Les Haudères

Reviews over Les Haudères

Authentiek en rustig bergdorpje

Karin
    22-7-2018

Les Haudères is een klein bergdorpje waar vanuit je prachtige wandelingen en tochten kan maken. Het plaatsje zelf heeft een bakker, een slager en een Denner (supermarktje met van alles en nog wat, cafeetje en sportzaakje, alles miniscuul). Tevens een aantal restaurants, vnl bij hotels. Het heeft tevens een kleine arena waar koeiengevechten worden gehouden tegen andere plaatsen in het dal. Het ligt in een erg rustig dal. Wil je een grotere plaats of meer bedrijvigheid, dan ben je aangewezen op de plaatsen in het Rhônedal, zoals Sion (25 minuten rijden). Vanuit Les Haudères kun je een aantal kanten op: Arolla Gletsjer en Lac Bleu, Ferpècle prachtige wandeling naar de gletsjer, Forclaz en Sage om vanaf daar omhoog te lopen, In Evolène ri Lannaz, met stoeltjeslift omhoog, en in naastgelegen dal met Lac des Dix met enorme stuwdam en prachtige wandeling rondom het stuwmeer. Hiervoor moet je eerst klein stukje terug richting Sion.

Een authentiek Zwitsers dorp

John
    23-11-2012

In Les Hauderes loop je tussen de eeuwenoude huizen naar de supermarkt. 's Winters een wintersportdorpje, maar ook 's zomers zeker de moeite waard. Horeca, een aantal winkels, een slager met fantastische lokale worsten, genoeg voor de dagelijkse boodschappen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

ook in oktober fantische weer

wim
    27-10-2012

Op goed geluk een paar dagen naar Zwitserland, en toevallig kwamen we in Les Hauderes. De camping Monlignon is het hele jaar open, eenvoudig maar goede voorzieningen. Bij de camping is een prima restaurant dat toen alleen maar in het weekend open was. Van een Belgische hoteleigenaar hoorde wat dat oktober een prima periode is om daar te zijn. Stabiel weer met veel zon. De ochtenden zijn dan wel koud ( 2 graden), maar de temperatuur liep op tot 25 graden. Goede lokatie voor wandelingen. Wij liepen b.v. in 4 uur naar Arolla, en met de bus terug. In het dorp hoor je de hele dag ( best leuk om te horen) de koeien, die met grote bellen rondlopen.Het zijn koeien van een bijzonder ras (zwart). Fietsen is ook mogelijk, als je er één hebt met veel versnellingen. Wij verbleven er van 18 - 23 okt 2012

Gereisd Met vrienden in oktober 2012

Het mekka voor de wandelaar

Michiel Vercauteren
    14-9-2009

Les Haudères is een ideaal dorp om het Val d'Hérens te verkennen.De wandelingen voeren je naar prachtige bestemmingen en vertrekken vanuit het heerlijke centrum met typisch Walliser bruingeblakerde houten huizen.Het is er minder druk dan Evolène (5min) en goed gelegen om ook naar Arolla te gaan (25min), wij lagen op de hoofdbaan en die kan wel eens druk zijn voor passage verkeer naar Ferpècle en Arolla. Alles is aanwezig in Les Haudères hetzij beperkt : één bakker(reserveren is handig als je geen verrassingen wil hebben),een supermarkt (DENNER, met prijzen iets duurder dan Coop in Evolène) en een handvol souveniershops. Parkeren kan je quasi overal gratis op aangegeven plaatsen wat handig is als je langere wandelingen wil doen en niet steeds wil vertrekken vanuit het centrum. Het merendeel van het dorp bestaat uit appartementen en een aantal mooie hotels. Een aanrader voor de wandelliefhebber, geen aanrader voor wie wil shoppen en een bruisend centrum wil.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2009

Het mekka voor de wandelaar

Michiel Vercauteren
    13-9-2009

Les Haudères is een ideaal dorp om het Val d'Hérens te verkennen.De wandelingen voeren je naar prachtige bestemmingen.Het is er minder druk dan Evolène (5min)en goed gelegen om ook naar Arolla te gaan (25min).Alles is aanwezig hetzij beperkt : één bakker(reserveren is handig),een supermarkt en een handvol souveniershops. Parkeren kan je quasi overal gratis want handig is als je langere wandelingen wil doen. Het merendeel van het dorp bestaat uit appartementen en een aantal hotels. Een aanrader voor de wandelliefhebber, geen aanrader voor wie wil shoppen en een bruisend centrum wil.

Gereisd Met jonge kinderen in september 2009
Les Haudères scoort een 8,8 uit 10, op basis van 18 reviews