keer was het verblijf fantastisch.’

La Roche en Ardenne

La Roche en Ardenne is zo’n typsich, authentiek stadje waar je echt een keer naartoe moet. Hier wandel je naar het prachtige kasteel, begin je aan je kajak-tocht of een middagwandeling door de Ardennen. Ook een rondleiding in de nabijgelegen grotten Des 1001 nuits mag je niet overslaan! Slapen in dit magische dorpje doe je bijvoorbeeld op deze bijzondere plek: Vakantiehuis Cap Vert. Of op een van de vele campings in België, bekijk hier ons handige overzicht!

Roadtrip door België

Superleuk: maak een roadtrip door België. Begin in het noorden, in de Antwerpse gemeente Essen. Hier bezoek je natuurgebied De Kalmthoutse Heide. En zorg dat je voordat je in het zuidelijkste dorpje van België – Torgny – aankomt, via het drielandenpunt rijdt. Dit punt rijd je via Luik in minder dan een uurtje met je bolide. Ga ook naar het groene Sippenaeken, waar je kunt slapen op deze fijne plek.

Voor meer hotels, bezienswaardigheden én vakantiefoto’s van België kijk je op Zoover.nl!

Schrijf een review en maak wekelijks kans op €250,- vakantiegeld!

Uitgelichte berichten

Elien